Het is 12 mei 2025 15:52

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Cross Country Renswoude - Horse Trails
 Cross Country Renswoude - Horse Trails
BerichtGeplaatst: 27 jul 2010 14:30 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Zaterdag voor het eerst naar een grote paardenwedstrijd geweest: de Horse Trails te Renswoude. Er waren behalve nationale ook internationale ruiters, maar de foto hieronder is van de Nederlander Rob Knoops op zijn paard Ramon. Ik hoop dat hij jullie kan bevallen. T.z.t. zal ik trouwens nog meer foto's plaatsen... ;)

Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 27 jul 2010 19:53 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Lekkere actie foto!! Mooi! Vind het alleen jammer dat die mensen erachter staan maar dat heb je helaas niet voor het uitkiezen :(

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 27 jul 2010 20:25 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Beetje verder gaan staan had je de mensen er niet opgehad (denk ik)
wel mooie actiie foto

Profiel op dit foto forum
BerichtGeplaatst: 27 jul 2010 23:35 
Lid
Fotografie

Bedankt voor jullie reacties! Die mensen zijn inderdaad erg vervelend, en het zijn er zo veel tijdens zo'n evenement. :D
Ik stond op een heuveltje tussen twee waterbakken in, dus zowel links als rechts heb ik gefotografeerd (met steeds heen en weer lopen ertussen). Op een plek gaan staan dat ik geen mensen in beeld had was niet mogelijk. :cry2

BerichtGeplaatst: 27 jul 2010 23:40 
Lid
Fotografie

Staat er netjes belicht op :up
Bij (sport)evenementen heb je nu eenmaal publiek/toeschouwers. Het hoort erbij en van mij daarom geen minpuntje daarvoor ;)

BerichtGeplaatst: 27 jul 2010 23:41 
Lid
Fotografie

En als je gewacht had tot de volgende galop zeg maar? Of stonden er links ook weer vervelende mensen? Nu groeit het kinderhoofd wel recht uit het verlengde van de arm van de ruiter. Dat te samen met lichte rugnummer en het naar mijn mening iets te hoge standpunt trekt mijn blik die kant op en houd het een beetje weg bij het paard.
Lijkt me geen makkelijke klus dit soort fotografie.
Heb je nog meer gemaakt? ow dat staat erbij :blush

BerichtGeplaatst: 28 jul 2010 02:56 
Lid
Fotografie

Bedankt voor jullie reacties!
@ Peter: die mensen stonden aan alle kanten, daar was echt geen ontkomen aan. Ik snap je opmerking van dat hoofd wel. Het gaat alleen zo snel dat ik alleen op het paard en de ruiter en het juiste moment heb gelet. De achtergrond (en dus ook de mensen die daar staan) zie ik wel, maar niet bewust wanneer ik de foto neem, aangezien ik het juiste moment hier belangrijker vind. Het heeft deels te maken met keuzes en deels waarschijnlijk ook met het feit dat dit voor mij de eerste keer was dat ik zo'n wedstrijd bijwoonde, alles is dan nog nieuw en ik moet dan even mijn draai vinden. :blush
Het hoge standpunt komt door de heuvel, ook daar was helaas niets aan te veranderen. Ik had wel een andere locatie kunnen kiezen (en dat heb ik ook wel een tijdje gedaan), maar het nadeel is dat je dan maar één kant kunt fotograferen en dan verveel je je tussendoor weer zo. :D
Makkelijk vond ik het idd niet, leuk wel! Eén van de moeilijkste zaken vond ik het om de belichting onder controle te houden. Het was erg mooi weer en er waren grote contrasten. Donkere paarden, schaduwen op gezichten door de caps en veel wit in de kleding (met name de broeken, maar soms ook de caps) en de witte rug- en buiknummers. Inflitsen en reflectieschermen e.d. om het licht onder controle te houden zijn natuurlijk geen opties. Mocht iemand nog tips hebben hoe dat het beste op te lossen in een actie situatie: GRAAG!

BerichtGeplaatst: 28 jul 2010 07:22 
Lid
Fotografie

"Frontaal-foto's' zijn daarom in de sportwereld zo populair, omdat de afstand tot de achtergrond veel hoger ligt en de DoP dan veel leuker uitkomt.

Maar eerlijk is eerlijk, sportfoto's waarin op wat voor manieren dan ook geraced wordt met publiek aan de zijkant, zijn moeilijk en dan vooral dus juist door het publiek.

Ik vind het een mooie foto als het gaat om het vastleggen van de gebeurtenis. :up
Tja, het hoofdje dat zo uit de rug komt, is al genoemd.
En dichterbij staan om de DoP te vergroten is denk ik ook weer niet een optie geweest.

De ruiter en het paard staan er wel mooi 'spannend' op.
Het is zeker een plaatje dat even de aandacht vast weet te houden.

BerichtGeplaatst: 28 jul 2010 07:32 
Lid
Fotografie

Dank je voor je reactie. Ik heb een paar foto's die meer van voren zijn, maar dat is inderdaad lang niet overal op het parcours mogelijk. Ging iemand per ongeluk iets op de "baan" staan, dan werd er één keer mondeling gewaarschuwd en werd daar niet op gereageerd, dan werd er gelijk gefloten. Ik waande mij bijna weer gymeles. :DD (Ik snap natuurlijk best dat dat voor de veilgheid van zowel het publiek als de ruiter en het paard is.)

BerichtGeplaatst: 28 jul 2010 10:31 
Lid
Fotografie

Vind het vooral een te bevroren moment. Mist dynamiek.
Door te pannen had je de beweging er wel in gehad en was ook het probleem van de toeschouwers opgelost.
In antwoord op je vraag: op zoek gaan naar een schaduwrijk deel van het parcour kan helpen.

BerichtGeplaatst: 28 jul 2010 18:42 
Lid
Fotografie

Pannen was misschien voor de rechte stukken een goede oplossing geweest! Moet eerlijk zijn, ik heb er niet eens aan gedacht. :rof Ik heb teveel gelet op de sprong en deze foto is vlak na een sprong gemaakt.

Schaduw was er in ieder geval niet bij de waterbak en dat is toch één van de spectaculairste stukjes van het parcours en ik vraag mij eigenlijk af of ik het ergens anders wel gevonden had... Veel weiland, dus weinig schaduw. :(

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp