pdm_fotografie schreef:
sjinouck schreef:
COPD
Das een chronische longziekte toch?

yep! om de zoveel tijd moet ik op herhalings-cursus uit hoofde van mijn beroep, zodat ik weer helemaal bij de tijd ben.. ontwikkelingen in de zorgsector gaan vrij hard, nieuwe technieken, inzichten, nieuwe medicijnen enzovoorts..
het gaat hier om bepaalde voorbehouden handelingen, die je moet halen, zodat je je voorbehouden handelingen mag blijven doen..haal je het niet, dan mag je bv mensen met copd niet helpen met vernevelen etc..zaak is dus om je doelen te halen, anders mag je het niet meer doen.. vind dit zelf wel een goede zaak, want ook al heb je in de basisopleiding alles al geleerd, het is nooit verkeerd om weer es lekker opgefrist te worden.
tegenwoordig gebeurt alles in de ELO, zeg maar electronische leeromgeving, dus je moet zelf bijhouden wat bij of nascholing behoeft.. heb je een bijscholings-examen gedaan, dan krijg je een bewijs of certificaat, dat 3 jaar geldig is, en daarna moet je weer opnieuw op bijscholing..
volgende bijscholing voor mij is dus (blaas-)catheterisatie, vorig jaar heb ik sondevoeding en diabetes gehaald, en er staat nog eea op het programma..
het was weer gezellie, en ook weer leuk om wat luitjes van de ´oude garde´ van vroeger tegen te komen..
gelukkig was ik nog vrij aardig up-to-date, dus mijn examen heb ik wel vertrouwen in..
eigenlijk zouden ze zoiets ook voor rijbewijs en zo moeten invoeren.. nooit verkeerd, en je leert iedere keer weer wat bij.
ben nu voor COPD weer helemaal up-to-date, en ben er weer voor 3 jaar vanaf..
ga zo nog ff mijn nieuwste aanwinst uitproberen, heb er ook nog wat rolletjes bijgekregen, (al heb ik ook nog altijd mijn eigen voorraadje in de ijskast liggen..maar ik schiet nog eerst ff die gekregen rolletjes erdoorheen

) en nog ff om een ander draagriempje.. heb er de ori canon riem bij, maar voor zo´n toch wel redelijk forse camera prefereer ik altijd iets in de trend van optech/usa draagriem of zo..
@duckie: zo´n flitser lijkt me wel handig, op de eos-3 heb je geen popup-flitser, dus als we een leuk prijsje kunnen maken, wie weet??
ik ga voorlopig de boel maar op single shot zetten ipv de mitrailleurstand, want anders is het nogal gauw gedaan met de film..
ga vannacht (heb nachtdienst vanaf vandaag) mijn minolta spulletjes een beetje leuk op de foto zetten, want ik ga er eea van verkopen..ik hou 1 minolta srt aan, en de andere srt en xg-m mag weg, met nog wat lensjes, flitsers, lensjes enzovoorts.. beetje sparen en geld vergaren voor een echte goede lens voor deze eos-3, en ik denk aan een lekkere 17-40 L, want ik heb voor het moment nu, een goedkoop 28-80 lensje erbij, maar da´s niet al teveel soeps..ik heb dat dingetje gekocht voor wat uit te proberen, maar tzt wil ik toch een serieuze lens voor deze cam kopen, en zodra ik genoeg gespaard heb, komt er een 5dmkI of mkII bij.. en dan gaat soewieso alles in de uitverkoop!
behalve de leica sl, de canon ae-1 en de nikon FE dan..daar kan ik nog echt geen afstand van nemen..
tot op het moment dat de 5d er bij komt, hou ik natuurlijk mijn sony alpha nog aan, want digitaal kan ik toch echt niet missen..
tijdje terug werd me ook nog een canon eos 1v aangeboden, maar dat was voor mij toch net ff iets teveel van het goede.. supercamera, maar ik heb hem niet echt nodig voor hetgeen ik doe..(en ik vond de prijs ook niet echt lekker..

)