Mendel schreef:
@sjinouck Rommelt het zo dan in het zuiden?
doe ik en plein public geen uitspraken over..
wel viel me een aantal weken geleden het ineens gedaalde posts op, en dat de kwaliteit van posts ook dalende was.. had het in eerste instantie niet door, totdat ik es verder ging kijken in de subfora, en dan in ´algemeen´ en de ´chitchat..´
en tot mijn stomme verbazing, zag ik, dat vele topics gesloten werden, dat gerenommeerde en toch als gematigd bekend staande leden ook een levenslange ban om hun oren hadden gekregen,(na een oproep tot meer democratie, of toch enige terechte kritiek op bepaalde zaken) en ook dat in diverse subfora, m.n. showcase studio/glamour (waar toch enkele behoorlijke (pro)cracks in vertoefden, het aantal postings behoorlijk terugliep, en dat de sfeer om te snijden was..
ik vind het erg jammer, en dat meen ik echt, want dit zeer grote forum, zowat de grootste van de gehele benelux, met zijn zeer hoge niveau is inmiddels verworden tot een ruziend gedoetje, en de sfeer is helemaal weg..
heb daar graag vertoefd, heb ook enkele gerenommeerde leden in levenden lijve mogen ontmoeten, die echt wel weten waarover ze praten, veel van geleerd, en betalend of niet, ze worden er zonder pardon afgepleurd..
de angst zit er goed in bij deze en gene, want niemand durft nog iets te zeggen, of een uitgesproken mening te hebben, vanwege de represailles die vervolgens toegepast worden..
zef geef ik er geen bal om, want ik doe mijn eigen ding toch wel..
maar ik ken meerdere zeer goede fotografen, die om dubieuze reden een levenslange ban om hun oren hebben gekregen, vanwege een beetje gegronde kritiek, en momenteel zowat weg lopen te kwijnen..
hun foto´s blijven goed, alleen is het wel een hard gelag, dat je meteen ook je goede contacten kwijtraakt op dat forum..
gelukkig hebben we flickr nog..
mooi forum, topkwaliteit-foto´s daaro, topfotografen ook daar, alleen is het niet meer hetzelfde als een aantal jaren geleden..
waar het aan ligt weet ik niet precies...
concurrentie is hoog, er zitten idd wat ego´s tussen, maar over het algemeen viel het altijd wel mee..
m.i. wordt de boel verpest door deze en gene, die een wat al te dikke vinger in de pap hebben..
ik durf hier eea wel neer te pennen, want voor mij maakt het toch niets meer uit, want ook ik heb een levenslange ban gekregen..samen met ene heleboel anderen.. ik ben helemaal niks, noppes, nada, en ik kan alleen maar in de schaduw staan van de echte cracks daar, ondanks dat ik ook es eenmalig de HOF gehaald heb,(en daar ben ik nog steeds apetrots op) maar dat mensen, die toch echt het beste voor hebben met de vzw er zomaar afgepleurd worden, dat doet mij wel erg veel pijn en verdriet..
ik hoop echt, dat deze en gene es gaan inzien, dat het zo niet langer kan, en dat het net zo gezellie kan worden daar, als hier op photodrome..
heb ik er toch nog uitspraken over gedaan..
het zit me behoorlijk hoog eigenlijk.. het is een fantastisch forum, alleen deugt de sfeer en de structuur niet meer..

phptodrome is gelukkig vele malen meer gezellie, leuker, en de platen an sich worden nog echt beoordeeld, zonder aansziens des persoons..(of camera+lens), en ik ben maar wat blij , dat we hier geen gedeelte camera´s en lenzen hebben, want ook daar wordt nogal es met de botte bijl gehakt..