Petersfoto-s schreef:
Als je met de Nikon ook in RAW foto's kan maken dan volstaat toch 1 foto opname ?
In Raw kan je dan later 1 x onderbelichten 1 x over belichten en 1x juiste belichting.
hangt helemaal van het dynamische bereik van je camera af, en van het dynamische bereik van de foto.
Het kan, maar heeft zijn beperkingen

Petersfoto-s schreef:
Overigens heb ik de HDR foto van Monschau die op dit forum staat uit de hand genomen.
Met de juiste sluitertijd (en voldoende licht) even je adem inhouden is het heel goed mogelijk om met
exposure bracketing (AEB) 3 foto's achter elkaar te maken zonder statief.
Ik ben dan zeer benieuwd hoe scherp deze dan is op 100%. Het probleem is namelijk (stel dat je camera 5 foto's per seconde kan maken, dat je hem voor 3 foto's sowieso 3/5 van een seconde, oftewel 0,6 seconde stil moet houden.
Dat is te lang om echt onbewogen fotos te krijgen, zelfs met IS. (En je spiegel gaat ook heen en weer waarschijnlijk, dus dat zijn ook extra trillingen).
En dan zijn de meeste instapmodellen niet eens snel genoeg om 5 foto's per seconde te kunnen maken. Ik vraag me trouwens uberhaupt af of je die maximale snelheid kan halen als de exposure tijd verschillend is tussen de foto's.
In ieder geval sowieso voor een statief gaan, dan krijg je het beste resultaat