Het is 21 mei 2025 09:04

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur foto's kat+lammetje+paarden
 foto's kat+lammetje+paarden
BerichtGeplaatst: 07 maart 2010 19:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Hierbij een paar foto's van mijn nieuwe camera: Fujifilm Finepix s2000HD.
De meeste foto's zijn gemaakt met autostand, soms met close up stand.

M'n kat:
1. Fotografie

2. Fotografie

3. Wilde paarden op de postbank/hei:

Fotografie

Laatste dag dat ik van m'n verzorgpony mocht genieten, ik wilde nog wel een mooie foto. Misschien ga ik hem nog bewerken (halster+touw wegwerken)
4. Fotografie

5. Update, deze wilde ik er nog graag bij hebben, de achtergrond is natuurlijk jammer en dat het oortje er niet helemaal op staat, maar vind het oog erg mooi:

Fotografie

Laatst bijgewerkt door [saskia] op 07 maart 2010 21:21, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 07 maart 2010 20:46 
Lid
Fotografie

1e foto is te close, en de andere drie zijn niet scherp :( de tweede is heel leuk maar ook wat overbelicht , bij de laatste inderdaad het touw weg werken ;) zet er eens je exif bij, dan kan er gerichter gekeken worden waar het niet goed ging en kuunne er ook tips gegeven worden

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 07 maart 2010 20:53 
Lid
Fotografie

Hoezo is de eerste te close? :) Wat is exif?

BerichtGeplaatst: 07 maart 2010 20:55 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
De laatste foto is prima...wel halster wegclonen en dan de foto iets croppen :up

BerichtGeplaatst: 08 maart 2010 20:49 
Lid
Fotografie

Bedankt voor de tips. Ik moet inderdaad nog kijken welke stand het beste is om overbelichting te voorkomen

BerichtGeplaatst: 08 maart 2010 21:55 
Lid
Fotografie

foto 1: voor mij te dichtbij en daardoor lastig kijken omdat voor het witte deel van de kat de aandacht trekt. Je wilt (denk ik) de aandacht naar de ogen hebben, maar deze vallen bij het witte deel in het niet op deze manier. Verder is vooral het neusje echt goed scherp.

foto 2: leuke pose, prima compositie maar helaas is het lammetje helemaal niet scherp. Het gras is scherper maar ook niet scherp. Deze zou bij mij in de prullenbak zijn beland.

foto 3: belichting is goed, maar ook deze foto is weer niet scherp. Scherpte ligt te ver naar achteren.
Daarnaast vind ik de uitsnede niet zo mooi.

foto 4: is de beste van het rijtje, maar ook hier zijn wel wat aandachtspunten. De pony staat hier erg centraal, iets meer naar links was mooier geweest. Daarnaast (je gaf het zelf al aan) vraagt met name het touw veel aandacht. Scherpte lijkt hier aardig te zijn, heb je wel naverscherpt na het verkleinen?
Vraag me hier ook af wat er voor raar stuk huid? o.i.d. op het linkerachterbeen zit?
Laatste opmerking hier, is dat het nog mooier is om iets door de knieen te gaan zodat je meer op ooghoogte komt met het dier.

foto 5: scherpte ligt netjes op het oog, maar (zoals je zelf ook al zegt) de tralies storen en daarnaast is idd het afgesneden oortje jammer. Probeer het konijntje de volgende keer wat verder van een achtergrond te zetten, dan vervaagd deze wat meer en krijg je een mooiere foto.
Ook hier geldt dat het mooier is om het koppie minder centraal te zetten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en tips uit kunt halen voor een volgende keer. ;)

BerichtGeplaatst: 08 maart 2010 22:57 
Lid
Fotografie

Hoi Pafeme.

Bedankt voor de reacties. Ik ben een beginnend hobby 'fotograaf'. De tweede foto gaat dan ook zeker niet de prullenbak in. :) Bij de eerste foto, ik heb er helemaal niet aangedacht waar het aandachtspunt naartoe moest, ik wilde gewoon een leuke close up haha. Hoe denk je dat ik beter scherpte kan krijgen, en hiermee bedoel ik ook dat het onderwerp scherp is en de achtergrond vervaagd? De vierde foto vond ik zelf het minste haha. Maar ik heb daar juist niet op ooghoogte gefotografeerd omdat ik graag de achtergrond ook wilde zien, ik heb wel een foto van lager perspectief, maar die vind ik dus ook minder.

Deze foto's waren dan ook meer om mijn camera uit te proberen dan serieus te fotograferen en aan zulke punten te denken. Maar betekend niet dat ik er niets aan heb hoor!

BerichtGeplaatst: 08 maart 2010 23:00 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Camera getest, die werkt. Zou ik nu heel veel kunnen gaan zeggen, maar laat ik het houden voor vandaag dat je moet opletten op de beeldopbouw.

Hoe zet ik het onderwerp op de foto, waar plaats ik het onderwerp links/rechts/midden, en denk aan de omgeving die is net zo belangrijk als het onderwerp zelve.

Google anders eens op fotograferen en compositie :)

BerichtGeplaatst: 09 maart 2010 10:16 
Lid
Fotografie

Oke bedankt!

BerichtGeplaatst: 09 maart 2010 10:40 
Lid
Fotografie

Exif informatie kan handig zijn, je kunt nu bijvoorbeeld nagaan waarom een foto onscherp is, de camera had bijvoorbeeld een erg lange sluitertijd gekozen.

waar staan die : op de foto gaan staan, klik op je rechter muisknop en kijk bij info of eigenschappen, of ze staan bij info in je bovenbalk van het foto programma, dus op meerdere manier te vinden, anders hierover ook even Googlen of eens deze site doorlezen ;)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp