Het is 23 jul 2025 23:57

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Auteur nikon d2x
 nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 14:17 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Sluiter van een D2x zit op 368,- Duckie,.. de D3 zal wss wel ergens rond boven zweven denk ik zo.
Maar eh een D3 voor € 1000,- ??? Die wil ik ook wel hebben
De goedkoopste die ik op MP zie is om en nabij de 2000,- en een demo model zit rond de 2750,-

Verders OT, de D2x is idd zoals Duckie aangaf een zeer robuste camera en ook een camera die nog steeds erg goed mee kan qua prestaties.
LCD achterop is wat minder dan de huidige toestellen, maar zeker geen punt om hem voor te laten vallen. Voordeel van een D2x is idd ook de grote body, waarbij iso, quality en wb makkelijk en snel te bedienen zijn op een apart display onder het LCD scherm.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 15:36 
Lid
Fotografie

btw, hier een linkje naar die gast op flickr..beetje offtopic.. :blush

http://www.flickr.com/photos/mchasesteely/

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 16:49 
Lid
Fotografie

Is niet echt off topic, maar je laat zien dat het ook anders KAN. Dat is echter wel wat anders dan de weg ernaar toe. Ik kan ook met een telefoon mooie opnames, maken, maakt echter niet dat je niet kunt fotograferen met een ander model, alleen dat een D2blabla en 1Dblabla niet voor niks zo gemaakt. Zijn. Zelfs de Sony Alpha900 zou dat moeten kunnen lijkt me, maar Als TS al aangeeft dat je een begerenswaardige G series als wegwerp camera kunt beschouwen, zou ik niet een D700 of ander dan de DXx series er aan bloot stellen.
Heel primair zijn dat de modellen die voor dat soort werk gemaakt zijn.

Wat ik wel leuk vind is, dat we in andere topics 1DMkIII's aanpraten voor iemand die hoopt mooiere foto's te kunnen maken met een fullframe camera en ook lengte wil ivm dieren fotografie in de natuur. En dat is iemand die niet eens in extreme omstandigheden verkeerd. En nu is het iemand die wel af en toe onder extreme omstandigheden wil fotograferen en dan staan we serieuze en compacts aan te prijzen en een beetje af te leiden van de D2x od D3 :)

Profiel op dit foto forum
 nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 18:06 
Lid
Fotografie

Ik praat deze TS-er geen compactjes aan. Kijk mijn posts maar na :)

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 18:08 
Lid
Fotografie

Ik zeg ook niet jij of Alex, maar in het algemeen, praten we al snel mensen een Dx of xD model aan, en in dit geval zou zo'n model nu echt een keer handig zijn en dan reageren we gemiddeld jegens semi amateur bodies ed. :)

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 18:12 
Lid
Fotografie

Die van het andere topic is een pixel peeper... Vandaar daar mijn advies om ook maar eens naar de 1D of de D3 te kijken... :D

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 18:16 
Lid
Fotografie

Klopt. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd veel beginners zie op een ander forum wat wat meer merk gericht is :) die en mass 1DMkII's hebben gekocht omdat je die voor 700 a 1000 euro hebt. Staat stoer, maar je ziet ze daarna vrijsnel een 7D of 60D aanschaffen, want tja dat kleine schermpje daar kun je niet mee gezien worden en 8Mp, dat is veel te klein voor afdrukken van 10x15 :)

