Toch is een statief beter dan ene hogere ISO waarde, maar je verhaal stokt (als in haperen) niet

En ik ben het dus wel met je eens.
Ik zelf heb een 40 en 50D, gewoon omdat ik de 5D te duur vond en steeds doorgroeide ook ivm afschrijving, maar echt zelden omdat de nieuwere body nodig was.
Ik wil die beide bodies behouden icm een standaard zoom en telezoom of standaard zoom en groothoekzoom, voor op onze tournooien om mensen en het evenement vast te leggen. Veel voor weinig. En voor opendag van de luchtmacht, landmacht ed. Auto sport op een dagje Nuburgring of Zandvoort. Maar mijn wens is een 5D I of II voor landschappen, vooral omdat ik dan mijn 17-40 meer ruimte geeft, en zoals Alex al aangaf een helderdere en grotere zoeker als ook een grotere sensor. Waarschijnlijk heb ik toch te hoge verwachtingen van een 5D tov mijn eigen 50D bij landschappen. Maar het is gewoon ook een wens. Maar niet voor snelheid of flexibiliteit.
Dat ik geen 10-22 koop voor die wijdsheid heeft ook te maken dat ik mijn lenzen op een Analoge EOS gebruik en niet wil kopen verkopen, en mijn 17-40 perfect vind op mijn EOS 30 en andere bodies.
Maar als ik gewoon nog een keer een 10D vind voor weinig, dan koop ik hem. Dat was mijn beste camera ooit. Echter narcolepsie is de meest vervelende factor van die body. Maar ik heb het altijd jammer gevonden dan de xxD series na de 10D kleiner en minder robuust zijn geworden. Maar ik moet zeggen als je een 10D, 20D, 30D, 40D, en 50D hebt dan merk je pas hoe minieme de veranderingen zijn. Want de meeste zijn settings die je niet had dus nooit gemist hebt en in het volgende model standaard weer terug vind of in verbeterde vorm.
Ik ben trouwens een voorstander van mensen die een vraag hebben of twijfel om vooral achteraf te zeggen dat je gewoon je wens moet uitvoeren.
Inhoudelijk denk ik dat TS misschien nog veel meer uit zijn huidige camera kan halen, wat voor velen geldt, maar als je een 5DMkII wilt, moet je je niet laten leiden door drogredenen.
Je wilt er een en ook dit topic is weer een soort goedprater topic om er een te kopen. TS wil graag een duwtje in die richting, en wij geven allemaal inhoudelijk goed advies, maar hij heeft eigenlijk iets anders nodig.
Dit heeft TS nodig.:
Een mannetje die bij de BCC werk met een baartje van 2 dagen. Die zegt: "Mooi cameratje, prikkie prakkie, top............................................................................................... Ik heb hem zelf ook!"
Ergo koop hem, mocht je geen 2e body willen aanhouden ook niet for the occassion, dan verkoop je die particulier en dan koop je voor dat geld en wat bij leggen de EF 8-15 L USM.

En dan kun je eindelijk foto's nemen van vrouwen achter je in hoge resolutie zonder dat ze het in de gaten hebben.
Sorry