Moontjuh schreef:
Henry...ook dan blijft hij op M staan bij mij.
Waarom zou je een snelle aktie niet op M kunnen nemen? Is meer een AF kwestie, type camera en lens. Het lich blijft hetzelfde hoor...hoe hard zo'n auto ook rijdt

Dit ben ik niet met je eens want het licht veranderd wel degelijk.. Als je iemand in een zwat shirt fotografeer, of iemand in een wit shirt maakt heel veel verschil.
Met AV kun je een instelling maken waarmee je zowel bij een zwart als een wit shirt een goede belichting kunt krijgen. Terwijl je op de M stand nog je sluitertijd aan het bijstellen bent heb je met AV de foto al gemaakt, dan kun je daarna evt nog je diafragma nog eens bij stellen.
Eigenlijk geen ervaring met sportfotografie, maar zo kan ik mij voorstellen dat het gaat.
Zo daat het vaak ook met de vogeltjes. Als ik in een hut zit en alles op M instel gaat de vogel natuurlijk ergens anders zitten, dit vraagt een andere instelling. Wanneer die op AV staat hoef je dan alleen je diafragma aan te passen. Je hebt geen tijd om in te stellen, want de vogel is vaak met een paar seconde weer gevlogen.