En ik zou dat ook doen, zoals ik al aangaf

En een extender is iets wat je af en toe kan helpen, maar niet voor altijd, dan moet je gewoon een langere lens kopen.
Echter vind ik het advies van een glasbak van Sigma met een extender een beetje raar als er steeds over lengte gesproken wordt en dat de vermeende kwaliteit achteruit gaat. Dat ligt geheel aan het objectief, de extender en de lichtomstandigheden.
Maar goed aangezien TS begint met fotografie zou ik die zware Sigma laten liggen, en gewoon het advies geven wat je hoort te geven in deze. Niet meteen voor goud gaan, want de kans dat er met een 500mm L slechte resultaten gaan komen kunnen ook met een 28-75 gebeuren. De 150-500 is idd een leuke keuze als je meer lengte wilt en er geen dagelijks gebruik van maakt en dus geen 5 a 6 honderd euro aan meer wilt uitgeven aan een 100-400 en 3 honderd extra met een extender.
Tot voorkort was het droom duo voor de vervanging van de kitlenzen bij Canon Sigma 17-70 en 70-300 APO. Tot voor kort want optisch zijn ze benaderd (niet op alle fronten bij de 17-70) en zijn gestabiliseerd en lekker licht en betaalbaar en dan heb ik het over hun eigen EF-S 18-55/55-250IS duo.
Dat maakt beide Sigma lenzen niet slechter en sterker beide zijn nu ook met OS te krijgen.
Mocht je nog iets meer willen uitgeven Dan zou ik gewoon een EF-S 17-85IS en een 70-300IS aanraden en een monopod en een Kenko zoals hier te koop staat. Dan kan je af en toe 420mm gebruiken.
maar ik ga terug naar mijn Advies:
Sigma 70-300 APO eventueel met OS
Sigma 17-70 OS HSM
Vergeet niet dat je al een 'verlenging' hebt door een cropformaat sensor van 1.6x.
De Tamron KAN goed zijn. Echter heb ik tot op dit draadje nog NOOIT een Tamron het zien winnen in een advies tov de Sigma APO, wat niet wegneemt dat dit wel zo exemplarisch kan zijn. Ik heb echter zelden slechte dingen over de 70-300 van Sigma gehoord en dit objectief valt absoluut niet in de vermeende F/B discussies op internet.
Verder moet je natuurlijk weten dat alle lenzen hun beperkingen hebben en dat consumenten telezooms natuurlijk altijd een beperking hebben en dat is idd bijna bij alle brandpunten boven de 200mm.
En even een voorbeeld van een uit de hand geschoten 70-200 f/4 lens met een EF 2x MkI.
Goede lens met goed combi en goede omstandigheden is zeer goed te doen. Let wel f/8@f/11 en GEEN AF!
Ik heb behoorlijke ervaring met die extender dingen