THX! ik had zelf ook al het idee, dat eea echt dik verloren ging...

deze mega-bestanden zijn overigens wel een zware aanslag op mijn pc-tje, maar goed, het moet dan maar, om de kwaliteit te behouden he?
de originele dia´s zien er zoo goed uit, en op het beeldscherm en in JPEG ziet het er gewoon niet uit..
ik moet dus gewoon in tiff scannen, en alles op de max zetten, en gewoon ff wachten totdat de files geopend kunnen worden...
beetje RAW voor analoge files dus...
THX voor de info!
(ik zal later es wat JPEG´s van de dia´s laten zien.. het is echt om te huilen momenteel..afdrukken zal geen enkel probleem zijn, want dan gebruik ik sowieso de ori files..)
er is nog serieus werk aan de winkel... persoonlijk maakt het voor internet niet zo heel vele uit, want ik maak mijn analogies hoofdzakelijk voor mijzelf of voor afdrukken, maar ik wil toch es eea laten zien in de hoogste kwaliteit..(ondanks dat het niet digitaal is... old habits never die...

)
vanaaf moet ik eerst nog andere dingetjes doen, want voor morgen moet er een grote opdracht klaar zijn... is een hele serie over een ontmoetingscentrum, en morgen is de absolute en uiterlijke inleverdatum.. pffff!

(eigenlijk doe ik veel liever eea voor mijzelf, minder gedoe, en minder stress...

)
kom tijd te kort, maar het komt zeker allemaal goed...
groetjes, Alex!