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 18:23 
Lid
Fotografie

ik ga niemand een pro-series 1dmkIII, MKIV, D3, D3s, D2x oid aanpraten, als ie er zijn geld niet mee moet verdienen.. komt nog bij, dat beroepsfotografen heus wel weten welk toestel ze moeten of willen hebben..en als een amateur meent, een pro-toestel nodig denkt te hebben, be me guest.. :D

natuurlijk hebben high-end toestellen voordelen tov mid-range of instaptoestellen..ik voel ook verschil tussen mijn analoge high-end canon eos-3 dan mijn sony dslr-instappie..de look en feel van zo´n high-end is niet te vergelijken met een lager geprijsde camera, alleen zeg ik, besef goed, dat zo´n toestel ook veeleisend is tov de fotograaf, de objectieven enz..voor die eos-3 maakt het voor mijzelf persoonlijk niet zo heel veel uit, want het is film, dus dan maakt het niet zo heel veel meer uit, en ik kon hem nog es goedkoop op de kop tikken ook.. had ik hem perse nodig? ja en nee..mijn foto´s worden er niet beter door, en ik blijf ik.. met mijn kwaliteiten en tekortkomingen op fotografisch gebied.. de reden dat ik dat ding gekocht heb, is dat ik een 35mm camera erbij wilde hebben, die voornamelijk in landscape op film tegen een stootje kon, bestand is tegen allerlei wersomstandigheden, en ook bestand is tegen mijn soort van ´misbruik´, AF had (al mijn andere 35mm´s zijn nog manueel focus), en ik in de toekomst 5dmkII en deze naast elkaar wil gaan gebruiken, met mogelijkheid tot onderlinge lenswissels..ik doe voor de hobby ook graag schieten op 35mm film, terwijl ik weet, dat digitaal goedkoper en sneller is.. maar daarom is het hobby. ik had ook nog voor een analoge EOS-1V kunnen gaan, (en die werd me voor een goede prijs aangeboden) maar dat was voor mij gewoon teveel van het goede..

nu over d2x, of bv een d7000.. ik zou zelf idd voor een d7000 kiezen.. ik denk zelf, dat dit toestel zowat het beste is, wat nikon de laatste jaren heeft uitgebracht, tel daarbij op, dat nikon de laatste tijd enkele schitterende nieuwe lenzen heeft uitgebracht, en dan heb je een hele goede combinatie, die ook heel wat af kan.. weliswaar niet even ´bulletproof´ als een d2x, d3, d3s of d3x, maar ik denk dat je er een heel eind mee kan komen.. die pro-versies zijn uitermate geschikt voor dagelijks persfotografie-gebruik, of wat anders, en die dingen zijn gemaakt voor het vreselijkste misbruik wat maar voor mogelijk gehouden kan worden..

ik heb meerdere malen, de vraag gesteld aan enkele bevriende beroepsfotografen, of het mss geen goed idee zou zijn, om een gebruikte 1dmkII, mkIII oid voor mijzelf aan te schaffen, omdat ik mijn eigen manier van gebruik ken, en ze raden het mij allemaal ten stelligste af..zeker wat betreft gebruikte pro-toestellen.. allen zeggen, ´afblijven´, en als ik er dan toch voor zou willen gaan, dan een nieuwe kopen, of een nette ´refurbished´versie..zelfde geldt voor pro-objectieven.. ´koop maar nieuw´ krijg ik iedere keer te horen..die jongens weten precies hoe dat materiaal te lijden heeft, en als ik hun materiaal zie, dan ben ik toch geneigd om dat te geloven.. natuurlijk is het mogelijk om een pro-dslr van een particulier over te nemen, en die zullen idd minder mishandeld zijn, dan spul dat professioneel gebruikt is in het ´open veld´..

hoofdzaak is, wat is het je waard, en in hoeverre denk je eea nodig te hebben, en wat heb je er voor over?

zou ook maar wat graag een pro-kanon willen hebben, maar mijn verstand zegt, niet doen, luisteren naar degenen die al jaren met dit bijltje hakken, en gaan voor hetgene wat het verstandigst is..als ik nog 1 klein voorbeeldje mag opnoemen... :blush en dat gaat dan over leica.. het is dat ik dat prachtige toestel en schitterende lensjes voor niks gekregen heb, anders had ik er nooit een gehad.. ik kan financieel zo´n toestel niet verantwoorden naar mezelf en mijn leefsituatie toe, dwz, als ik er eentje zou moeten hebben kopen, voor dik geld, dan had ik het sowieso nooit gedaan..prachtig toestel, lensjes zijn helemaal top of the bill, maar het heeft wel zijn prijs..eigenlijk een prijs, die, als ik de volle mep had moeten betalen, nooit had betaald..rooie stip-camera is prachtig om te hebben en te mogen gebruiken, maar als je echt verstandig nadenkt, dan is het eigenlijk slechts voorbehouden aan de happy few, die zich zo´n ding kunnen veroorloven.. betere pics zijn echter geen garantie, hoe stevig, hoe mooi of hoe lekker zo´n ding ook is..had ik maar een creditcard zonder limiet erop, ik zou het wel weten.. :D (dan had ik hier w.s. een fijn digitaal middenformaat-setje liggen.. :cool )

dus.. d2x, prima, bulletproof en het doet zijn werk ook meer dan voldoende, maar ik zou zelf gaan voor een lekkere d7000.. :foto

over klein beeldscherm en 8mp... tsja, 8mp is voldoende zat, maar ik kijk ook naar usability in het veld, dus een lekker display KAN soms voordelen hebben..(al is je beeldscherm thuis pas echt de manier om de zooi te bekijken natuurlijk) velen beseffen niet, dat zo´n pro-toestel al snel met de fotograaf op pad kan gaan ipv andersom, en dan krijg je weer die berichten over slechte AF bij 7d, 1dmkIII etc, terwijl men niet weet hoe men zo´n toestel ´in the first place´ correct moet bedienen..(.. het alom bekende frontfocus-backfocus verhaal, verkeerde scherpstelling door het toestel of lens op f/1.4(jaja, je leest het regelmatig terug hoor!) vervolgens gaan we meetlinten fotograferen, met zeer beperkte DOF, en dan blijkt dat 9 van de 10 keer het verkeerde scherpstelpunt is gekozen, of de verkeerde ´bank of focuspunten´, die je overigens wel zelf kunt/moet uitkiezen op je high-end toestel ....de meeste toestellen kunnen meer aan dan de fotograaf.. althans, da´s toch mijn ervaring.. ik zeg altijd maar, mijn toestel is beter dan ik zelf..da´s mooi ruk, maar ik ben nu eenmaal geen crack.. ik heb nog nooit mijn toestel of lens de schuld gegeven van mijn eigen onkunde of ondeskundigheid.. en zo leef je ook veel relaxter.. :D

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 18:40 
Lid
Fotografie

Helemaal eens Alex, op een ding na. Pro body heb ik ook niet nodig, echter als ik net zulke foto's zou maken met een 40D als een 1DMkIII, wat zo is, dan is het alleen maar penis verlengend, maar als ik zoals TS nog in het leger zou zitten, en niet veel tijd heb om mij geld uit te geven :), en ik onder dergelijke omstandigheden zou fotograferen zou ik mijn D700 wens niet op dezelfde manier stuk willen zien gaan als een zeer degelijke G series. Als ik vaker dan nu en langer dan nu in rotzooi zou gaan fotograferen, en me niet zou laten verleiden door het weer om maar weg te gaan omdat ik een 5DMkII zou hebben en dan zou ik toch ook als amateur een 1D kopen tov een 5DMkII.

Ergo in dit geval vind ik de keuze voor een probody weldegelijk gewaarborgd.

Bij stijn in zijn klas zit een SgtMaj der Mariniers, die al meerdere keren zijn 350D, 400D tot lego heeft zien eindigen. Ik sprak zijn vrouw en die zij wat zijn die Spiegelreflexen toch zwak in vergelijk met die metale practica's, ik zei dat die modellen ook meer voor thuis gebruik waren en dat electronica en sensoren gevoeliger zijn voor de elementen. Ze willen nu toch liever een 1DMkIII bij Kamera Express kopen uit de 2e hands. Gaan ze er nog steeds op vooruit. En vooral het stoten in tassen liggend in voertuigen of om je nekhangend daar zijn xxxD's niet zo goed in. Als ook de Olympus van mijn vader waarover ik je al melde ergens anders. :)

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 21:57 
Lid
Fotografie

Tja.. ik heb het ook al in het andere topic gezegd, dus nu maar even in de herhaling.
Ik heb een collega die ook zo'n pixel peeper is. Struint het internet af op zoek naar reviews waarbij ze een normale foto vergroten tot een formaat foto die niet meer in een normaal huis aan de muur past. Vervolgens gaan ze onderzoeken of:
- er ergens vervorming te zien is
- de scherpte in de hoeken (want die in het midden, die hebben de leveranciers allemaal wel onder controle, maar die in de hoeken...)
- de ruis bij hogere iso-waarden

Na de conclusie wordt vervolgens het woord gelaten aan de pixel peepers... Ach... ik respecteer deze groep, want zo heeft ieder zo zijn hobby.

Ik heb uit menig dure camera een foto zien komen die door deze personen net zo goed met een willekeurig compactje gemaakt had kunnen worden. Jawel, ook op dit forum heb ik die foto's voorbij zien komen. Mogen mensen dan zo'n camera niet kopen? Van mij wel, ik heb er geen problemen mee. Waarom die mensen dan zo'n dure camera en dure lenzen aanschaffen? Je zou het ze gewoon eens moeten vragen...

Voor deze situatie denk ik ook dat de omstandigheden gewoon een toestel vragen die met die situatie om kan gaan, tenzij je om de haverklap een nieuwe camera wilt kopen omdat hij het weer eens niet doet vanwege het zand of water wat er ingekropen is.

Als je tot zo'n aanschaf (tweedehands) over gaat, wees er dan zeker van dat de verkoper niet een professional is (niet dat alle professionals slecht met hun apparatuur om gaan), maar vele professionals zien hun apparatuur toch gewoon als gereedschap en zo gaan ze er ook mee om. Aan de andere kant leert het automerk Golf ons dat niet elke oud vrouwtje even betrouwbaar is...

:)

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 22:01 
Lid
Fotografie

Ja maar ik ga ook herhalen :) Foto's kun je met iedere camera, maken en een oorlogs of militair situatie en een van de plekken waar professionele apparatuur voor gemaakt is.

Ik doel op het feit dat militaire ook geen Walter PPK hebben maar een Glock, met beide kun je iemand verwonden, met de laatste kun je je onder zeer slechte omstandigheden tot 25 meter zeer goed beschermen, met de eerste, als hard en goed mikt en kunt gooien maar 1x :)

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 22:13 
Lid
Fotografie

duckie schreef:
Ja maar ik ga ook herhalen :) Foto's kun je met iedere camera, maken en een oorlogs of militair situatie en een van de plekken waar professionele apparatuur voor gemaakt is.

Ik doel op het feit dat militaire ook geen Walter PPK hebben maar een Glock, met beide kun je iemand verwonden, met de laatste kun je je onder zeer slechte omstandigheden tot 25 meter zeer goed beschermen, met de eerste, als hard en goed mikt en kunt gooien maar 1x :)

james bond kon dat wel hoor.. :rof

mijn ouweheer zat vroeger bij de douane, nog tij tijde van de botersmokkel, en toen gebruikten ze nog een good old fn-browning met 9mm kort patronen.. schiet je toch ook iemand zijn hoofd mee af hoor..alles hep zijn voor en nadeel, iemand omleggen met een desert eagle heeft hetzelfde effect als met een glock, alleen die desert eagle geeft ´mooiere´ plaatjes.. :rof (de reden dat een walther ppk zo goed was, is juist omdat ie zo klein was/is, en op korte afstand te gebruiken was..je kunt wel overal met een mega kanon binnenkomen wandelen, maar bv arrestatieteams preferen ook een korte pistoolmitrailleur ipv een dikke lel van een machinegeweer..kleine ruimtes, snel, wendbaar... long live heckler&koch..ben je beter af, dan met een minime oid..alles heeft zijn eigen specifieke doel..dat zou jij toch moeten weten... met een ak47 ga je ook niet langeafstandsschieten, hij is onnauwkeurig, ruw, maar wel oerbetrouwbaar, en geef aan de eerste de beste groep branieschoppers een zooitje ak-47´s, een doel en een ideologie, en je hebt iets waar rekening mee gehouden dient te worden.. simple as that..en voila, we hebben weer insurgents erbij.. een kind kan zo´n ding leren gebruiken..en dat gebeurt dan ook..een IED kost ook geen drol om te maken, is ruw gemaakt, maar jan en alleman heeft zich er dood op gereden..het gaat dus niet om de tool, maar kosten vs baten, en hoe je eea toepast..

