jeroentje schreef:
Ach, het weer is vaak diep triest in ons kikkerlandje.
Nu gaat het nog wel, nu schijnt het zonnetje regelmatig. Maar ik zit er ook bij vrieskou, harde wind of wat voor weertype dan ook.
Ik ben ooit 1 keer halverwege de tweede helft gaan lopen. uit bij cmabuur uit mijn hoofd gezegd, verleden seizoen. Het was koud, het waaide hard en er was slagregen. In de tweede helft keek ik eens naar mijn camera en bekeek mijn beelden en bedacht "mooi, ik ben de tribune op". Het licht daar is toch slecht dat ik wel vooruit kon met wat ik had.
Op kou kun je je kleden, ik zit in de winter vaak met twee paar sokken in mijn dikke bergschoenen, een ski-broek over mijn spijkerbroek, twee t-shirts, een dikke trui, een dikke jas, handschoenen, muts en sjaal. En dan nog heb ik het na 90 minuten ijskoud. Maar je beweegt niet.
Regen komt naar beneden in verschillende gradaties en proefondervindelijk kan ik zeggen dat mijn spullen meer kunnen hebben dan ikzelf.
Bij kleine spetters doe ik niks. Ik pak een doek uit de tas en gooi die over de lens en veeg af en toe wat druppels af.
Wanneer het harder regent, maar niet teveel waait, dan pak ik een paraplu.
En wanneer het echt stormt, dan pak ik de camera in met een speciale hoes en mezelf met een poncho, kan ik nog steeds doorgaan. Maar dan moet het echt heel hard regenen icm wind
Vraagje aan Jeroen:
Jeroen, ik heb een canon 40D. Lens 28-135 canon( als kit gekocht in de US,... toch wel spijt).
Ik sta regelmatig foto's te schieten tijdens de wedstrijden van m'n zoontje(7). Na de zomervakantie ga ik een nieuwe Lens kopen. 70-200 of 70-300,....merk? Of adviseer jij een andere? Max prijs € 650,-
PS.: gebruik jij filters?