Het is 21 jun 2025 01:33

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Twee bruiloften
 Twee bruiloften
BerichtGeplaatst: 07 okt 2008 14:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Af en toe doe ik aan bruiloftfotografie en hierbij laat ik jullie wat plaatjes zien van twee verschillende bruiloften.

Commentaar of wat dan ook is welkom.

1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie

4.
Fotografie

5.
Fotografie

6.
Fotografie

7.
Fotografie

8.
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Twee bruiloften
BerichtGeplaatst: 07 okt 2008 19:50 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
nr 1 vind ik de achtergrond niet echt mooi,past er naar mijn smaak ook niet bij
nr 2 is wel een leuke pose, maar de details van de jurk komen niet echt uit,wat voor een bruid toch heel belangrijk is :)
nr 3 jammer van 't boeket voor haar gezicht
nr 4 is wel een leuke. niet zo'n standaard
nr.5 is wel leuk
nr 6 is voor mij de mooiste :up
nr 7 is niet erg charmant om die neusgaten in te kijken :blush
nr 8 is ook een aardige
de gehele serie is naar mijn smaak niet echt bijzonder, maar dat is dan ook een kwestie van smaak en heel persoonlijk ;)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Twee bruiloften
BerichtGeplaatst: 08 okt 2008 10:41 
Lid
Fotografie

Bedankt zover voor jullie reacties :)

Tony, Ayla,,
1 is bij de bruid thuis en de achtergrond is het behang van haar huiskamer. Smaak of geen smaak over het behangetje aan de muur maar hier kan ik niet zo veel mee. Of dacht je dat ik dit erin geshopt hebt??

2 dat de "details" van de jurk niet zichtbaar zouden zijn kan wel kloppen. Dit is op een afstand van ongeveer vier meter genomen en dan zie je niet zoveel detail meer.

Verder verbaasd het mij dat 2 en 3 "zo uitgebeten wit" over komen want dat zijn ze toch echt niet. Vind ik en PhotoShop ook :)

3 jammer van dat boeketje voor haar gezicht???
Zie het als "iets anders dan anders". Op zo'n dag maak ik veel foto's en zo'n soort foto tussen door leek mij wel wat.
Heb ik nog niet eerder gezien dit tafereel bij bruiloft fotografie en dat is ook de reden dat ik hem hier heb neer gezet.

4 dat deze over komt als een "niet standaard plaatje" verbaasd mij want ik vind juist dat dit een zeer standaard plaatje is. Zie je wel bij iedere bruiloftfotograaf terug. Toch??
Maar ik vond er wel een mooi sfeertje van uit gaan.

7 Deze heb ik bewust hiervoor neer gezet om de reacties te bekijken hoe dit nou over komt.
Het tafereel vond ik juist wel ontroerend om te zien en ben ook brutaal tussen hun in van onderaf in gaan staan.
Neus-gaten theorie is mij wel bekend maar ik heb er in dit geval geen enkele moeite mee. Zijn toch mooie gaten? Ik heb er niet eens wat weg gehaald. :) Alle gekheid op een stokje, ik denk dat het bruidspaar hier blij mee is en daar doe ik het ook voor.

Verder is iedere foto ingeflitst.

Twee bruiloften
BerichtGeplaatst: 08 okt 2008 11:33 
Lid
Fotografie

Vind het stuk voor stuk trouwfotoboekwaardige foto's. Foto 2 t/m 4 en in wat mindere mate 8 geven me het gevoel dat ze elk onderdeel zijn van een verhaal.
Foto 2; om het hoekje kijken of de ander helft er al aan komt. Enz.
Omdat je ook nog foto's laat zien van twee trouwerijen zit er weinig coherentie in de serie. Was voor mij in eerste instantie de reden om niet te reageren.
Maar 2 reacties tot nu toe vind ik wel erg weinig. Vandaar dat ik alsnog reageer.
Grt Frans
PS Overweeg je wel eens met reflectie/diffusieschermen te werken?

Profiel op dit foto forum
 Twee bruiloften
BerichtGeplaatst: 08 okt 2008 15:37 
Lid
Fotografie

Dank je wel voor je reactie Frans :)

Het is idd niet echt een serie waar enige coherentie in zit en elke foto is ook bedoeld om apart beoordeeld te worden.

Reflectiescherm gebruik ik bij bruiloftfotografie nauwelijks.
Dit gezien de weinige tijd en gebrek aan een "goede" assistent om zo'n reflectiescherm te kunnen bedienen.
Ik heb er altijd wel een bij mij maar dan gebruik ik het meestal om de zon tegen te houden zoals later in 8 om zon plekken tegen te houden.

Twee bruiloften
BerichtGeplaatst: 08 okt 2008 16:39 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Persoonlijk vind ik nummer 1 niet echt heel mooi maar idd het behang eraf gaan staan trekken zal je niet in dank afgenomen worden heb ik zo'n vermoeden van. Vaak is het voor het paar zelf wel een mooie foto.... nog even terug naar thuis hoe het er dan uitziet maakt vaak niet zo heel veel voor hun uit.

Nummer 2 en 3 zeggen me niet zo heel veel vooral 3 niet zo maar is misschien een kwestie van smaak.

Nummer 4 vind ik wel heel erg mooi vooral met de lichtinval op deze manier. Een topplaatje in mijn ogen.

nummer 5 en 6 leuk maar niks bijzonders
nummer 7 vind ik persoonlijk wel heel erg mooi tja de neusgaten is misschien wat minder maar toch kan ik het standpunt wel waarderen.

nummer 8 was denk ik mooier geweest als de bruid naar de bruidegom had gekeken.

groetjes patricia.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp