Ik compliceer niet ik ben precies. Dat is wat anders

Door jouw eenvoud maak je maar meteen van AdobeRGB een nieuwe versie Adobe sRGB

Dus zou het antwoord op jou vragen allemaal eenvoudig zijn; sRGB.

Iedereen die zit te rotzooien met spullen die het niet aan kunnen in de hoop dat je met meer kleur schakeringen mooiere foto's krijgt is pertinent waanzinnig.
AdobeRGB heeft alleen zin als er ergens in je Workflow noodzaak is en dan is het ook zaak dat je dan een workflow hebt die dat ondersteund en dat je hardware hebt.
Het is namelijk heel simpel de kleur verschillen die TS en anderen zien is niet het verschil van AdobeRGB vs sRGB maar een aanname van kleuren die je dan maar aanpast vs eenvoud.
Als jij of ik AdobeRGB zouden verwerken, tenminste mijn monitor kan dat niet aan, dan is mijn output voor 100% verwerkt in AdobeRGB toch anders als ik dat bestand, een TIFF of PSD ed 24bit file bij een grafisch vormgever die wel over dergelijke hardware beschikt. Wat hij dan moet doen is de kleuren weer aanpassen omdat hij ze wel kan zien.
Daar zit het verschil in. Ik hoop dat het duidelijk is dat als niet over spul beschikt je nog steeds niet goed of correct kunt werken.
En dat is mijn reden om voor sRGB te gaan.
Maar je mag van mij alles, alleen probeer mij eens te overtuigen want ik begrijp het niet, waarom je iets wat je niet kunt waarnemen toch gaat proberen te manipuleren om vervolgens voor afdrukken en internet gebruik en voor 90% van de gewone afdruk centrales je product 1 extra handeling mee te geven en dan sRGB gaat nemen. Dat betekent dus ook dat je TIFF files, JPG met AdobeRGB en sRGB moet gaan opslaan. En wat is daar dan de meerwaarde van.
Kijk AdobeRGB willen verwerken in net zo iets als UV licht willen zien als mens zonder tussen komt van een speciale bril met filters.
Echt ik ben oprecht overtuigd van de meerwaarde van meer data, maar als niemand het kan zien waarom zou je je dan daarover druk maken en meer handelingen willen doen en meer bestanden willen hebben?
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Verder kan het mij geen moer schelen wat iemand voor kleur diepte wil. Lekker belangrijk denk ik als je iets wilt doen wat alleen maar tijd van je leven kost.