foto 1: voor mij te dichtbij en daardoor lastig kijken omdat voor het witte deel van de kat de aandacht trekt. Je wilt (denk ik) de aandacht naar de ogen hebben, maar deze vallen bij het witte deel in het niet op deze manier. Verder is vooral het neusje echt goed scherp.
foto 2: leuke pose, prima compositie maar helaas is het lammetje helemaal niet scherp. Het gras is scherper maar ook niet scherp. Deze zou bij mij in de prullenbak zijn beland.
foto 3: belichting is goed, maar ook deze foto is weer niet scherp. Scherpte ligt te ver naar achteren.
Daarnaast vind ik de uitsnede niet zo mooi.
foto 4: is de beste van het rijtje, maar ook hier zijn wel wat aandachtspunten. De pony staat hier erg centraal, iets meer naar links was mooier geweest. Daarnaast (je gaf het zelf al aan) vraagt met name het touw veel aandacht. Scherpte lijkt hier aardig te zijn, heb je wel naverscherpt na het verkleinen?
Vraag me hier ook af wat er voor raar stuk huid? o.i.d. op het linkerachterbeen zit?
Laatste opmerking hier, is dat het nog mooier is om iets door de knieen te gaan zodat je meer op ooghoogte komt met het dier.
foto 5: scherpte ligt netjes op het oog, maar (zoals je zelf ook al zegt) de tralies storen en daarnaast is idd het afgesneden oortje jammer. Probeer het konijntje de volgende keer wat verder van een achtergrond te zetten, dan vervaagd deze wat meer en krijg je een mooiere foto.
Ook hier geldt dat het mooier is om het koppie minder centraal te zetten.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en tips uit kunt halen voor een volgende keer.