Het is 23 mei 2025 16:53

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur ECVB trough my eyes
 ECVB trough my eyes
BerichtGeplaatst: 07 maart 2011 20:47 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik ben hier af gelopen zaterdag geweest, prachtige locatie!
Ben wel tevreden over mijn serie maar niet echt heel enthousiast...

F1
Fotografie
Sluitertijd 1/5e sec
Brandpunt (mm) 15mm
ISO 160
Diafragma f 11
Wel of geen flits geen

F2
Fotografie
Sluitertijd meerdere belichtingen
Brandpunt (mm) 12mm
ISO 160
Diafragma f 8
Wel of geen flits geen

F3
Fotografie
Brandpunt (mm) 12mm
ISO 160
Diafragma f 8
Wel of geen flits geen

F4
Fotografie
Sluitertijd 0,4 sec
Brandpunt (mm) 15mm
ISO 160
Diafragma f 8
Wel of geen flits geen

F5
Fotografie
Sluitertijd 0,4 sec
Brandpunt (mm) 12mm
ISO 160
Diafragma f 11
Wel of geen flits geen

F6
Fotografie
Sluitertijd 0,6 sec
Brandpunt (mm) 24mm
ISO 160
Diafragma f 11
Wel of geen flits geen

F7
Fotografie
Brandpunt (mm) 12mm
ISO 160
Diafragma f 9
Wel of geen flits geen

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 ECVB trough my eyes
BerichtGeplaatst: 07 maart 2011 21:22 
Lid
Fotografie

Wat een geweldige locatie zeg! Kun je daar zo naar binnen? Dit doet mij watertanden... :jump
Wat de foto's betreft denk ik dat er meer uit te halen moet zijn. Je composities komen op mij wat rechttoe rechtaan over. Daar is in principe niets mis mee, maar ik mis toch wat spanning door eigen inbreng door met je standpunt te spelen.
Met de belichting zit ik in enkele foto's wat aan te hikken tegen de duidelijke overbelichting. Dat is met hdr wat op te vangen, hoewel dat natuurlijk geen must is. De overbelichting vind ik echter alleen in foto 6 iets toevoegen aan de sfeer.

groet,
Martin

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ECVB trough my eyes
BerichtGeplaatst: 07 maart 2011 21:27 
Lid
Fotografie

Ook deze zien er techisch goed uit, inclusief de bedoelde en sfeerverhogende overbelichting van de laatste.

Je haalt zelf aan dat je niet geheel tevreden bent. Mischien omdat de opbouw niet optimaal is. Is natuurlijk altijd een persoonlijke keuze, en kwestie van smaak.

De eerste is voor mij wel sterk, mischien iets aan de onderzijde eraf.

Tweede voelt voor mij aan de zijkanten aangesneden en krap, terwijl het standpunt en het zicht ruimte doen vermoeden.

Derde mis ik eigenlijk het idee van compositie in het beeld.

Vierde laat van een soortgelijk object, door middel van wel een doordachte opbouw de kijker meer spanning voelen.

De vijfde is een mooi overzicht, maar kijkende naar de trap, met zijn afwijkende diagonaal in het spel van de verticale en horizontale, had mischien wat meer prominenter in beeld hebben mogen worden gebracht.

Bij de zesde mis ik 'the point' :blush

Laatste vindt ik uit deze serie zo gepresenteert de sterkste, erg spannende en speelse belichting, met een mooie diepte achter de vensters de controlekamer in.

Maribex was me net iets voor in zijn beoordeling omtrent compositie's, zie wel dat hij en ik afwijken over de zesde plaat. En schijnbaar waardeert hij de overbelichting bij de laatste niet. Zoveel mensen zoveel smaken :D

ECVB trough my eyes
BerichtGeplaatst: 07 maart 2011 22:00 
Lid
Fotografie

Maribex schreef:
Wat een geweldige locatie zeg! Kun je daar zo naar binnen? Dit doet mij watertanden... :jump
Wat de foto's betreft denk ik dat er meer uit te halen moet zijn. Je composities komen op mij wat rechttoe rechtaan over. Daar is in principe niets mis mee, maar ik mis toch wat spanning door eigen inbreng door met je standpunt te spelen.
Met de belichting zit ik in enkele foto's wat aan te hikken tegen de duidelijke overbelichting. Dat is met hdr wat op te vangen, hoewel dat natuurlijk geen must is. De overbelichting vind ik echter alleen in foto 6 iets toevoegen aan de sfeer.

groet,
Martin

Thanks voor je feedback, ik waardeer het enorm!
Mijn composities zijn inderdaad wat rechttoe rechtaan nu je het zegt, en daar wil ik wel wat in veranderen.
HDR vind ik mooi, maar vind dat het vaak een overbodige luxe is.
De overbelichting maakt mij bij de meeste foto's niet uit, aangezien er niks achter het raam te zien is waardoor ik het wit alleen maar grijs zou maken.
Daarom dat die ene foto wel HDR is uit gewerkt, want daar zie je duidelijk iets achter het raam :)

Mendel schreef:
Ook deze zien er techisch goed uit, inclusief de bedoelde en sfeerverhogende overbelichting van de laatste.

Je haalt zelf aan dat je niet geheel tevreden bent. Mischien omdat de opbouw niet optimaal is. Is natuurlijk altijd een persoonlijke keuze, en kwestie van smaak.

De eerste is voor mij wel sterk, mischien iets aan de onderzijde eraf.

Tweede voelt voor mij aan de zijkanten aangesneden en krap, terwijl het standpunt en het zicht ruimte doen vermoeden.

Derde mis ik eigenlijk het idee van compositie in het beeld.

Vierde laat van een soortgelijk object, door middel van wel een doordachte opbouw de kijker meer spanning voelen.

De vijfde is een mooi overzicht, maar kijkende naar de trap, met zijn afwijkende diagonaal in het spel van de verticale en horizontale, had mischien wat meer prominenter in beeld hebben mogen worden gebracht.

Bij de zesde mis ik 'the point' :blush

Laatste vindt ik uit deze serie zo gepresenteert de sterkste, erg spannende en speelse belichting, met een mooie diepte achter de vensters de controlekamer in.

Maribex was me net iets voor in zijn beoordeling omtrent compositie's, zie wel dat hij en ik afwijken over de zesde plaat. En schijnbaar waardeert hij de overbelichting bij de laatste niet. Zoveel mensen zoveel smaken :D

Thanks voor je feedback!
Ik zie hier een paar waardevolle tips in waar ik zeker mee aan de slag ga.
Vooral dat over de 2e foto, daar heb ik wel wat aan :)

ECVB trough my eyes
BerichtGeplaatst: 08 maart 2011 01:49 
Lid
Fotografie

Fijn dat je het even uitlegt, heb ik waardering voor.
Mendel is uitgebreider in zijn reactie, en dat brengt mij er op te zeggen dat ik volledig vergeten ben aan te geven dat ik foto nummer 7 de beste uit de serie vindt, waarbij ik wel twijfel aan de hoge lichten. Horen ze er bij, of leiden ze juist iets af? Kom ik zelf niet helemaal uit, maar de analyse van Mendel van deze foto (en natuurlijk jouw foto zelf) inspireert mij in ieder geval daar zelf eens meer mee te experimenteren.

groet,
Martin

ECVB trough my eyes
BerichtGeplaatst: 08 maart 2011 08:23 
Lid
Fotografie

Mooie locatie.
Ben als eerst overdonderd door de locatie. Maar vind je zoiets?
Ben later pas gaan kijken naar andere zaken.

ECVB trough my eyes
BerichtGeplaatst: 11 maart 2011 12:06 
Lid
Fotografie

Nogmaals bedankt :)
@ Kan, Gewoon hier en daar informeren en dan vind je zo'n locatie vanzelf ;)
Kijk ook vooral naar aanwijzingen op de foto's, zoals de bovenste foto een naam en jaartal zegt, als je daar gewoon goed op gaat zoeken dan kom je der wel haha :P
Zo doe ik dat bij de meeste locatie's, gewoon zoeken naar aanwijzingen.

ECVB trough my eyes
BerichtGeplaatst: 26 maart 2011 10:53 
Lid
Fotografie

Prachtige locatie en prachtige serie :up

Profiel op dit foto forum
 ECVB trough my eyes
BerichtGeplaatst: 28 maart 2011 14:40 
Lid

In tegenstelling tot een ECVB-reactie die ik daarnet gaf in een andere reeks....., gave reeks man.

Foto 3 : Spijtig dat je niet voor symmetrie gegaan bent. Hij is wat uit zijn lood geslagen.
Foto 4 : Zalige symmetrie.

Foto 5 : Toch wat spijtig van de overbelichting. In mijn ogen net iets teveel.

Foto 6 : Zalige foto, er is geen pointe, maar moet niet op die foto, een sfeerbeeld. Een echte "lost in time".

Foto 7 : Slik.....

ECVB ligt hier 30 Km van bij mij vandaan. Staat al lang op de agenda, maar mijn vaste fotografiepartner is voor een nieuw urbannertje aan het zorgen. :D
Indien je zin hebt, spreken we eens af en doen we hem gewoon opnieuw en uiteraard, weet hier nog wel wat locaties die absoluut de moeite zijn.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp