duckie schreef:
Zo te zien bevalt de Sigma 150-500

Maar door die snelheid en het mindere licht heb je nu minder scherpte diepte. Heb je 1/1000 gekozen voor de beweging van de vleugels of om je zelf te compenseren? Er zit toch OS op die buis? En vind je hem zwaar in gebruik? Ik ben net begonnen (met vogels en dieren) en doe dat met mijn 200mm L USM met een 2.0x extender, maar soms wil ik iets meer rijkwijdte en soms iets minder. Voor die paar keer per jaar en mijn andere fotovoorkeur is de 100-400L gewoon te duur en wil ik misschien ook die Siggie. Vandaar.
Dus deze plaat vind ik wat minder maar je hebt zoveel ruimte en natuur en meerdere mooie foto's geplaatst dat we deze maar even vergeten qua compo etc. Wel knap dat je die kleintjes nog had.

Jeroen, in afwachting van meer van jouw vogels

Ja, die sigma bevalt mij wel. Idd een zware jongen en als je uren door de landerijen heen loopt ga je het wel merken

Ik heb nu ook spierballen waar je U tegen zegt
Ik kies de 1/1000 omdat het mijn bedoeling was om kluten vliegend vast te leggen. Dat is dus niet gelukt en plotseling schoten de tureluurs omhoog. Dus niet zozeer voor mijn beweging maar meer voor de vleugelslag ed te bevriezen.
Ja, wat zit er niet op.... os, hsm, apo abs en stuurbekrachtiging etc
Zonder gekheid Jeroen, ik ben er dik tevreden mee. Gewicht is aanwezig maar (nog) niet vervelend. Ik loop veel met de camera in de hand en dragend aan de statiefsteun valt het best mee. Stelt als een gek scherp wat ik heerlijk vind. Ik heb de 80-400 van nikon ook gestest en die is een stuk trager. Een prime van nikon heb ik ook nog overwogen (300 f4) maar dat vond ik toch te weinig mm. Op advies en aanraden van Loka heb ik deze genomen. (en de mooie foto's van Dieder natuurlijk)
Dus ja, een aanrader

Als je nou in de buurt had gewoont kon je even langskomen. Dat mag natuurlijk altijd hoor maar het zal dan niet "even" zijn

Ik woon in het noorden des lands.
En Karin, bedankt voor je reactie. Sorry dat ik hem vliegend heb. Nu alleen nog wat beter

Die voorste schoot er eigenlijk tussendoor. Dus was geen geplande vogel op op de plaat te zetten.
mvg Jan