Het is 27 aug 2025 18:24

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Gotic
 Gotic
BerichtGeplaatst: 18 dec 2010 15:49 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
f1Fotografie
Exif 130mm 1/160 sec f5.0 bij ISO100
f2Fotografie
Exif 260mm 1/125sec bij f/5.6 ISO100
f3Fotografie
Exif 400mm 1/250sec bij f/5.6 ISO100
f4Fotografie
Exif 400 mm 1/100 sec bij f/5.6 ISO 100

Een aantal portretten

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Gotic
BerichtGeplaatst: 18 dec 2010 17:31 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
flashsplash schreef:
Is dat trouwens ook Gotic ?

Volgens mij valt Victoriaanse stijl ook Onder Gothic. Tenminste zei die van die Vampierlijn zijn rekenen zich er ook toe dacht ik.

Maar het is een aparte Niche markt, verkleden in je droom wereld. Net zoals die, Klingons die zelfs de taal beheersen. :)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Gotic
BerichtGeplaatst: 18 dec 2010 18:26 
Lid
Fotografie

f1 en f4 zijn mooi voor mij :up

Gotic
BerichtGeplaatst: 19 dec 2010 11:41 
Lid

Zeker 1 is een best fraaie opname, maar ik zou even wat meer aandacht besteden aan de presentatie van je foto's. Je combineert een behoorlijke verscherping met het opslaan met een te hoge compressie en dat komt je foto's echt niet ten goede.
Iets minder van beide en het kijkt en beoordeelt een stuk prettiger. Wil best eens stoeien met het origineel van 1 om te laten zien hoe ik het zou doen...(maar snap ook best als je dat niet wilt).

Gotic
BerichtGeplaatst: 19 dec 2010 12:16 
Lid
Fotografie

mikekiwi schreef:
Zeker 1 is een best fraaie opname, maar ik zou even wat meer aandacht besteden aan de presentatie van je foto's. Je combineert een behoorlijke verscherping met het opslaan met een te hoge compressie en dat komt je foto's echt niet ten goede.
Iets minder van beide en het kijkt en beoordeelt een stuk prettiger. Wil best eens stoeien met het origineel van 1 om te laten zien hoe ik het zou doen...(maar snap ook best als je dat niet wilt).

Ik had ze verscherpt en via Lightroom verscherpt voor scherm. Dat is dus te veel van het goede. Van mij mag je wel even jou versie maken. Ik ben benieuwd. Het wit rechtsonder is helaas te veel uitgebeten. Geen pixel te beenne in het harde zonlicht. Dus succes.

Gotic
BerichtGeplaatst: 19 dec 2010 12:18 
Lid
Fotografie

duckie schreef:
flashsplash schreef:
Is dat trouwens ook Gotic ?

Volgens mij valt Victoriaanse stijl ook Onder Gothic. Tenminste zei die van die Vampierlijn zijn rekenen zich er ook toe dacht ik.

Maar het is een aparte Niche markt, verkleden in je droom wereld. Net zoals die, Klingons die zelfs de taal beheersen. :)

Het is inderdaad een aparte wereld. Dus vampier, maar ook Jappans (de laatste) en de meer romantische kant. Op mijn eigen site nog meer soorten te bekijken. Een leuke wereld overigens, ik hou wel van afwijkingen, die maken het leven minder saai!

Gotic
BerichtGeplaatst: 19 dec 2010 12:19 
Lid
Fotografie

Die eerste verscherping, waar heb je die gedaan? in Lightroom of in Photoshop?

Gotic
BerichtGeplaatst: 19 dec 2010 18:05 
Lid
Fotografie

bobvanduin schreef:

D eerste verscherping in Photoshop, daarna naar een 900 pixel breedte in Lightroom en verscherping voor scherm.

Gotic
BerichtGeplaatst: 19 dec 2010 18:07 
Lid
Fotografie

flashsplash schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik deze te veel verscherpt. Als ik dan toch een keuze maak dan vind ik foto 3 wel wat hebben.

Foto 1, mist detail in de hoge lichten (rechter schouder): Is dat trouwens ook Gotic ?

Foto 2, zegt me helemaal niets. en er schort wat met de belichting en scherpte.

Foto 3, de betere. De werking van de hoge lichten en de schaduwen zit hier wel goed en het is eens wat anders. Alleen zit hier ook met de scherpte, hoewel minder storend als in de andere.

Foto 4, Scherpte en kleur zitten niet goed.

Groet Flash

Kleur niet goed. Wel zo opgemaakt en kleur is volgens mij geheel conform werkelijkheid (zo ik op mijn eigen harde schjf heb opgeslagen. :rof

Gotic
BerichtGeplaatst: 21 dec 2010 14:16 
Lid
Fotografie

Aardige serie foto’s die te veel verscherp zijn… :blush

Gotic
BerichtGeplaatst: 21 dec 2010 15:26 
Lid
Fotografie

gjdenbesten schreef:
bobvanduin schreef:

D eerste verscherping in Photoshop, daarna naar een 900 pixel breedte in Lightroom en verscherping voor scherm.

Sorry dat ik het dan zeg, maar waar gebruik je dan in godsnaam Lightroom voor! Als je eerst in Ps een foto aanpast en dan verkleind naar 900 px en verscherpt, daarna gaat importeren in Lightroom en weer gaat verscherpen dan ben je fout bezig. Lightroom is een software die je kan (bijna moet) gebruiken voor 90% tot 95% van al je bewerkingen, enkel wat retoucheerwerk moet je buiten Lightroom doen. Verder is het ook onzin om een verkleinde foto in Lightroom te importeren, je hebt je origineel al in Lightroom staan (bij goed gebruik) en bij export kun je verkleinen en verscherpen.

Ik snap nooit dat mensen Lightroom kopen voor 300 euro en niet eens de moeite nemen om die juist te gebruiken.

Gotic
BerichtGeplaatst: 21 dec 2010 23:08 
Lid
Fotografie

Das scheeld een slok op een borrel (die € 90) en sorry voor mijn vooroordeel ;)

Ik lees erg veel van mensen die Lightroom hebben en het compleet verkeerd gebruiken. Zij zetten de foto op de pc, doen een bewerkinkje in Ps, daarna gaat de foto even kort in Lr om daarna naar Bordermaker te gaan, het liefst tussendoor nog ff naar programma zus en zo.... Ik dacht even dat jij er ook zo een was :rof

De verscherpfunctie in Lr3 zelf is ook top trouwens en dan bedoel ik niet de naverscherping tijdens export maar die in het tabblad "Details" zeker als je die gebruikt terwijl je de "alt knop" ingedrukt houdt.

Bob

Gotic
BerichtGeplaatst: 22 dec 2010 10:46 
Lid
Fotografie

flashsplash schreef:
bobvanduin schreef:
gjdenbesten schreef:
bobvanduin schreef:

Sorry dat ik het dan zeg, maar waar gebruik je dan in godsnaam Lightroom voor! Als je eerst in Ps een foto aanpast en dan verkleind naar 900 px en verscherpt, daarna gaat importeren in Lightroom en weer gaat verscherpen dan ben je fout bezig. Lightroom is een software die je kan (bijna moet) gebruiken voor 90% tot 95% van al je bewerkingen, enkel wat retoucheerwerk moet je buiten Lightroom doen. Verder is het ook onzin om een verkleinde foto in Lightroom te importeren, je hebt je origineel al in Lightroom staan (bij goed gebruik) en bij export kun je verkleinen en verscherpen.

Ik snap nooit dat mensen Lightroom kopen voor 300 euro en niet eens de moeite nemen om die juist te gebruiken.

Bob, daarin heb je voor de volle 100 % gelijk. Ik gebruik enkel LR3. Behalve voor grafische effecten, maar dan link ik van LR naar CS en terug (word wel tiff dan).
Je kan LR3 kopen aan 99 euro als je ingeschreven bent als student in een avondschool of dag school.

Heb ik gedaan, werkt perfect en legaal en goedkoop.

Groeten flash

Toen ik deze foto heb gemaakt had ik nog geen lghtroom (was zelfs nog niet uit), vandaar......Dus ben ik even wat gaan klooien en ik heb nog even de stappen nagegaan. Ik had het ps bestand al verscherpt in het donkere verleden en daarna in Lightroom geimporteerd. Vervolgens zag ik de verscherping op nul staan en ben gaan verscherpen. Daar ging het dus mis( had mijn leesbril ook niet op) Nou ik heb nu 'bijna' alles :shock opgebiecht.

Gotic
BerichtGeplaatst: 22 dec 2010 11:35 
Lid
Fotografie

:D

nou wordt ik bijna nieuwsgierig naar wat er nog op te biegten valt :rof