Citaat:
maar ik zou het fijn vinden als je nu al je mening zegt.
Nou, sorry hoor...... Jij vraagt duidelijk om een mening en die heb ik gegeven. Ook je 3e foto is op de kop overbelicht maar misschien ligt dan aan mijn scherm.... Ik denk overigens niet dat ik behoor tot de mensen die een dure lens heeft. Of dat er mee te maken heeft weet ik ook niet. Ik heb zelf ook een d70 (en d90) met een 70-300 lens. Ik ik denk dat je beter kan met die set als deze foto's.
Verder moet je niet kijken hoe de foto wordt als je hem afdrukt denk ik. Dan moet je een gallerie openen en je foto's inlijsten en dan tentoonstellen. Hier, op mijn scherm, zie je veel ruis en dat is zoals ik de foto zie. Ik print niet elke foto hier uit om te beoordelen.
Als je niet met kritiek kunt omgaan moet je er ook niet om vragen en de foto's in ratjetoe zetten. Dan had ik waarschijnlijk ook geschreven: "Mooie serie van een nog mooiere arend"
Dus ik heb het hier niet over het "te pakken nemen van deze arend" maar over de kwaliteit/ fototechnisch (voor zover ik dat kan met mijn 1 jaar ervaring

)
Ik ben benieuwd naar de volgende 5

.
O ja, soms, en dan praat ik uit eigen ervaring, denk je dat je de beste foto hebt gemaakt. Helemaal blij met het resultaat plaats je de foto op het forum. Dan blijkt uit commentaar dat er toch een aantal dingen aan scheelt waar je zelf nooit naar gekeken hebt omdat je (nogmaals eigen ervaring) blind bent geworden door je eigen top foto. Zoek maar op mijn foto's en je komt die commentaren wel tegen. Daar doe ik steeds wat mee en op die manier probeer ik de volgende steeds een stapje hoger te krijgen en dus breder te kijken dan dat ik voor heen deed. Opbouwende kritiek waar je mee om moet kunnen gaan. Maar ik

erop hoor
gr Jan