Ai, het is al even geleden sinds ik op het forum was en ik weet niet zeker meer hoe ik mijn foto moet posten maar toch ff proberen en ik hoop dat het goed gaat.
Nu ben ik al een tijdje aan het denken om een flitssetje aan te schaffen en heb er deze week één te leen gekregen van een bevriende fotograaf, hij had er nog wel eentje staan om eens mee te spelen. Het was even puzzelen om de flitsers af te laten gaan (wanneer ik dat wilde) maar ineens bedacht ik me dat ik ze ook wel met mijn externe flitser moets kunnen "triggeren". Na het uitzetten van de E-TTL (M stand dus) ging dat ook maarja... Geen model voor handen. Dan maar met ongeschoren kop zelf in de spotlights treden met de afstandsbediening in de (rechter)hand

Foto gaat niet om mij maar het leek mij leuk mijn allereerste ervaring met zo'n set met jullie te delen. Schaduw bij de linker mondhoek vind ik niet zo mooi maarja het is een test.
Ik heb het maar geprobeerd met wat ik had. 2x200W flitskoppen met opzet parpluutjes (helaas geen softbox), een laken als achtergrond dat ik met één van de flitsers heb belicht en één flitser op mijzelf. De flitsers hebben enkel twee standen, vol of half vermogen. Dat is op zich wel makkelijk voor mij als beginner. in de komende periode zal ik proberen e.e.a. bij te leren maar dus voorlopig is het oefenen geblazen. Ik ben ook van plan wat extra zaken te gaan regelen zoals reflectiescherm, achtergrond etc.. Mochten jullie nog goede tips hebben voor mij als starter dan hoor ik het graag. Alle hulp en commentaar is welkom!

Geschoten met f/8.0 1/125sec iso 100