Man toch, voel jij je nu weeral beledigd?
Wie het schoentje past trekke het aan zeker.....

.
Ik ga er niet teveel woorden meer aan verspillen hoor, want het wil blijkbaar echt wel niet doordringen wat mijn grote ergernis is ivm met de natuurfotografie hier op dit forum.
Ik zou zeggen; lees er mijn antwoorden en bedenkingen hiermtrent nog eens na in deze thread:
http://www.photodrome.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=19912&p=246775#p246775Misschien dat het dan eindelijk wat duidelijker voor je wordt waar ik het over heb en wat ik tracht duidelijk te maken.
Wat betreft dat geld verdienen met fotografie:
Dat iemand daar geld mee verdiend wil toch totaal niks zeggen over de artistieke kwaliteiten van het geleverde fotografiewerk? Ik denk hierbij aan mensen die fout geparkeerde wagens fotograferen of die inventarissen opmaken..enzoverder.
"Paparazzi", nog zo’n voorbeeld. Betaalt vet goed, naar het schijnt en een gemakkelijk soort van fotografie is het zeker niet. Misschien zelfs nog moeilijker dan natuurfotografie

. Maar ik heb anders nog maar weinig paparrazzi-foto’s met "meerwaarde" gezien hoor, jij wel?
En nochtans, ze worden overal gepubliceerd. En ze winnen zelfs prijzen...in hun segment. Terwijl er toch geen kat is die dit soort van fotografie ook maar enigszins serieus neemt!!
Nu je het zegt. De vergelijking van Paparazzi met SOMMIGE natuurfotografen is eigenlijk wel heel toepasselijk. Voor mij toch althans. Ze moeten immers ook dikwijls uren turen en observeren en met Jan l*l scoren die fotografen ook niet hé. Maar daar ben je ook door beledigd zeker, door zo'n vergelijking? De reacties van het publiek zouden in elk geval gelijk zijn voor beide soorten fotografie op dit forum....mochten er hier ook foto's gepubliceerd worden van beroemdheden.
En ik kan alleen maar hopen dat ik nu niemand op ideëen heb gebracht

.
En dat er hier een paar supergoede natuurfotografen zitten op dit forum, daar ga ik volmondig mee akkoord
Dat het ongelooflijk moeilijk is om een zeldzaam dier in het wild te fotograferen, zonder twijfel.
Maar daar gaat het hem hier allemaal niet om hé.
Mijn respect gaat uit naar mensen die TRACHTEN een originele foto te maken waarbij het hun betrachting is om hun fotografie naar een hoger niveau te tillen. Om het even wat het onderwerp mag wezen, of wat voor tak van fotografie ze beoefenen. Om het even waar het onderwerp is gefotografeert of hoe de foto tot stand is gekomen.
Mijn respect gaat NIET uit naar mensen die vinden dat een moeilijk soort van fotografie bedrijven al een prestatie op zich is.
Face it: Hoe je ook je best doet om het anders te zien of voor te stellen. Hoe graag je het ook zou willen: Een foto is NIET mooier omdat hij in moeilijker omstandigheden is genomen.
De moelijkheidsgraad kan dan misschien wel enig respect voor de fotograaf doen opbrengen maar aan de intrisieke waarde van de foto verandert dit totaal NIKS