@Henry,
- Mijne is nu weer aan het updaten

(macbook),.. maar idd de updates komen minder snel terug dan bij MS.
- Ja, en nee. Het is behoorlijk afhankelijk van wat er allemaal op de Pc staat. Windows 7 bvb start aardig snel op icm een nw pc. Maar je hebt wel gelijk dat een Apple over het algemeen sneller opstart dan een PC.
- Die samenwerkingsproblemen was idd een vd problemen met Vista, W7 belooft daarin beterschap.
- Vastlopers op een Pc komen idd vaker voor, daar waar een mac niet vastloopt, maar dit is wel erg afhankelijk van wat je Pc aan kan natuurlijk. Voor een mac ( eender welke ) leg je aardig wat geld neer,... Dit kun je dan imo ook niet gaan vergelijken met een Budget PC van 600 eurie of een latop van nog minder. PC's van gelijkwaardige kosen presteren toch aanzienlijk beter dan de Budget genoten.
Dat met lagen werken in PS, is natuurlijk ook erg afhankelijk van wat voor PC je hebt, ik heb bij mijn vader thuis ook nog een vrij jonge PC staan met aardig wat kracht, maar ik werk hiermee in Ps CS4, en moet je eerlijk bekennen dat ik rustig tot 25+ lagen kan gaan zonder ook maar iets te merken in vetraging of wat dan ook
Al met al ben ik toch van mening dat het allemaal niet erg veel meer scheelt hoor,... mits je natuurlijk gelijkwaardige produkten vergelijkt.
Omdat Apple toch over het algemeen wat meer richting de prof markt is gericht krijg je hier al snel goede spullen in je comp, maar dat merk je ook in de prijs.
De PC's daarentegen zijn veelal gericht op pure verkoop. Het zo leuk mogelijk laten klinken voor een zo laag mogelijk bedrag,.... wat vaak resulteerd in "nét niet" app.
Maar als je gaat naar het duurdere segment ( waar Apple ook in zit ) dan zul je zien dat de verschillen nog maar minimaal zijn hoor.
Instaleer CS4 maar eens op een "Aurora ALX" PC van alienware

,... ok toegegeven het is een game-pc van origine, maar met zijn 2399,- dollar ongeveer in de prijsklaase van een MAC PRO.
Maaar,... ik blijf wel Apple fan hoor !
en zal ook altijd daar de voorkeur aan blijven geven,... eenmaal Apple dan wil je ( ik althans ) echt niet meer anders
Maar ook ik moet eerlijk blijven en zeggen/zien dat de PC's een aardige strijd leveren tegenwoordig