Het is 20 jul 2025 22:46

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!

Auteur Amerikaanse visarend ziet Russiche duikboot
 Amerikaanse visarend ziet Russiche duikboot
BerichtGeplaatst: 15 mei 2010 19:55 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
:rof
Ja..het is net blik alsof ie een Russische duikboot ziet.
Ja...die blik vond ik zo mooi dat ik niet kon wachten met hem te posten.
Het wordt een reeks van 8, dus kom regelmatig terug kijken; maar ik zou het fijn vinden als je nu al je mening zegt.
Veel plezier
F1
Fotografie
f6.3 iso 1250 300mm 1/500 allen ongeveer
F2
Bij deze heb ik moeite om het oog op het sterk punt te krijgen, had ik hem ruimer moeten nemen?
Fotografie

F3
Fotografie

Laatst bijgewerkt door AJL op 28 jun 2010 17:46, in totaal 3 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 15 mei 2010 20:20 
Lid

2 ragfijne foto's. ik denk dat je je opmerking die je bij foto 2 plaatst, beter bij foto 1 kan stellen. die vind ik namelijk te krap genomen (aan de bovenkant).

Heb je misschien wat gegevens van deze foto's, zoals brandpunt/iso/lens/sluitertijd etc?

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 15 mei 2010 20:25 
Lid
Fotografie

Dank u
F1..te krap...ik vind ge moet dat zo bekijken : het oog is hier op een sterk punt; dit plus de blik van de vogel maakt dit in mijn ogen een sterke foto maar....ik ben akkoord dat het niet de beste van de wereld is. de vraag is : hoe kan ik deze bestaande foto nog opkrikken tot een betere?
Ik zal nog een foto ontwikkelen en dan kijk ik naar de exif.

BerichtGeplaatst: 15 mei 2010 20:31 
Lid

Ik heb het vermoeden dat we een andere definitie van 'krap' hanteren: ik bedoelde met krap dat de vogel aan de bovenkant een stukje buiten beeld valt.

Vind het overigens allebei prachtfoto's, maar dat van de afgesneden bovenkant is het enige wat ik erover te 'zeuren' heb ;)

BerichtGeplaatst: 15 mei 2010 20:42 
Lid
Fotografie

Mmm, ik vind f1 niet scherp en veel ruis hebben. f2 is "scherper" maar deze heeft ook veel ruis en er hangt een waas over. Overbelicht op de kop en rug veren. Ik ben er niet kapot van.

Gr Jan

BerichtGeplaatst: 15 mei 2010 22:50 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Wat een ogen!
Mooie serie hoor, zeker foto 3. :up

BerichtGeplaatst: 15 mei 2010 23:16 
Lid
Fotografie

Ik vind het drie mooie platen. Houding op de eerste spreekt mij ook wel aan :up

BerichtGeplaatst: 16 mei 2010 09:54 
Lid
Fotografie

janp schreef:
Mmm, ik vind f1 niet scherp en veel ruis hebben. f2 is "scherper" maar deze heeft ook veel ruis en er hangt een waas over. Overbelicht op de kop en rug veren. Ik ben er niet kapot van.

Gr Jan

Wel .......als ge zoiets leest moet ge snel een groot biertje pakken, in één maal uitdrinken en maar denken; dat zijn mensen die een lens hebben die 3x zo duur is als de mijne en er nog subsides voor gekregen hebben, terwijl ik er hard voor heb moeten werken en geen subsides gekregen heb;
A-pro-po...heb je eens een foto uitgeprint met veel ruis?

Gelukkig heb ik goede reacties gekregen, die beseffen dat een beter lens ook beter resultaat levert.
Ik dank deze laatste genoemde zeer sterk, dankzij hen blijf ik leven op het forum.

BerichtGeplaatst: 16 mei 2010 10:51 
Lid
Fotografie

Citaat:
maar ik zou het fijn vinden als je nu al je mening zegt.

Nou, sorry hoor...... Jij vraagt duidelijk om een mening en die heb ik gegeven. Ook je 3e foto is op de kop overbelicht maar misschien ligt dan aan mijn scherm.... Ik denk overigens niet dat ik behoor tot de mensen die een dure lens heeft. Of dat er mee te maken heeft weet ik ook niet. Ik heb zelf ook een d70 (en d90) met een 70-300 lens. Ik ik denk dat je beter kan met die set als deze foto's.
Verder moet je niet kijken hoe de foto wordt als je hem afdrukt denk ik. Dan moet je een gallerie openen en je foto's inlijsten en dan tentoonstellen. Hier, op mijn scherm, zie je veel ruis en dat is zoals ik de foto zie. Ik print niet elke foto hier uit om te beoordelen.
Als je niet met kritiek kunt omgaan moet je er ook niet om vragen en de foto's in ratjetoe zetten. Dan had ik waarschijnlijk ook geschreven: "Mooie serie van een nog mooiere arend"

Dus ik heb het hier niet over het "te pakken nemen van deze arend" maar over de kwaliteit/ fototechnisch (voor zover ik dat kan met mijn 1 jaar ervaring :D )

Ik ben benieuwd naar de volgende 5 ;) .

