Het is 16 mei 2025 16:09

Auteur iemand ervaring met de analoge canon EOS 3?
 iemand ervaring met de analoge canon EOS 3?
BerichtGeplaatst: 30 okt 2010 11:45 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
hoi allemaal, ik weet niet of ik deze vraag al eerder gesteld had, heb ff mijn geschiedenis doorgekeken, maar volgens mij had ik nog niets gevraagd over een canon eos 3, die mij gisteren aangeboden werd..

ik heb deze camera even uit mogen rpoberen, en zo te zien is hij in absolute nieuwstaat.. vrij weinig gebruikt, en is onlangs nog helemaal nagezien, en heeft een servicebeurtje gehad..

het totaal pakket bestaat uit een standaardzoom, een tamron 70-300 en een vaste 400mm lens..

vrij grote en forse camera, die op mij erg stevig overkomt. ligt ook lekker in de hand moet ik zeggen, en alles werkt lekker soepel en snel..

nu zit ik wel een beetje met de vraagprijs in mijn maag, want voor de body alleen al vraagt men 250 euro.. :shock en mijn vraag is dus, of dat het werkelijk nog wel waard is. ik vind een analoge slr altijd wel leuk, en deze is volgens mij van erg goede kwaliteit, maar het is en blijft een camera waar rolletjes ingaan, en ik heb er al zoveel van, :D

ik vind het nogal fors qua prijsstelling, of er moet iemand zijn, die zegt, dat dit voor dit toestel een goede prijs is..

groetjes, Alex!

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 30 okt 2010 12:00 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ik zie er zo op internet niet echt veel aangeboden worden.
Dat wat ik zie gaat toch snel over de 300 euro vraagprijs.
250 lijkt dan redelijk.... wellicht nog 10% er af lullen.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 30 okt 2010 12:10 
Lid
Fotografie

THX! heb ook net even wat gekeken, en dan is 250 euro idd een hele redelijke prijs.. ben vaak iets te geneigd naar spekkoper willen zijn.. :blush :D

heb net de specs gelezen, en dat is best wel indrukwekkend..

moet er nog even over nadenken, dat wel.. mss dat ik wat analoge bodies met wat lenzen verkoop, want ik heb er momenteel toch teveel liggen..mocht ik ervoor gaan..

heb wat bedenktijd gevraagd, en twijfel of ik de losse body evt. zou kopen, en later een goede lens erbij zou kopen, en ik denk dan toch aan een prime-lens oid. 400mm is voor mij iets teveel van het goede, en die zal w.s. ook wel peperduur zijn..

mijn minolta xg-m en srt+ de leicaflex zou ik dan willen aanhouden, en de rest vliegt er dan allemaal uit..het wordt gewoon teveel van het goede, en ik krijg ruimtegebrek..

heb er vannacht een paar keer wakker van gelegen..want ik heb er wel ontzettend veel zin in.. :blush

ben sowieso van plan, om me wat meer op het analoge pad te begeven, zeker sinds ik nu een eigen doka heb..eigenlijk gek, want nadat ik mijn eerste digitale slr had, heb ik zowat alles verkocht wat analoog was, en na een tijdje begon het weer te knagen..op een gegeven moment kom je wat oud analoog spul tegen, je koopt wat aan, of je krijgt wat, en dan ben je er weer helemaal mee bezig..mijn digitale hou ik gewoon aan natuurlijk, maar ik betrap me er meer en meer op, dat ik of ook nog een analoge slr meeheb, of zelfs de digitale thuislaat..het kan raar lopen.. :foto

BerichtGeplaatst: 31 okt 2010 21:23 
Lid
Fotografie

Het is een prachtige analoge camera. Mijn laatste voor het digitale tijdperk.
Wat zo bijzonder is, is de ooggestuurde autofocus : waar je naar kijkt, daarop wordt scherpgesteld.
Toevallig heb ik ook nog een z.g.a.n. body EOS3, die mag je voor 200 euro overnemen. Doe niets meer analoog, maar kon er geen afscheid van nemen.

Er zit nog één nieuwe batterij bij, in de verpakking.

Ook al koop je de camera elders : het is een juweeltje.

Paul

BerichtGeplaatst: 01 nov 2010 00:37 
Lid
Fotografie

hoi! THX voor je info! ik ga die eos 3 van jou zeker onthouden, je weet maar nooit he? :up vond het ook een erg fijne camera om vast te houden en uit te proberen.. en die eye-start viel me eigenlijk ook meteen op.. :upc

BerichtGeplaatst: 01 nov 2010 03:33 
Lid
Fotografie

De eos3 is toch wat nu de 5D is? dat is ook een brute camera.
Volgens koop je gewoon een brok kwaliteit. je zit met rolletjes maar dat is in jou geval weer de lol.. dus jah als je het hebt en het ervoor over hebt gewoon doen!
Ik zelf moet er niet aan denken dat gedoe voor een foto, maar jah jij bent mij niet, en gelukkig maar, anders zou iedereen hetzelfde denken en doen.

Profiel op dit foto forum
BerichtGeplaatst: 06 nov 2010 19:35 
Lid
Fotografie

update, vers van de pers.. :D

heb net een zgan canon eos 3 body gekocht, met nieuwe batterij erin.. voor zegge en schrijve 100 euri´s..

krijg er nog wat rolletjes film bij, al moet ik nog wel ff op zoek naar een lekker EF-lensje..

wat dat gaat worden weet ik nog niet.. ik neig naar een lekkere prime, maar een zoomlens van goede kwaliteit lijkt me ook wel wat..

iets in de groothoeksfeer lijkt me wel wat, dus geen 50mm, want ik verzuip hier zowat in de 50mm´s, dus ik wil meer iets richting 35mm, 24mm, of nog meer groothoek..ik wil dus lekker ´wijd´gaan op fullframe.. :D

waarom die eos 3 te koop stond? aanschaf van een 5d, zoals nagtie al zei.. hihihi!

5d heeft trouwens ook mijn erg warme interesse.. ben als een gek aan het sparen voor een 5dmkI of II, maar da´s nog allemaal toekomst muziek..en ik heb geen haast.. ik ka nog heel goed voort met mijn sony´tje..

ben al een hele tijd aan het nadenken om over te stappen van sony naar canon..(ik hoop dat de sony-adepten mij nu niet gaan afschieten) en ik heb daar bepaalde redenen voor..

sony is errug goed, maar ik mis eea..

ik hoef niet perse FF te gaan omwille van FF only..ik schiet namelijk ook middenformaat, dus daar ligt het niet aan..

het is iets wat ik al heel lang wil, en sony biedt mij te weinig om voor FF sony te gaan..

ik heb al veel spul verkocht van mijn sony-minolta-lenzengamma, dus ik ga sowieso niet al teveel verliezen.. alles wat ik verkocht heb, is met winst verkocht.. :D

deze eos 3 vond ik leuk, omdat het 35mm is, waar ik nog steeds erg van hou, en ik kan verder met de EF-lenzen.. die ik w.s. ook later zal kunnen gebruiken op een evt. FF digitale body..

verder is deze eos 3 gesealed, en tegen een stootje bestand, hetgeen ik nu wel een beetje mis op zowel mijn analoge als digitale body(´s )

w.s. ga ik eea te koop zetten, en met name het analoge minolta-spul, ik heb er enorm veel van, erg goed, maar je kunt niet alles hebben.. het wordt mij allemaal een beetje teveel om te onderhouden en mee op pad te gaan..
ik denk dat ik met deze canon zowat alles af kan, en voor het aparte gedoe mijn leicaflex sl ga aanhouden..(die leica gaat never noooooit weg!)

nog later gaat de sony eruit, met de lensjes die ik nog overheb, en dan wordt het gewoon canon..

ben geen merkenfan, maar dit is nu eenmaal hetgeen ik wil..

canon, nikon, oly, leica, of sony, het maakt mij niet zo heel veel uit, maar verandering van spijs doet eten, nietwaar?

iemand suggesties voor een lekker lensje??

alvast bedankt!! :upc

BerichtGeplaatst: 06 nov 2010 19:43 
Lid
Fotografie

Gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf :upc

BerichtGeplaatst: 06 nov 2010 20:08 
Lid
Fotografie

THX! ben er reuze blij mee! het is een stevig ding hoor! gooi ik w.s. niet meteen een deukje in, hahahaah!

BerichtGeplaatst: 12 nov 2010 19:02 
Lid
Fotografie

de eos-3 komt w.s. begin volgende week, of (met veel hopen :angel ) morgen binnen..

heb nu voor ff uit te proberen een standaard zoompje gekocht, om eea uit te testen, maar deze camera verdient m.i. een beter objectief..

400mm tele zal w.s. wel aangeschaft worden, maar wil wel een goede groothoekzoom erbij...

wat denken jullie? 17-40 of 24-70??? :cool ik denk ook een beetje aan de toekomst, want ik wil over een tijdje overstappen naar canon FF 5dmkII digitaal...en icm de eos-3 heb ik van beide werelden wat... analoog en digitaal... :foto :D

landschappen en af en toe ook wel wat reportagewerk... het blijft moeilijk kiezen...

groetjes, Alex! :upc

BerichtGeplaatst: 12 nov 2010 20:13 
Lid
Fotografie

Ik heb ze beide, en ze passen op mijn 30Ec, 40D en 50D :)

BerichtGeplaatst: 14 nov 2010 15:42 
Lid
Fotografie

ga een keus maken, beide is voor het moment nog iets teveel van het goede..ik neig naar 17-40 om mee te beginnen..nieuw systeem opbouwen is niet zo goedkoop, dus ik doe alles op het gemakje..

BerichtGeplaatst: 16 nov 2010 13:42 
Lid
Fotografie

hij is binnengekomen! niet via tnt, want die staken volgens mij, maar via DHL.. :up

ga na mijn opfriscursus COPD es op mijn gemakje de manual doorlezen, en ik heb al wat ´droog´ geoefend.. :D

camera ziet er zelfs nog beter uit, dan degene, die mij aangeboden werd bij de fotoboer, dus ik ben dik tevreden..100 euro, daar kun je je geen buil aan vallen, en ik ga deze week, eea uitproberen.. camera voelt stevig aan, maar ligt wel lekker in de hand..de zoeker is superhelder, en die eye-control-euh-dinges is best wel geinig.. stille camera is het niet, maakt nogal wat lawaai hoor... :D

Fotografie

BerichtGeplaatst: 16 nov 2010 13:45 
Lid
Fotografie

sjinouck schreef:
COPD

Das een chronische longziekte toch? :shock

BerichtGeplaatst: 16 nov 2010 13:47 
Lid
Fotografie

Ik heb de 30Ec zeg maar de laatste analoge xxD tegenhanger. Echter dat Ec kost ff tijd om te calibreren en daarna gebruik je het 4 keer en zet je het uit. Ik ken werkelijk niemand die dit gebruikt en zeker niet met een bril, maar goed die heb jij niet. Het is ook een indicatie dat dit verdwenen is op latere modellen. Dat deze digitale versies werden heeft daar niets mee te maken.

Ik heb ook over deze 3 getwijfeld omdat deze de meest betaalbare weathersealed camera was, maar toch maar voor een EOS30Ec gekozen voor 85 euro terwijl hij nog bij K-E verkocht werd :)

Maar je hebt wel een extene flitser nodig :) Nog interesse in een 540EZ??

De 30 heeft net zoals haar digi broertjes een onboard. :)

BerichtGeplaatst: 16 nov 2010 13:47 
Lid
Fotografie

pdm_fotografie schreef:
sjinouck schreef:
COPD

Cursus, dus maak je geen zorgen. :)

BerichtGeplaatst: 16 nov 2010 16:27 
Lid
Fotografie

pdm_fotografie schreef:
sjinouck schreef:
COPD

yep! om de zoveel tijd moet ik op herhalings-cursus uit hoofde van mijn beroep, zodat ik weer helemaal bij de tijd ben.. ontwikkelingen in de zorgsector gaan vrij hard, nieuwe technieken, inzichten, nieuwe medicijnen enzovoorts..

