Dag allemaal,
Ik heb nog een oefensessie voor de schoolfoto gedaan, met mijn oudste dochter (die vindt al dat geposeer heerlijk!). De lichten zijn nu volgens mij wat beter in balans dan in de vorige 'schoolfoto-oefensessie'. Ik heb een snoot besteld, misschien dat ik die ga gebruiken voor de achtergrond, want het lukt me niet helemaal om de achtergrond echt effen te krijgen (een lamp). Met een snoet creeer je (als het goed is) een lichte bol achter het model, die dan van licht naar donkerder 'uitvloeit'. Het allerfelste roze is er dan ook vanaf, en dat lijkt me persoonlijk ook het mooiste.
Deze foto wil ik ook gebruiken voor mijn presentatie materiaal, dat deze week de deur uitgaat. Ik vind het superspannend of ik de opdracht(-en) krijg, pffff (tja, die onzekerheid he, zie ook in de poll van pdm_fotografie, het schijnt vaker voor te komen

)...
Opstelling: 1x licht (alleen met eens simpele 'kom-reflector', geen idee hoe dat ding heet) op achtergrond. Model +/- 1.30 meter voor achtergrond. Paraplu schuin links voor haar, softbox (met iets minder licht dan uit paraplu) schuin rechts voor model, beide op een ruime meter van model.
Logo wil ik er uiteindelijk natuurlijk niet zo op zetten, dat wil ik op de envelop waar de foto's in gaan plakken.
Kom maar door met commentaar en verbeterpunten hoor! Groetjes, Eus
iso 100, 1/160 sec, f/8, 85 mm