Het is 20 jul 2025 00:59

Auteur panasonic lumix
 panasonic lumix
BerichtGeplaatst: 25 aug 2010 20:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
even een vraag.. wie heeft er een panasonic lumix (dmc fz28)
ik ben steeds bezig met de handmatige instellingen.. ik wil graag een bloem bijvoorbeeld scherp hebben en de achergrond vaag.. op welke instelling hem ook zet, het lukt me niet..
als ik hem op de macro stand zet, lukt het me wel , moet ik wel een beetje inzoemen..

maar op de handmatige instellingen dus niet.. of ligt het toch aan de camera.. en kan dat niet met mijn camera.. bij anno bakker waar het toestel vandaan komt zijden ze wel dat het dus niet kan met deze toestel.. maar.... ik weet het dus niet en ben benieuwd of anderen ook dit probleem hebben met dezelfde toestel... ik blijf in ieder geval oevenen !!!! :foto

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 panasonic lumix
BerichtGeplaatst: 25 aug 2010 21:20 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Wat een zeer mooie kunstige avatar hebt gij staan(zelf gemaakt?) :up

Ik heb geen lumix....maar als ge het diafragma niet kunt regelen gaat dat misschien niet(of hij moet dat automatisch doen)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 panasonic lumix
BerichtGeplaatst: 25 aug 2010 21:29 
Lid
Fotografie

Heb min of meer hetzelfde "probleem" met mijn canon sx20. Heb er e.e.a. over nagelezen. Ik laat de technische kant gemakkelijkheidshalve maar even achterwege (heeft o.a. iets met de cropfactor te maken). Het is met bridge-camera's helaas maar beperkt mogelijk te spelen met DoF(diafragma).
Met de (super) macro instelling zijn de resultaten beter, maar de beperkte DoF die je hier soms ziet voorbij komen is helaas niet mogelijk door de beperking van dit type camera's.
Voor specifieke taken heb je specifieke gereedschappen nodig. Een bridge is eigenlijk (in mijn optiek) meer een goede allrounder. Met een hamer kun je ook wel een schroef in een stuk hout krijgen, maar het resulaat zal niet in alle gevallen zo mooi zijn als met de schroevendraaier :D

panasonic lumix
BerichtGeplaatst: 25 aug 2010 21:32 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Inzoomen
Dicht op je onderwerp :)

panasonic lumix
BerichtGeplaatst: 26 aug 2010 09:21 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
AJL schreef:
Wat een zeer mooie kunstige avatar hebt gij staan(zelf gemaakt?) :up

Ik heb geen lumix....maar als ge het diafragma niet kunt regelen gaat dat misschien niet(of hij moet dat automatisch doen)

hi hi nee deze avatar heb ik niet zelf gemaakt, en ik kan wel mijn diafragma regelen...

wilw schreef:
Heb min of meer hetzelfde "probleem" met mijn canon sx20. Heb er e.e.a. over nagelezen. Ik laat de technische kant gemakkelijkheidshalve maar even achterwege (heeft o.a. iets met de cropfactor te maken). Het is met bridge-camera's helaas maar beperkt mogelijk te spelen met DoF(diafragma).
Met de (super) macro instelling zijn de resultaten beter, maar de beperkte DoF die je hier soms ziet voorbij komen is helaas niet mogelijk door de beperking van dit type camera's.
Voor specifieke taken heb je specifieke gereedschappen nodig. Een bridge is eigenlijk (in mijn optiek) meer een goede allrounder. Met een hamer kun je ook wel een schroef in een stuk hout krijgen, maar het resulaat zal niet in alle gevallen zo mooi zijn als met de schroevendraaier :D

ik ga er nog even op googlen over dridge-camera's en de dof.. bij deze types camera's..
bedankt voor je andwoord !

pdm_fotografie schreef:
Inzoomen
Dicht op je onderwerp :)

dit ga ik zeker ook nog even proberen..
helaas is het vandaag geen echt foto weer buiten, dus doe ik het wel binnen ..

bedankt allemaal :upc

panasonic lumix
BerichtGeplaatst: 26 aug 2010 11:05 
Lid
Fotografie

kleinste diafragma getal. Helemaal inzoomen. (digitale zoom niet gebruiken) dicht op je onderwerp en dan schieten.
maar er is een probleem, je hebt een kleine sensor, en daardoor kun je je scherpte diepte niet zo klein maken.
De macro stand is een stand waarmee je nog wat dichterbij kunt komen, hierdoor lukt het dan wel.
Wil je toch echt macro's maken dan zit je helaas aan een spiegelreflex camera.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp