Maribex schreef:
Wat een geweldige locatie zeg! Kun je daar zo naar binnen? Dit doet mij watertanden...
Wat de foto's betreft denk ik dat er meer uit te halen moet zijn. Je composities komen op mij wat rechttoe rechtaan over. Daar is in principe niets mis mee, maar ik mis toch wat spanning door eigen inbreng door met je standpunt te spelen.
Met de belichting zit ik in enkele foto's wat aan te hikken tegen de duidelijke overbelichting. Dat is met hdr wat op te vangen, hoewel dat natuurlijk geen must is. De overbelichting vind ik echter alleen in foto 6 iets toevoegen aan de sfeer.
groet,
Martin
Thanks voor je feedback, ik waardeer het enorm!
Mijn composities zijn inderdaad wat rechttoe rechtaan nu je het zegt, en daar wil ik wel wat in veranderen.
HDR vind ik mooi, maar vind dat het vaak een overbodige luxe is.
De overbelichting maakt mij bij de meeste foto's niet uit, aangezien er niks achter het raam te zien is waardoor ik het wit alleen maar grijs zou maken.
Daarom dat die ene foto wel HDR is uit gewerkt, want daar zie je duidelijk iets achter het raam

Mendel schreef:
Ook deze zien er techisch goed uit, inclusief de bedoelde en sfeerverhogende overbelichting van de laatste.
Je haalt zelf aan dat je niet geheel tevreden bent. Mischien omdat de opbouw niet optimaal is. Is natuurlijk altijd een persoonlijke keuze, en kwestie van smaak.
De eerste is voor mij wel sterk, mischien iets aan de onderzijde eraf.
Tweede voelt voor mij aan de zijkanten aangesneden en krap, terwijl het standpunt en het zicht ruimte doen vermoeden.
Derde mis ik eigenlijk het idee van compositie in het beeld.
Vierde laat van een soortgelijk object, door middel van wel een doordachte opbouw de kijker meer spanning voelen.
De vijfde is een mooi overzicht, maar kijkende naar de trap, met zijn afwijkende diagonaal in het spel van de verticale en horizontale, had mischien wat meer prominenter in beeld hebben mogen worden gebracht.
Bij de zesde mis ik 'the point'
Laatste vindt ik uit deze serie zo gepresenteert de sterkste, erg spannende en speelse belichting, met een mooie diepte achter de vensters de controlekamer in.
Maribex was me net iets voor in zijn beoordeling omtrent compositie's, zie wel dat hij en ik afwijken over de zesde plaat. En schijnbaar waardeert hij de overbelichting bij de laatste niet. Zoveel mensen zoveel smaken

Thanks voor je feedback!
Ik zie hier een paar waardevolle tips in waar ik zeker mee aan de slag ga.
Vooral dat over de 2e foto, daar heb ik wel wat aan