Ik ben er uit!!!
-Mijn catalogus van G:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Adobe\Catalogi (vroeger C-schijf) van XP verplaatst naar C:\ProgramData\Adobe\Catalogi Windows 7 op mijn nieuwe PC.
Deze catalogi bevatten de links naar waar de foto’s zijn opgeslagen, tevens info over verzamelingen enz.
-De XP map waar de foto’s stonden verplaatst naar waar PSE ze in de regel opslaat in Windows 7 (van G:\Documents and Settings\Compaq_Owner\My documents\pictures naar C:\Users\ rule\Pictures\Photoshop)
-Nu opent PSE niet omdat het bestand “PhotoshopElementsFileAgent” roet in het eten strooit. Dit bestand kijkt in de standaard foto map (en eventueel een zelf aangewezen map) of er buiten PSE om foto’s worden toegevoegd en geeft dit dan aan in PSE.
PhotoshopElementsFileAgent is helemaal in de war van alle veranderingen. Proces beëindigen via taakbeheer en PSE start op met lege thumbnails.
-Alle ontbrekende bestanden opnieuw verbinden omdat ze nog gelinkt zijn aan de standaard XP locatie.
Hierin loopt PS vaak vast.
-Dit los je op door PSE via eigenschappen volgens compatibiliteit Windows 7 in te stellen (raar omdat PSE5 voor XP geschreven is, maar het werkt).
Als alle bestanden opnieuw zijn verbonden werkt PhotoshopElementsFileAgent ook weer.
-Via bewerken --> opties --> bestanden kun je de standaard locatie van de catalogi en opgeslagen bestanden vinden (ik had e.e.a. op een andere locatie gezet en aldaar veranderd, zodat PSE in de toekomst die map i.p.v. de standaard map gebruikt).
Mocht iemand hier in de toekomst baat bij hebben gehad, gaarne een pb-tje of reactie op deze topic. Mocht e.e.a. eenvoudiger kunnen graag ook hierop reageren.
Gr.
Rule.