Hallo,
Sinds een paar weken ben ik over gestapt op een dslr, de canon 550d met standaard kit objectief 18-55mm. Ik fotografeer graag auto's. Tot nu toe ben ik best tevreden over de foto's die ik heb gemaakt. Echter vind ik het spelen met een wazige achtergrond en voorgrond ook erg interessant. Daarom ben ik aan het kijken naar een objectief die daarvoor wat meer mogelijkheden biedt.
Nu vroeg ik me af.. Voor het fotograferen van (-om het zo maar te zeggen) stilstaande auto's waarbij ik de achter en voorgrond dus wazig zou willen hebben. Wat is een betere keuze:
Een objectief met een relatief kort bereik maar met een groot diafragma (F1.8), of een objectief met een groot bereik en een minder groot diafragma (F5.6). Dat bracht mij bij deze 2 objectieven: Canon EF 50mm f/1.8 II en de Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS.
Overigens wil ik niet op 30 meter afstand gaan staan van de auto die ik wil gaan fotograferen, daarom ben ik erg aan de twijfel.
Ik lees veel goeie verhalen over de 50mm van canon, veel kwaliteit voor het geld. Echter is de tele lens ook interessant gezien de prijs. Het is puur voor hobby fotografie, dus budget speelt ook een rol

.
Alvast bedankt!