de nieuwe tamron vc versies of de sigma OS versies schijnen het toch erg goed te doen, zeker de tamron 18-270 VC schijnt ondanks de behoorlijke zoom het erg goed te doen.
eigenlijk zijn de 2 door jou genoemde lenzen 2 totaal verschillende lenzen, de tamron heeft weliswaar meer bereik, maar is tevens minder lichtsterk en ontbeert HSM, die de sigma wel heeft..
ik heb zelf de sigma 70-200 2.8 ex dg apo macro hsm II en dat is een reuze-goed objectief, no matter what men er ook over loopt te miepen..
natuurlijk zijn de pro-canon-L II en de nikkor VRII in de uitersten wat beter, maar daar betaal je ook naar.. ik heb deze sigma nu 2,5 jaar en ik heb er vreselijk mee lopen rondraggen, in alle weersomstandigheden, (zelfs weersomstandigheden waarvoor hij helemaal niet voor ontworpen was), ik heb hem meerdere keren laten vallen, en zelfs 1x met camera en al een eind weggesmeten omdat ik me ergerde aan mijn 1e sony dslr, die niet goed werkte, en hij heeft alles overleeft..
goed lensje zeg ik..
mijn sigma is vies, vuil, bekrast op de body,zit onder allerlei shit, maar het frontelement is glashelder zonder krassen, en ik heb er nog nooit 1 uv-filter op gehad..alles werkt nog steeds perfecto..
great value for money!