Het is 14 mei 2025 17:07

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur The Spectator
 The Spectator
BerichtGeplaatst: 20 apr 2017 22:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Wat mij pakt van deze foto is de persoon die foto voor mij interessant maakt. Lijkt mij een vrouw die haar eigen weg gaat en sterk in haar schoenen staat. en zich weinig aantrekt wat andere van haar denken.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 The Spectator
BerichtGeplaatst: 20 apr 2017 23:20 
Lid
Fotografie

ja, met een marterharen penseeltje je net - zelf afgedrukte foto's - uitstippen. dat deed iedere zichzelf respecterende fotograaf of amateur natuurlijk! bestaan die retoucheersetjes eigenlijk nog?

groet Daniel

The Spectator
BerichtGeplaatst: 21 apr 2017 00:48 
Lid
Fotografie

De update is goed.

Als ik zo vrij mag zijn vind ik de eerste niet zo goed in compositie.
Het is een ongeschreven regel om de kijkrichting van je model wat extra ruimte te geven in een foto.

The Spectator
BerichtGeplaatst: 21 apr 2017 01:35 
Lid
Fotografie

Sluit me aan bij Henry dat ik, al geen tegenstander ervan, niet altijd even fan ben van zulke filters. Dit niet alleen zonder neer sabelen maar ook met de opmerking dat ik er zelf meermaal mee heb gespeeld.Verder gewoon een creatieve uiting. Niet veel anders dan analoog ook gebeurd overigens. Alles wat je tijdens ontwikkeling kunt verzinnen is vast en zeker al eens toegepast. Een kras op een negatief zichtbaar op een contact afdruk ? Kun je denk advies geven dat, indien gewenst, je zo of zo kunt retoucheren.uiteindelijk gaat de kritiek maar weinig over de foto zelf.

Uiteindelijk lijkt het er dan op dat de analoge en digitale beoordeling niet veel van elkaar verschilt.
1. jammer dat.....
2. zonde van.....
3. Ik zou....

-- 21 apr 2017 01:35 --

Sluit me aan bij Henry dat ik, al geen tegenstander ervan, niet altijd even fan ben van zulke filters. Dit niet alleen zonder neer sabelen maar ook met de opmerking dat ik er zelf meermaal mee heb gespeeld.Verder gewoon een creatieve uiting. Niet veel anders dan analoog ook gebeurd overigens. Alles wat je tijdens ontwikkeling kunt verzinnen is vast en zeker al eens toegepast. Een kras op een negatief zichtbaar op een contact afdruk ? Kun je denk advies geven dat, indien gewenst, je zo of zo kunt retoucheren.uiteindelijk gaat de kritiek maar weinig over de foto zelf.

Uiteindelijk lijkt het er dan op dat de analoge en digitale beoordeling niet veel van elkaar verschilt.
1. jammer dat.....
2. zonde van.....
3. Ik zou....

The Spectator
BerichtGeplaatst: 21 apr 2017 09:34 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Marsel Wauters schreef:
Amaai .. dat is fraai..
Maar 'k heb toch een zware opmerking : als iemand in het " analoge hoekje " zo een foto toont wordt ie direkt tot in de grond afgebroken. En omdat er zo een resultaat bereikt wordt met een digitale camera wordt die de hemel ingeprezen!
Waar gaat dat heen ? Wie zal het mij zeggen ?? :trek

Er wordt hier nooit een foto 'tot in de grond afgebroken' en ik lees hier trouwens ook niemand die deze specifieke foto of de bewerking de hemel inprijst.

Als iemand het leuk vind om wat met filters te spelen, prima toch? Dat is heus niet bedoeld als belediging naar analoge fotografen.

De update vind ik qua compositie een grote verbetering.

The Spectator
BerichtGeplaatst: 22 apr 2017 15:02 
Lid
Fotografie

Enkele verwachte reacties en nog meer onverwachte reacties waarvan enkele me toch echt verbaasd hebben!!
De eerste vier reacties kende een inhoudelijk bruikbare insteek waarop ik ook reageerde met een bijstelling, daar die opmerkingen ook hout sneden!! Het betrof m.n. de ruimte in relatie tot de kijk richting. Een terechte tip, al speeld uiteraard ook de situatie hier een rol nml een festival waarbij mensen kort op elkaar staan en dan is er al gauw geen sprake meer van kijkrichting met ruimte!! Echter een bijstelling was hier toch nog te doen en zo geschiedde ook, wat ook voor mij een verbetering inhield. Dat is nou precies waarvoor ik bij een dergelijke site mijn fortowerk laat zien, om ervan te kunnen leren/profiteren van inzichten van anderen!!
Een filter gebruiken: Geen onbekend fenomeen in de digitale wereld? Althans niet voor mij.
Vervolgens lees ik allerlei interpretaties die het analoge tijdperk geweld aan zouden doen? en zelfs op de ziel gaan staan van deze of gene? Hier haak ik dan toch echt af, interpretaties oordelen gebaseerd op wat????
Mij is niets gevraagd over beweegredenen of idee bij het inzetten van....... Nee gewoon lekker oordelen!!
Voor mij is op mijn geringe niveau dit wel een acceptabele foto en sluit in deze o.a. bij het volgende citaat @ van Wim:
Citaat:
Wat mij pakt van deze foto is de persoon die foto voor mij interessant maakt. Lijkt mij een vrouw die haar eigen weg gaat en sterk in haar schoenen staat. en zich weinig aantrekt wat andere van haar denken

Juist ook dit maakt voor mij de foto en het zo “gewraakte filter” tot een geheel, wat toonbaar was en is om te delen. En qau smaak tja.............daar zal het laatste woord in fotoland nog wel niet over gezegd zijn. Verder hoop ik dat ik mijn hobby ook in de komende periode ook hier op deze site in zekere mate op mijn eigen manier mag beleven en verbeelden wat mij heel aangenaam en welkom zou zijn.

Met groet Gerard

Fotografie

En ja het kan ook zonder filter

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 The Spectator
BerichtGeplaatst: 22 apr 2017 15:37 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ik ken jou al lang Gerard en het laatste wat jij zou doen is op de ziel gaan staan van wie dan ook..gr Harry

The Spectator
BerichtGeplaatst: 22 apr 2017 15:47 
Lid
Fotografie

Ik zal voortaan mijn opmerkingen achterwege laten, omdat ze kennelijk niet inhoudelijk zijn.

The Spectator
BerichtGeplaatst: 25 apr 2017 14:09 
Lid
Fotografie

De update (hier vlak boven) spreekt mij veel meer aan.

Ik snap Freerk wel dat er een groep fotografen in de wereld aan het rondlopen is, die niet of nauwelijks analoog hebben gefotografeerd en een analoge foto associeren met een z/w vol met krassen en vuiltjes (ik zeg niet dat Ixus58 tot de groep behoort die niet of nauwelijks analoog heeft gefotografeerd, simpel omdat ik dat niet weet). Dat beeld wat die groep heeft is verre van de realiteit. Ook vroeger (in de analoge periode) werden imperfecties geprobeerd te voorkomen en als ze toch in de foto zaten, dan kon je ze met een kwastje met verf proberen weg te werken. Wat ik al eerder had aangegeven: mij sprak het effect van het filtertje al niet zo aan.
Henry schreef:
Mooi portret.
Ben alleen niet zo'n liefhebber van het analoge filtertje.

The Spectator
BerichtGeplaatst: 25 apr 2017 16:36 
Lid
Fotografie

Henry schreef:
..................Ik snap Freerk wel dat er een groep fotografen in de wereld aan het rondlopen is, die niet of nauwelijks analoog hebben gefotografeerd en een analoge foto associeren met een z/w vol met krassen en vuiltjes (ik zeg niet dat Ixus58 tot de groep behoort die niet of nauwelijks analoog heeft gefotografeerd, simpel omdat ik dat niet weet). Dat beeld wat die groep heeft is verre van de realiteit. Ook vroeger (in de analoge periode) werden imperfecties geprobeerd te voorkomen en als ze toch in de foto zaten, dan kon je ze met een kwastje met verf proberen weg te werken. Wat ik al eerder had aangegeven: mij sprak het effect van het filtertje al niet zo aan.
Henry schreef:
Mooi portret.
Ben alleen niet zo'n liefhebber van het analoge filtertje.

Laat maar Henry, ik had eerst moeten vragen waarom. Ik mag niet oordelen op basis van wat ik zie. Ik had moeten vragen om de beweegredenen van het toepassen van dit filter. Ik kan het niet bedenken waarom je dit zou moeten toepassen. Ik ben één van die mensen die te onnozel is om de verschillende relaties meteen door te hebben :sar . Ik ben dan ook nog te direct en daar is niet iedereen van gediend. Voor mij is de kous hiermee af, no hard feelings. Geen commentaren meer en ook geen foto's. Ik beperk me tot mijn eigen site.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2