Het is 21 jul 2025 11:59

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Shoot met Tessa
 Shoot met Tessa
BerichtGeplaatst: 29 aug 2008 10:08 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Deze foto's zijn op dezelfde dag gemaakt als de waterval-shoot. Een echte serie is het niet, want het is een verzameling foto's die we die dag op verschillende plekken hebben gemaakt, coherentie is niet te vinden op de kleding en het model na. Ook de bewerkingen heb ik per foto gedaan, bij deze "serie" dient elke afzonderlijke plaat individueel gezien te worden.

1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie

4.
Fotografie

5.
Fotografie

6.
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Shoot met Tessa
BerichtGeplaatst: 29 aug 2008 21:13 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Heb absoluut geen verstand van dit type fotografie, maar hier komen toch mijn meningen :P

Foto 1 en 2 hebben mi net een beetje te veel licht op de zijkant van het gezicht. Is nu net overbelicht, mijn ogen komen telkens terug op die plekken, is niet de bedoeling.
Bij foto 1 had ik haar armen liever naar beneden gezien. is nu net even te veel geposeerd.
Foto 2 heeft gewoon teveel onscherpte in haar gezicht.

Foto 3 vindt ik erg mooi, had wel iets meer aan de linker kant willen zien.

Foto 4, ja foto 4... moet je van houden, meestal hou ik wel van dit soort bewerkingen, maar deze is het voor mij net niet. Moet je wel eerlijk bekennen dat ik nog niet goed kan plaatsen waarom ik het net niet vind :S

Foto 5 is ook erg prachtig, had denk ik wel mooier gevonden als de kabel geheel te zien was geweest, is nu in het midden onderbroken.

Foto 6 staat ze er erg mooi op, heerlijk dat bloemetje dat ze in haar haar stopt met die schitterende jurk er bij en mooie kleuren, achtergrond kan mij niet bekoren. Voor mijn gevoel komt ze er net niet genoeg uit en het gras is erg storend, de gele bloemen zijn wel erg leuk maar helpt om haar te verbergen.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Shoot met Tessa
BerichtGeplaatst: 29 aug 2008 21:25 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Leuke serie! Ze zien er allemaal fraai gekleurd en lekker scherp uit, behalve foto 2 die oogt ietwat onscherp. De bewerking van foto 4 vind ik persoonlijk niet zo mooi. Foto 3 oogt erg donker bij mij, waardoor er in de zwarte delen weinig details zichtbaar zijn. De laatste foto is een mooi geheel met de gele bloem achter haar oor en de bloemenzee achter haar. Ook foto 5 vind ik erg geslaagd.

Shoot met Tessa
BerichtGeplaatst: 01 sep 2008 19:16 
Lid
Fotografie

hoewel ik in principe ook geen portrettist ben, wil ik als beschouwer toch wel mijn mening zeggen :D

In #1 en 2 stoort mij de onscherpte in het gebladerte. De houding in #1 OK, maar dan tegen een donkere achtergrond svp.
#3 mooie belichting, maar volgens mij de scherpte op de verkeerde plaats, nl de muur.
#4 houding Ok, maar een afgrijselijke bewerking. Komt bij mij over als een goedkope scan cq fotocopie.
#5 frisse foto's en inderddad de kabelboog had er helemaal op moeten staan.

Maar gefeliciteerd met prima model, haar kleding en jouw regie. Ga zo door :upc

Profiel op dit foto forum
 Shoot met Tessa
BerichtGeplaatst: 01 sep 2008 19:39 
Lid
Fotografie

Mooi model, fraaie kleding en mu.
Licht en belichting over het algemeen mooi gekozen.
Scherpte en kleur veelal fraai.
Qua sfeer/uitstraling zijn de foto's geheel verschillend en i.d.d. niet echt een serie. Ben te lui om de foto's één voor één te beoordelen. Maar zeker prettig om naar te kijken.
Grt Frans

Profiel op dit foto forum
 Shoot met Tessa
BerichtGeplaatst: 01 sep 2008 19:48 
Lid
Fotografie

foto 1 ,3 en vier vind ik erg mooi...
de rest zijn ook mooi maar minder...
ik hou wel van dit soort foto's

Shoot met Tessa
BerichtGeplaatst: 03 sep 2008 14:28 
Lid
Fotografie

Beetje aan het rondneuzen als nieuw lid, en deze fotoshoot sprak me wel aan om maar eens mijn eerste reactie te plaatsen :)

Over het geheel gezien vind ik de foto's allemaal leuke ideeen, alleen mist er iets bij een aantal.
Om het even per foto te doen:

Foto1:
Iets te onnatuurlijke houding naar mijn mening en drukke achtergrond. Ook mis ik iets contrast (houd van sterk contrast, dus dat zal aan mij liggen) en misschien iets te krappe kadering nu.

Foto2:
Weet ik niet zo goed iets over te zeggen, foto spreekt me niet echt aan.

Foto3:
Wat aan de donkere kant, zelfs voor de duistere sfeer. Gezicht had dan bijvoorbeeld wat meer mogen uitspringen. Ook aan linkerkant ietsje te krap kader zodat het haar er net niet helemaal opstaat.

Foto4:
Leuk idee, ook van de bewerking. Had alleen hele lichaam erop gezet voor het perspectief, en anders helemaal recht van boven genomen. Ook iets aan donkere kant, gezicht en handen wel lekker aan de grouwe/witte kant, past helemaal goed bij.

Foto5:
Super, niks op aan te merken, alleen misschien dat het zwarte shirtje een beetje is dichtgelopen qua belichting.

Foto6:
Beste van de serie, zou er nog wel 1 willen zien in deze pose alleen dan ook met de hele rok erop. Wees niet bang om af en toe niet in te zoomen en meer overzicht te creeeren en je model er helemaal op te zetten.

Hopelijk heb je er wat aan, heb eerlijk gezecht geen reacties gelezen verder :blush zit ook op mn werk nu, dus eigenlijk had ik hier ook geen tijd voor :D

Groeten,
Ruben

Shoot met Tessa
BerichtGeplaatst: 03 sep 2008 21:12 
Lid
Fotografie

Bedankt voor je reactie,
1 en 2 kunnen inderdaad nog wat contrast gebruiken.

Niet bang om niet in te zoomen,.. dat is leuk gezegd met alleen een 50mm en een 85mm objectief die ik bij me had :P

Shoot met Tessa
BerichtGeplaatst: 03 sep 2008 21:55 
Lid
Fotografie

Woudschim schreef:
Bedankt voor je reactie,
1 en 2 kunnen inderdaad nog wat contrast gebruiken.

Niet bang om niet in te zoomen,.. dat is leuk gezegd met alleen een 50mm en een 85mm objectief die ik bij me had :P

stapje naar achteren zetten :D :rof

Shoot met Tessa
BerichtGeplaatst: 03 sep 2008 22:03 
Lid
Fotografie

Daar is niet altijd de ruimte voor natuurlijk, dat is het lastige van primes. Zeker foto 4 had ik graag net wat meer meer uitgezoomd, hoewel deze compositie me geenszins tegenstaat. Deze foto is van boven genomen, dus hoger kon ik niet gaan.

Shoot met Tessa
BerichtGeplaatst: 14 sep 2008 15:19 
Lid
Fotografie

erg mooie serie, jammer dat foto 2 niet de scherpte heeft op de plek waar je het verwacht, de ogen.
Anders was dit zeker de beste geworden.
4 is erg lekker geshopt.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp