@senna, thx
Ja grappig eigenlijk, ik ben erg blij mee met dit soort alternatieven! Lang leve de fotografen die hun bevindingen zoals dit delen

deze bedragen verlaagt de drempel om te gaan uitproberen voor iemand zoals ik die in zo'n experimentele fase zit.
Ik ben echt nog aan het zoeken wat ik leuk vind en wat je met fotografie kan en wat ik zelf kan en vooral; het leren begrijpen en inschatten wat ik wanneer moet doen etc.
Ik vind dit een heel leuk onderdeel en middel om mee te spelen en uit te proberen
@cinemovie, dankjewel
Geinig ja, dat ministudiotje bij de xenos is het idee van ministudio begonnen voor mij

Ik zag het van de week in het krantje staan en in hetzelfde folder pakket stond het ook in krantje van leen bakker

Ben eens gaan koekeloeren op internet omdat er een kleine prijsverschil was bij die twee winkels of het op internet mss nog ergens goedkoper stond

Zo kwam ik uit bij wat "recenties" zeg maar en daar werd nog wel eens gezegd (al weet ik niet of het om exact dezelfde lampen gaat als deze studiotjes (omdat de reacties van een paar jaar geleden was) maar daar ben ik wel even vanuit gegaan) dat de lampen niet even je-van-het waren en het statief die erbij zit geen grotere camera's dan de pocket kan dragen en dan vind ik zo'n uitgave van 40 eurie weer teveel geld als het niet voldoet zeg maar.
Tijdens het surfen ben ik op een forum beland waar dit idee stond van de box en de bouwlampen + resultaat van wat ze er mee heeft geschoten.
En het idee dat ik met de bouwlamp ook nog grotere projecten kan doen dan alleen mini studio t.z.t. vond ik het waard om eens te gaan proberen.
Ik weet dus niet of de "recenties" geheel terecht zijn over dat studiotje, maar dit is mijn zoektochtje geweest, even voor de mensen die overwegen ook ministudiotje aan te gaan schaffen.
Met huidige studiotje was ik 40 eurie kwijt voor de 2 lampen en 4 eurie voor de bak (w.s kan het nog goedkoper wb de lampen maar ik vind de standaarden die aan de lampen zitten en incl de prijs zijn erg handig), wit papier had ik al in huis en dat is het geld niet en onder de bak wcrollen...ik had geen lege, dus ff volle gebruikt

heeft ook iedereen wel in huis.
Voor de echte knutselaar onder ons ben ik ook nog deze tegen gekomen;
macro foto studio, ik zat dan weer te hannisen met wat voor lampen je daar dan voor moest gebruiken, dus gekozen voor huidig studiotje.
Edit: p.s als je bouwlampen koopt en je loopt in een van de bouwmarkten kom je ook bouwlampen van 6 euro tegen...alleen deze hebben geen snoer.
Een losse snoer kost 11 euro nog wat, dus dan kan je voor die paar euro meer net zo goed bouwlamp mét snoer kopen.
Ik zeg het er even bij omdat deze suffert ermee thuis kwam (blonT)