Laatst bijgewerkt door sjinouck op 10 jan 2011 22:19, in totaal 1 keer bewerkt.

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 22:18 
Lid
Fotografie

Ik heb liever een Baretta, ook van JB, minder bewegende delen, slanker beter van gewichts verhouding en ik kan hem verder werpen. :)

Maar over de UZI ging hetzelfde rond, dat je er geen Kip mee kon raken, en waarom er een kantelbare schaal op zet voor 100 en 200 meter, terwijl iedereen wist dat slaan met de UZI effectiever was.

Ik heb nog in de opleiding gevraagd, waarom er geen bajonet was voor de UZI. Er zit namelijk wel een bajonet sluiting op, zicht baar onder de loop bij het voorste handvat. Mijn Sgt Instructeur zij, Van Arkel als je daar een bajonet op zet, dan is hij nog steeds te kort. Iemand met een Garand zonder bajonet steekt je nog dood met de loop van zijn geweer zonder dat jij maar in de buurt kan komen met bajonet.

Pssstt volgens mij moeten we een topic met jongens verhalen openen. :)

Laatst bijgewerkt door duckie op 10 jan 2011 22:22, in totaal 1 keer bewerkt.

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 22:20 
Lid
Fotografie

en dat alles vanwege een d2x.. hahahahaha! :rof

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 22:47 
Lid
Fotografie

jongensverhalen... die heb ik wel, maar die vertel ik hier niet, hihihihihi..dat gelooft toch niemand.. :D

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 23:26 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
okeee weet eigelijk niet meer waar ik op moet reageren er staat bijna een boek vol geschreven,wel een goed idee een forum met jongens verhalen,komt een hoop los hier haha!
we kunnen ook allemaal oude fotos posten van onzs militaire verleden..
maar ik heb wel wat dingen eruit gehaald voor mijn keus van camera,
een feit is dat de fotograaf uiteindelijk een mooie plaat neerzet,wat voor camera het ook is.
ik schiet nu met een d5000 en ben er wel tevreden mee maar wil meer grip en pantser.
ik heb de d2x en de d5000 vergeleken en komen echt bijna op het zelfde uit,kwa sensor resolutie,tuurlijk zit er in een d5000 die vrij nieuw is meer snufjes,maar de d2x is robuuster en sterker.hoorde van jullie wel dat hij met een hogere iso veel ruis geeft.
op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar een d2x,stel dat ik dit jaar op missie ga dan koop ik erna misschien een d3..

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 11 jan 2011 00:09 
Lid
Fotografie

Wat je ook koopt, als je maar de resultaten laat zien, ok? :)

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 11 jan 2011 00:18 
Lid
Fotografie

haha dat zoizo want vind dit een top forum! :up

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 11 jan 2011 19:14 
Lid
Fotografie

is er iemand bekend met www.tweedehands.nl
staan allemaal d3, d3x, d3s,voor onder de 2000 of zelf onder de 1500 euro?

nikon d2x
BerichtGeplaatst: 11 jan 2011 19:48 
Lid
Fotografie

Is net zoals iedere marktplaats een marktplaats.

Ik zelf kijk wel eens op www.fotoapparatuur.nl

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende