Gewoon doen ! Mac is heerlijk. Het 'werkt' gewoon. Het doet wat je wilt , crasht nauwelijks , geen virussen , een stabiel OS. Met het belangrijkste punt dat het gewoon werkt. Heerlijk. Ook dat updaten , ben je ergens even mee bezig ? Geen probleem , gewoon even de update uitstellen. Bij Windows werd ik onlangs gedwongen om m'n computer te herstarten anders zou hij het zelf doen na X aantal minuten.

Ik hoor het ook vaak van een onlangs overgestapte gebruiker die zijn Macbook de hemel in prijst.
'Laatst was ik druk bezig met het editten van een video , was ik vergeten de stekker erin te steken en viel hij ineens uit net terwijl ik bijna klaar was. Dus ik snel de adapter gepakt , ingestoken en me voorbereid op een ellendige trage herstel/opstart procedure. Maar niks , gewoon aanzetten en hij is weer precies waar je gebleven bent. Super !'
Dat klopt ook. Als Windows zonder stroom komt , dan kun je helemaal opnieuw beginnen.
Geen gezeik met virussen en bovendien zien ze er stylish uit en is het gemaakt van degelijk materiaal , i.p.v. plastic. Ik snap gewoon niet waarom het bij de meeste laptop fabrikanten gewoon niet mogelijk is om een mooi uitziende laptop te maken van mooie materialen.
Je kunt je Macbook trouwens gewoon dichtklappen zonder af te sluiten. Wanneer je hem weer open klapt start hij vrijwel direct op. Ook werkt vrijwel alles bij het eerste keer aansluiten. Je hoeft niet 892749 verschillende drivers te installeren en ook nog zelf te zoeken , je hoeft niet uren je PC te laten scannen door allerhande vage software om te kijken welke drivers je mist. Gewoon insteken , en gaan met die banaan. Meestal is een installatie van de software bijgeleverd bij de hardware genoeg.
Onthou dit ook even :
Wanneer je naast Mac ook nog Windows blijft gebruiken , hou er dan rekening mee dat je je hardeschijven , USB sticks etc. Je moet hem dan in NTFS formatteren. Fat32 kan ook , maar dan kun je maar 2 GB max schrijven.
Nog een tip :
Op de apple website staan vele tutorials over de basis van de Mac voor mensen die van PC naar Mac zijn overgestapt.
@ Henry , je kunt de programma's gewoon beeldvullend maken door dat 'ezelsoortje' rechts onderin naar de hoek te trekken. Dan blijft het ook zo wanneer je het programma (Safari , Photoshop etc.) opnieuw opent.