Ik ben dus tegen een paar problemen aangelopen , maar het is gelukt. Ten eerste , Photomerge werkt niet. Als ik de 3 foto's laat 'Mergen' dan krijg ik gewoon een van de 3 foto's te zien i.p.v. 'gemerged'.
Daarna heb ik de gum methode gemaakt , en dat is wel gelukt.

Ja , de linkse auto staat scheef, en de rechtse is uit focus, maar het was een probeersel , die foutjes komen puur doordat ik het een beetje verprutst had in dat spel met de camera. Maar met deze methode is het gelukt.
Een ander probleem is , telkens als ik een foto wil laden in Photoshop (CS4 op Mac OSX) , dan krijg ik een error. Dit is alleen bij foto's van die bron. De bron is dus een race spel met een Photomode erin waar je foto's kunt maken van je auto's, alleen je kunt maar 1 auto tegelijk opzetten. Ze rollen er uit als JPEGjes.
De melding luid dat de documenten Photoshop files kunnen bevatten die beschadigd zijn. Nu heb ik dat opgelost door ze in Lightroom te exporteren als Tiff.
Maar nu ben ik dus bezig met een tutorial voor een magazine over dat spel, hoe je nou meerdere auto's op een plaatje krijgt. En aangezien ik niet kan verwachten van mensen dat ze Lightroom hebben, moet ik daar een andere oplossing voor vinden, dus suggesties zijn welkom. Bij sommige Mac gebruikers is het niet, maar het komt eigenlijk uitsluitend voor bij CS4 op OSX. Dus iemand een andere oplossing? Misschien een of andere manier om ze naar Tiff. om te zetten zonder Lightroom?