het gaat hier om bepaalde voorbehouden handelingen, die je moet halen, zodat je je voorbehouden handelingen mag blijven doen..haal je het niet, dan mag je bv mensen met copd niet helpen met vernevelen etc..zaak is dus om je doelen te halen, anders mag je het niet meer doen.. vind dit zelf wel een goede zaak, want ook al heb je in de basisopleiding alles al geleerd, het is nooit verkeerd om weer es lekker opgefrist te worden.

tegenwoordig gebeurt alles in de ELO, zeg maar electronische leeromgeving, dus je moet zelf bijhouden wat bij of nascholing behoeft.. heb je een bijscholings-examen gedaan, dan krijg je een bewijs of certificaat, dat 3 jaar geldig is, en daarna moet je weer opnieuw op bijscholing..

volgende bijscholing voor mij is dus (blaas-)catheterisatie, vorig jaar heb ik sondevoeding en diabetes gehaald, en er staat nog eea op het programma.. :)

het was weer gezellie, en ook weer leuk om wat luitjes van de ´oude garde´ van vroeger tegen te komen..

gelukkig was ik nog vrij aardig up-to-date, dus mijn examen heb ik wel vertrouwen in.. :up :D

eigenlijk zouden ze zoiets ook voor rijbewijs en zo moeten invoeren.. nooit verkeerd, en je leert iedere keer weer wat bij.

ben nu voor COPD weer helemaal up-to-date, en ben er weer voor 3 jaar vanaf.. :cool

ga zo nog ff mijn nieuwste aanwinst uitproberen, heb er ook nog wat rolletjes bijgekregen, (al heb ik ook nog altijd mijn eigen voorraadje in de ijskast liggen..maar ik schiet nog eerst ff die gekregen rolletjes erdoorheen ;) ) en nog ff om een ander draagriempje.. heb er de ori canon riem bij, maar voor zo´n toch wel redelijk forse camera prefereer ik altijd iets in de trend van optech/usa draagriem of zo..

@duckie: zo´n flitser lijkt me wel handig, op de eos-3 heb je geen popup-flitser, dus als we een leuk prijsje kunnen maken, wie weet?? :)

ik ga voorlopig de boel maar op single shot zetten ipv de mitrailleurstand, want anders is het nogal gauw gedaan met de film.. :rof

ga vannacht (heb nachtdienst vanaf vandaag) mijn minolta spulletjes een beetje leuk op de foto zetten, want ik ga er eea van verkopen..ik hou 1 minolta srt aan, en de andere srt en xg-m mag weg, met nog wat lensjes, flitsers, lensjes enzovoorts.. beetje sparen en geld vergaren voor een echte goede lens voor deze eos-3, en ik denk aan een lekkere 17-40 L, want ik heb voor het moment nu, een goedkoop 28-80 lensje erbij, maar da´s niet al teveel soeps..ik heb dat dingetje gekocht voor wat uit te proberen, maar tzt wil ik toch een serieuze lens voor deze cam kopen, en zodra ik genoeg gespaard heb, komt er een 5dmkI of mkII bij.. en dan gaat soewieso alles in de uitverkoop!

behalve de leica sl, de canon ae-1 en de nikon FE dan..daar kan ik nog echt geen afstand van nemen.. :blush

tot op het moment dat de 5d er bij komt, hou ik natuurlijk mijn sony alpha nog aan, want digitaal kan ik toch echt niet missen..

tijdje terug werd me ook nog een canon eos 1v aangeboden, maar dat was voor mij toch net ff iets teveel van het goede.. supercamera, maar ik heb hem niet echt nodig voor hetgeen ik doe..(en ik vond de prijs ook niet echt lekker.. :cry )

BerichtGeplaatst: 17 nov 2010 12:49 
Lid
Fotografie

Tsja dat houdt men ook van de straat al die opfriscursussen :)

BerichtGeplaatst: 17 nov 2010 16:28 
Lid
Fotografie

pdm_fotografie schreef:
Tsja dat houdt men ook van de straat al die opfriscursussen :)

gelukkig was het deze keer gezellie, want dat ik ook wel es anders geweest. :D

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp