ga is proberen te spelen met je diafragma en sluitertijd.
op alle dslr zit een functie die ervoor zorgt dat er een juiste sluitertijd bij je diafragma wordt gezocht.
er is ook een functie die dit precies andersom doet( diafragma bij een bepaalde sluitertijd)
ik zal even in het kort uitleggen wat je diafragma is.
het diafragma is een opening in de lens die je groter kleiner kunt maken.
hoe groter de opening dus hoe kleiner het diafragma getal hoe meer licht er op de lens valt.
f2.8 is bijv een behoorlijk groot diafragma die ervoor zorgt dat je een snellere sluitertijd kan gebruiken bij minder licht dit is handig voor als je geen statief bij de hand heb.
f.22 is een klein diafragma waar weinig licht doorkomt dus automatisch krijg je hierbij een langere sluitertijd.
het diafragma heeft nog een andere functie namelijk het bepalen van de hoeveelheid scherptediepte.
groot diafragma 2.8 zorgt voor een kleine scherptediepte waarbij je maar een klein deel van je foto goed scherp hebt ( erg geschikt voor bijv portretten en macro)
de witbalans en de iso zou ik eerst nog even achterwege laten dus die gewoon nog even op automatisch laten staan.
als je met macro bezig wil heb je toch echt een macrolens nodig of tussenringen.
ik hoop dat je hiermee even verderkan.
gr.