Het is 01 mei 2025 07:53

Auteur Catalogus van vorige PC naar nieuwe PC .....met oplossing!
 Catalogus van vorige PC naar nieuwe PC .....met oplossing!
BerichtGeplaatst: 13 jun 2011 13:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Beste mensen,
Volgens mij heb ik een probleem met een makkelijke oplossing, maar ik kom er niet uit.
Ik heb aan mijn nieuwe PC de hard disc gekoppeld van mijn vorige gecrashte pc. Hiervan heb ik de map over gezet waar elements 5 voorheen mijn foto’s op zette. Nu wil ik elements 5 (op mijn nieuwe pc geïnstalleerd) de opdracht geven om dit zijn catalogus te maken. Alsof er niets is veranderd dus.

Ik heb al e.e.a. geprobeerd zonder resultaat.
Als ik foto’s importeer vanuit mappen is hij een eeuwigheid bezig en zet hij het over zonder de versiesets, allemaal als losse foto’s.
Een nieuwe catalogus aanmaken en dan de betreffende map aanwijzen pikt hij niet, zonder foutmelding of iets dergelijks, opslaan indrukken reageerd gewoon niet.
Desbetreffende map kopiëren naar de map die ps na installeren zelf had gemaakt voor de catalogus lukt ook niet.
Oftewel, help
Alvast bedankt,
Rule

Laatst bijgewerkt door Rule op 16 jun 2011 22:42, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 13 jun 2011 14:22 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
Heb je hier iets aan?

http://kb2.adobe.com/cps/402/kb402894.html

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 13 jun 2011 14:49 
Lid
Fotografie

Heb ik al geprobeerd, Opslaan reageerd gewoon niet.

Als ik een nieuwe catalogus maak, waar ps zelf bestanden in wil zetten, kan ik daar dus niet de inhoud van mijn oude map naartoe zetten.
Raar is ook dat ps op mijn vorige pc de foto's gewoon in "mijn afbeeldingen" zette (C:\Documents and Settings\Compaq_Eigenaar\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen).
Nu heeft hij een speciale locatie genoemd "mijn catalogus (psa bestand)" (C:\ProgramData\Adobe\Catalogi).
In mijn afbeeldingen kon ik met windows gewoon komen en werden de pdf bestanden voorvertoont, maar zodra ik "mijn catalogus aantoets wordt ps opgestart om de inhoud (leeg) te tonen.

BerichtGeplaatst: 13 jun 2011 19:01 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
Was je vorige PC toevallig 2000/XP en nu ben je naar Vista / Windows 7 toegegaan?
In principe zou je alleen maar hoeven te achterhalen waar PS de catalogus neer zet, welk bestand het is, en die vervangen met het oude bestand.
MAAR... als die catalogus dus inderdaad verwijst naar bestanden die op een andere locatie staan (vanwege een wisseling in besturingssysteem) dan denk ik dat je een hele grote uitdaging gaat krijgen ;)

BerichtGeplaatst: 13 jun 2011 20:31 
Lid
Fotografie

Ja, Ik had XP.
In de link die jij me stuurt staat daar iets over. Ik kan de map “catalogs” niet vinden waar het in XP zou moeten staan (verborgen mappen tonen).
De locatie in Vista is gelijk bij mij in windows 7. Het lijkt er inderdaad op dat de bestanden door ps een her locatie naar “mijn afbeeldingen” hebben gekregen in XP.
Bij het programma “catalogus herstellen” herkent ps de reserve catalogus aan het tly bestand dat daar bij opgeslagen is. Dit bestand (geleend uit een reservecatalogus die niet up to date is) heb ik toegevoegd aan de gewone (lees niet reserve) catalogus in “mijn afbeeldingen” uit de harddisk van mijn oude pc. Hierdoor kom ik verder met deze wizard, maar dit loopt dood in foutmeldingen.
Was het maar zo makkelijk dat ik gewoon een map toe kan wijzen met de opmerking: ‘beste ps. Hier heb je je catalogus, asjeblieft, doe er mee wat je altijd al deed’!

BerichtGeplaatst: 16 jun 2011 22:34 
Lid
Fotografie

Ik ben er uit!!! :wacko :wacko :wacko

-Mijn catalogus van G:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Adobe\Catalogi (vroeger C-schijf) van XP verplaatst naar C:\ProgramData\Adobe\Catalogi Windows 7 op mijn nieuwe PC.
Deze catalogi bevatten de links naar waar de foto’s zijn opgeslagen, tevens info over verzamelingen enz.
-De XP map waar de foto’s stonden verplaatst naar waar PSE ze in de regel opslaat in Windows 7 (van G:\Documents and Settings\Compaq_Owner\My documents\pictures naar C:\Users\ rule\Pictures\Photoshop)

-Nu opent PSE niet omdat het bestand “PhotoshopElementsFileAgent” roet in het eten strooit. Dit bestand kijkt in de standaard foto map (en eventueel een zelf aangewezen map) of er buiten PSE om foto’s worden toegevoegd en geeft dit dan aan in PSE.
PhotoshopElementsFileAgent is helemaal in de war van alle veranderingen. Proces beëindigen via taakbeheer en PSE start op met lege thumbnails.

-Alle ontbrekende bestanden opnieuw verbinden omdat ze nog gelinkt zijn aan de standaard XP locatie.
Hierin loopt PS vaak vast.
-Dit los je op door PSE via eigenschappen volgens compatibiliteit Windows 7 in te stellen (raar omdat PSE5 voor XP geschreven is, maar het werkt).
Als alle bestanden opnieuw zijn verbonden werkt PhotoshopElementsFileAgent ook weer.
-Via bewerken --> opties --> bestanden kun je de standaard locatie van de catalogi en opgeslagen bestanden vinden (ik had e.e.a. op een andere locatie gezet en aldaar veranderd, zodat PSE in de toekomst die map i.p.v. de standaard map gebruikt).

Mocht iemand hier in de toekomst baat bij hebben gehad, gaarne een pb-tje of reactie op deze topic. Mocht e.e.a. eenvoudiger kunnen graag ook hierop reageren.
Gr.
Rule.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp