AJL schreef:
Wat een zeer mooie kunstige avatar hebt gij staan(zelf gemaakt?)
Ik heb geen lumix....maar als ge het diafragma niet kunt regelen gaat dat misschien niet(of hij moet dat automatisch doen)
hi hi nee deze avatar heb ik niet zelf gemaakt, en ik kan wel mijn diafragma regelen...
wilw schreef:
Heb min of meer hetzelfde "probleem" met mijn canon sx20. Heb er e.e.a. over nagelezen. Ik laat de technische kant gemakkelijkheidshalve maar even achterwege (heeft o.a. iets met de cropfactor te maken). Het is met bridge-camera's helaas maar beperkt mogelijk te spelen met DoF(diafragma).
Met de (super) macro instelling zijn de resultaten beter, maar de beperkte DoF die je hier soms ziet voorbij komen is helaas niet mogelijk door de beperking van dit type camera's.
Voor specifieke taken heb je specifieke gereedschappen nodig. Een bridge is eigenlijk (in mijn optiek) meer een goede allrounder. Met een hamer kun je ook wel een schroef in een stuk hout krijgen, maar het resulaat zal niet in alle gevallen zo mooi zijn als met de schroevendraaier

ik ga er nog even op googlen over dridge-camera's en de dof.. bij deze types camera's..
bedankt voor je andwoord !
pdm_fotografie schreef:
Inzoomen
Dicht op je onderwerp

dit ga ik zeker ook nog even proberen..
helaas is het vandaag geen echt foto weer buiten, dus doe ik het wel binnen ..
bedankt allemaal