Arno1 schreef:
Ik heb ook lang getwijfelt. Ik had de Canon 17-85mm en 70-200mm L F4. Deze heb ik ingeruild en met een kleine bijbetaling de Canon L 24-105 gekocht. Boven de 100mm voor de Canon 100-400 gekozen vanwege de kwaliteit, groot zoombereik en dus mogelijkheden en tenslotte de 400 mm.
Hierna heb ik lang gezocht voor een goede en betaalbare Canon 100-400 2e hands. Na lang zoeken besloten om voor een nieuwe te gaan. Afgelopen vrijdag ben ik bijvoorbeeld nog in Enschede geweest om een 2e hands te bekijken. Uit de U-code bleek de lens 10 jaar oud te zijn. Vraagprijs was echter nog steeds bijna 1000 euro. Dat was met gortig en toen heb ik ook de knoop doorgehakt. Dan maar 300 euro extra betalen en een spik splinter nieuwe krijgen. Sinds gisteren ben ik dan ook de zeer trotse bezitter van een nieuwe 100-400 (U code Z = 2011).
Eerste foto's zijn erg bemoedigend. Zelfs uit de hand.
Mvgr. Arno
Ja die advertentie had ik ook gezien in enschede.. was die al tien jaar oud? zo kwam dat niet over???
Denk dat ik ook maar voor een nieuwe ga waar heb jij hem gehaald?
Ik heb de knoop ook doorgehakt en kies voor de 100 400 zie er weinig tot geen slechte dingen over.. heb gekeken naar 300 en 400 mm lens maar dan denk ik toch weer beperkt te zijn in mijn zoom.
Zag hem staan bij Mediamarkt voor 1239 euro... Maar ben niet zo gek op mediamarkt.. denk dat ik gewoon ook ga voor rond de 1300 euro nieuw..
thnx voor je reactie.
Groet Lubbert