Het is 22 jul 2025 13:37

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!

Auteur vliegende tureluurs
 vliegende tureluurs
BerichtGeplaatst: 31 maart 2010 13:39 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Deze 2 vlogen ook even door het beeld.... Moest snel handelen want ze zijn best klein en snel :)

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 vliegende tureluurs
BerichtGeplaatst: 31 maart 2010 13:48 
Lid
Fotografie

Zo te zien bevalt de Sigma 150-500 :) Maar door die snelheid en het mindere licht heb je nu minder scherpte diepte. Heb je 1/1000 gekozen voor de beweging van de vleugels of om je zelf te compenseren? Er zit toch OS op die buis? En vind je hem zwaar in gebruik? Ik ben net begonnen (met vogels en dieren) en doe dat met mijn 200mm L USM met een 2.0x extender, maar soms wil ik iets meer rijkwijdte en soms iets minder. Voor die paar keer per jaar en mijn andere fotovoorkeur is de 100-400L gewoon te duur en wil ik misschien ook die Siggie. Vandaar.

Dus deze plaat vind ik wat minder maar je hebt zoveel ruimte en natuur en meerdere mooie foto's geplaatst dat we deze maar even vergeten qua compo etc. Wel knap dat je die kleintjes nog had. :)

Jeroen, in afwachting van meer van jouw vogels :)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 vliegende tureluurs
BerichtGeplaatst: 31 maart 2010 13:49 
Lid
Fotografie

En nog iets. Ik had hem beter gevonden en dus geen probleem gehad met DOF als de voorste scherp was, dan had die achterste wel onscherp mogen zijn.

vliegende tureluurs
BerichtGeplaatst: 31 maart 2010 14:41 
Lid
Fotografie

Wel ja ben ik eindelijk blij met mijn ver weg tureluurtje, heeft hij hem weer vliegend. :rof
Staat er goed op en dat de voorste niet helemaal scherp is komt door je diafragma. Je objectief is dus wel goed zo te zien, want de poten van de voorste en de snavel zijn wel scherp. De rest valt net buiten je scherptediepte gebied.

Groetjes Karin

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 vliegende tureluurs
BerichtGeplaatst: 31 maart 2010 16:10 
Lid
Fotografie

duckie schreef:
Zo te zien bevalt de Sigma 150-500 :) Maar door die snelheid en het mindere licht heb je nu minder scherpte diepte. Heb je 1/1000 gekozen voor de beweging van de vleugels of om je zelf te compenseren? Er zit toch OS op die buis? En vind je hem zwaar in gebruik? Ik ben net begonnen (met vogels en dieren) en doe dat met mijn 200mm L USM met een 2.0x extender, maar soms wil ik iets meer rijkwijdte en soms iets minder. Voor die paar keer per jaar en mijn andere fotovoorkeur is de 100-400L gewoon te duur en wil ik misschien ook die Siggie. Vandaar.

Dus deze plaat vind ik wat minder maar je hebt zoveel ruimte en natuur en meerdere mooie foto's geplaatst dat we deze maar even vergeten qua compo etc. Wel knap dat je die kleintjes nog had. :)

Jeroen, in afwachting van meer van jouw vogels :)

Ja, die sigma bevalt mij wel. Idd een zware jongen en als je uren door de landerijen heen loopt ga je het wel merken :D Ik heb nu ook spierballen waar je U tegen zegt :P
Ik kies de 1/1000 omdat het mijn bedoeling was om kluten vliegend vast te leggen. Dat is dus niet gelukt en plotseling schoten de tureluurs omhoog. Dus niet zozeer voor mijn beweging maar meer voor de vleugelslag ed te bevriezen.

Ja, wat zit er niet op.... os, hsm, apo abs en stuurbekrachtiging etc :D
Zonder gekheid Jeroen, ik ben er dik tevreden mee. Gewicht is aanwezig maar (nog) niet vervelend. Ik loop veel met de camera in de hand en dragend aan de statiefsteun valt het best mee. Stelt als een gek scherp wat ik heerlijk vind. Ik heb de 80-400 van nikon ook gestest en die is een stuk trager. Een prime van nikon heb ik ook nog overwogen (300 f4) maar dat vond ik toch te weinig mm. Op advies en aanraden van Loka heb ik deze genomen. (en de mooie foto's van Dieder natuurlijk)
Dus ja, een aanrader ;) Als je nou in de buurt had gewoont kon je even langskomen. Dat mag natuurlijk altijd hoor maar het zal dan niet "even" zijn :cool Ik woon in het noorden des lands.

En Karin, bedankt voor je reactie. Sorry dat ik hem vliegend heb. Nu alleen nog wat beter :P Die voorste schoot er eigenlijk tussendoor. Dus was geen geplande vogel op op de plaat te zetten.

mvg Jan

vliegende tureluurs
BerichtGeplaatst: 31 maart 2010 16:47 
Lid
Fotografie

Je hoeft je niet te schamen dat je mooi woont. Toen ik klein was bij mijn ouders in de Doorn en Bilthoven (neurd) :) was het ook behelpen :)

Maar Friesland kom ik graag. Die lawaaibaan bij Leeuwarden west en de weg naar Holwerd en Ameland, als we niet naar noord hollands grootste eiland gaan :)

gebruik D Plu ook een Sigma? Ik dacht zo'n 500mmL?? Dan denk ik dat ik maar voor een Sigma 150-500 ga. :) Thanx en ga zo door want tot ik die lens heb en verhuisd ben, ben ik van jou en anderen afhankelijk :)

vliegende tureluurs
BerichtGeplaatst: 31 maart 2010 18:23 
Lid
Fotografie

Mooi in de beeldopbouw en goed scherp de achterste in de vlucht gevangen. Ook ik had liever het geijkte hebben willen zien van de voorste vogel scherp. Op de een of andere maniet voegt dat hier meer.

vliegende tureluurs
BerichtGeplaatst: 31 maart 2010 23:12 
Lid
Fotografie

Nou Jan over dat beter maak ik mij niet zo druk met jou. Gaat hardstikke lekker, houden zo.

En even off topic voor Duckie ook Loek, mijn Huspup heeft die Sigma en is hier reuze tevreden over. Wel zwaar maar mooie foto's mee te maken. En je krijgt dus gratis spierballen, hoef je niet naar een sportschool, scheelt weer geld. :rof

Groetjes Karin

vliegende tureluurs
BerichtGeplaatst: 01 apr 2010 12:15 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
opzich leuk idee, mist scherpte :)