O ja, soms, en dan praat ik uit eigen ervaring, denk je dat je de beste foto hebt gemaakt. Helemaal blij met het resultaat plaats je de foto op het forum. Dan blijkt uit commentaar dat er toch een aantal dingen aan scheelt waar je zelf nooit naar gekeken hebt omdat je (nogmaals eigen ervaring) blind bent geworden door je eigen top foto. Zoek maar op mijn foto's en je komt die commentaren wel tegen. Daar doe ik steeds wat mee en op die manier probeer ik de volgende steeds een stapje hoger te krijgen en dus breder te kijken dan dat ik voor heen deed. Opbouwende kritiek waar je mee om moet kunnen gaan. Maar ik :proost erop hoor ;)

gr Jan

BerichtGeplaatst: 16 mei 2010 11:01 
Lid
Fotografie

Ik denk dat jullie alle 2 even een espresso hebben verdient. Jan geeft zijn mening en niet op een manier zoals ....... Dus geen boosheid ed. lijkt me.

Maar als je alleen positieve berichten wilt dan leer je niet veel lijkt me. Ik vind ze mooi, maar ook ik zie ruis, verkeerde scherpte keuzes en overbelichting en te donkere delen. Dat staat los van mijn persoonlijke mening dat ik ze wel mooi vind.

Echter zitten er wel fotografische gebreken in die idd ook met een D70s gewoon anders vast te leggen zijn :)

Ik heb zelf ook een D70 en D70s gehad, tenminste dat was het exemplaar van de zaak. Maar als toenamalig 300D en 10D gebruiker kon ik daarmee ook best ok foto's maken :)

Zeker als je zo dicht bij kunt komen dat je het met een 70-300 aan kunt. Bij foto 2 zit de scherpte wel op het oog maar op foto 3 weer niet. En daar vind ik het oog en de regio erom heen te donker en zitten er idd te lichte plekken op.

Dit is volgens mij met Dodge and Burn of Tegenhouden en Doordrukken wel op te vangen, maar ik zelf ben een complete digitbeet op PS gebied. :)

BerichtGeplaatst: 16 mei 2010 11:26 
Lid
Fotografie

Het is ook zeker niet bedoeld om iemand af te kraken. Als het zo over is gekomen dan mijn oprecht excuus!
Maar ducky bedankt.... ik was op marktplaats al bezig om een nieuwe computer uit te kiezen :unsure

GR Jan

BerichtGeplaatst: 16 mei 2010 11:57 
Lid
Fotografie

Ik had toen ik de foto's thuis bekeek het gevoel.....jammer dat ik mijn macrolens niet gebruikt hebt ik had ze bij maar ik had schrik van deze kanjers om zo dichtbij te komen; dus heb ik het met mijn 150-500mm lens gedaan; wetende dat er nu beperkingen aan zijn.

Ik ga geen lange preek houden telkens om mijn visie uit te leggen; ik kan tegen opmerkingen, daarom zet ik ze hier maar ik weet dat ;
* er veel mensen zijn die deze kunstvorm beoefenen; ik weet ook dat het geen exakte wetenschap is maar een kunstvorm;
* ik ken beroepsfotografen hier op het forum; en die krijgen soms ook opmerkingen op hun uitstekende foto's; waaraan ge verschillende interpretaties kunt koppelen;
* Laat iedereen zijn hobby doen, en zich ontspannen; en door dit forum en de foto's bij te leren en een vrolijke tijd te hebben.
* Ge moet toch niet vergeten dat ge een toplens betere foto's maakt dan een kitlens als de compo enzo hetzelfde is;
* en ruis....ruis kan stilaan mijn rug op...ik heb al foto's uitgeprint waar ge niks van de ruis ziet en digitaal zat hij vol ruis; maar er zijn fotografen die dat niet weten. Voor mij is een geprinte foto het eindresultaat

BerichtGeplaatst: 16 mei 2010 12:56 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
AJL schreef:
* Ge moet toch niet vergeten dat ge een toplens betere foto's maakt

Nee nee.... een betere fotograaf maakt betere foto's :D don't forget!

Over je foto's..... ik vind het (metname 2 en 3) leuke plaatjes! Ondanks de technische gebreken die door voorgangers al benoemd zijn. Probeer het commentaar wat geleverd is te gebruiken om de volgende keer je foto's verder te perfectioneren (kader/ belichting/ scherpte).

BerichtGeplaatst: 17 mei 2010 02:05 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
:jump Ik wil ook reageren!!! Maar dat zou niet eerlijk zijn voordat je je foto's voor de wedstrijd hebt ingezonden... Wel leuk om vast een voorproefje te krijgen. :)

BerichtGeplaatst: 18 mei 2010 20:27 
Lid
Fotografie

Maar ik ga eerst kijken of ik nog goede heb :D