Het is 21 jul 2025 00:39

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Live optreden van mijn broer afgelopen zaterdag
 Live optreden van mijn broer afgelopen zaterdag
BerichtGeplaatst: 20 jun 2011 11:08 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Alles op 35mm, f1.8, 1/60, ISO 2000.

Fotografie
The Devil in Disguise.

Fotografie
Hey! Mr. Tambourine Man.

Fotografie
Goose Step.

Fotografie
What's the Frequency, Kenneth?

Fotografie
Start me Up.

Fotografie
Brown Sugar.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 23 jun 2011 21:30 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ik vind het ene gave reportage. Hoewel we altijd voor scherp gaan, vind ik f1 en f2 erg mooi passen in de serie, maar apart zou ook kunnen. En dat zijn ze :apart! :up

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 23 jun 2011 22:21 
Lid
Fotografie

Een beetje cd-boekje-toerfoto's achtig..

BerichtGeplaatst: 23 jun 2011 22:27 
Lid
Fotografie

Kan het niet zo waarderen eigenlijk :(
Foto 1 t/m 4 zijn bewogen, onscherp en hebben giga ruis, de laatste twee zijn gewoonweg een rommeltje, ik weet niet wat jouw uitgangspunt is in deze serie, maar ik zou nog wel veel oefenen en over dit soort onderwerpen gaan lezen.
Tip in deze, probeer iets meer rust te nemen voor een opname, lijkt erop alsof je alles gehaast deed.
Zelfs met een lichtsterke lens, is hier te weinig licht, is het dan niet beter om te flitsen.
Volgende keer gewoon genieten van het optreden en maak het jezelf niet te moeilijk in dit soort onmogelijke situaties.

BerichtGeplaatst: 24 jun 2011 10:02 
Lid

gjdenbesten schreef:
Ik vind het ene gave reportage. Hoewel we altijd voor scherp gaan, vind ik f1 en f2 erg mooi passen in de serie, maar apart zou ook kunnen. En dat zijn ze :apart! :up

Dank je. Ik wilde ook graag iets aparts en een beetje afstappen van het adagium 'een portret moet altijd scherp op de ogen en op f8 of f9' :)

Schaeddy schreef:
Kan het niet zo waarderen eigenlijk :(
Foto 1 t/m 4 zijn bewogen, onscherp en hebben giga ruis,

Ja, dus?

Schaeddy schreef:
de laatste twee zijn gewoonweg een rommeltje, ik weet niet wat jouw uitgangspunt is in deze serie, maar ik zou nog wel veel oefenen en over dit soort onderwerpen gaan lezen.
Tip in deze, probeer iets meer rust te nemen voor een opname, lijkt erop alsof je alles gehaast deed.
Zelfs met een lichtsterke lens, is hier te weinig licht, is het dan niet beter om te flitsen.
Volgende keer gewoon genieten van het optreden en maak het jezelf niet te moeilijk in dit soort onmogelijke situaties.

Flitsen? Laten we het op een kwestie van smaak houden.

BerichtGeplaatst: 24 jun 2011 10:07 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ik vind jouw cameraoog wel leuk..
Je hebt net een nieuwe camera zeg je.. en bent volop bezig met oefenen..
Je bewerkingen spreken me aan... de aparte smaak van je foto's ook wel..

Altijd leuk als mensen zich onderscheiden van de rest..
Lekker dooroefenen.. :)
Je hebt het in je ;)

BerichtGeplaatst: 24 jun 2011 10:12 
Lid
Fotografie

Oke als je dus voor onscherpte gaat kan ik je eerste vier foto's waarderen...je rare uitsnedes met half afgehakte hoofden (in 1 en 2) echter nog niet.... Nummer 4 is qua compo wel een mooie!

Maar die laatste twee waarvan foto 5 toch idd rommelig is en de laatste foto waarop de zanger er niet op zijn charmantst opstaat (zacht gezegd), daar snap ik dan weer niets van....

BerichtGeplaatst: 24 jun 2011 11:00 
Lid

heidelroosje schreef:
Ik vind jouw cameraoog wel leuk..
Je hebt net een nieuwe camera zeg je.. en bent volop bezig met oefenen..
Je bewerkingen spreken me aan... de aparte smaak van je foto's ook wel..

Altijd leuk als mensen zich onderscheiden van de rest..
Lekker dooroefenen.. :)
Je hebt het in je ;)

Dank je. Mooi compliment. Ik ben idd. nog niet zo lang bezig, in 2010 begonnen met fotografie en heb de toelating voor de Fotoacademie in Rotterdam gehaald en ga in september ad Vakopleiding beginnen. Ik wil me ook wel een beetje onderscheiden van de rest en daar hoort experimenteren bij :)

AmyLee schreef:
Oke als je dus voor onscherpte gaat kan ik je eerste vier foto's waarderen...je rare uitsnedes met half afgehakte hoofden (in 1 en 2) echter nog niet.... Nummer 4 is qua compo wel een mooie!

Maar die laatste twee waarvan foto 5 toch idd rommelig is en de laatste foto waarop de zanger er niet op zijn charmantst opstaat (zacht gezegd), daar snap ik dan weer niets van....

Waarom zou een hoofd er altijd helemaal op moeten staan? Zijn hand staat er ook maar half op met de mic. Dit is een keuze die ik gemaakt heb.

Foto1 en de laatste waar hij dus niet erg charmant op staat, staan ook in sterk contrast met elkaar. De zanger heeft nl. voortdurend van dit soort gezichtsuitdrukkingen en rare grimassen. Het is een erg goede zanger, maar ook een ontzettende clown op het podium. De hele serie staat trouwens hier:

Link verwijderd

Elke foto uit de serie is gebaseerd op een titel van een nummer dat de band heeft gespeeld (cover bandje). De laatste 2 bv. op 'Psycho Killer' van Talking Heads en 'Don't look back in anger' van Oasis waar ik een foto van de rug vd drummer heb genomen en links die fietser.

BerichtGeplaatst: 24 jun 2011 11:27 
Lid
Fotografie

waarom zet je foto's ter beoordeling als je vind dat het zo goed is, en je overal op een wat snibbige manier antwoord dat het jou keuze of een kwestie van smaak is :dk

BerichtGeplaatst: 24 jun 2011 11:32 
Lid

Tony schreef:
waarom zet je foto's ter beoordeling als je vind dat het zo goed is, en je overal op een wat snibbige manier antwoord dat het jou keuze of een kwestie van smaak is :dk

Snibbig was absoluut niet mijn bedoeling, excuses als het zo overkomt. Ik vind de serie eigenlijk wel goed zo, ik wilde gewoon de mening van anderen weten en ik merk dat het ook echt heel erg op smaak aan komt.

Foto5 ga ik nog eens naar kijken, hij is idd wel een beetje rommelig. Ik wilde de hele band er in 1 plaatje op krijgen, maar dat was niet zo een succes geloof ik.

BerichtGeplaatst: 24 jun 2011 13:57 
Lid
Fotografie

Ik voelde meer een soort van verdediging op de keuze die gemaakt is..
Wat niet nodig is..
Als ik foto's bewust plaats en ik staat er 100% achter, dank ik die ander zijn mening...
Ik sta gewoon toch lekker achter me keuze :upc

MAAR... Dokter Zoem..
Dit is een beoordelingsforum en over smaak valt niet te twisten, dus iedereen mag zijn / haar smaak delen.. dus kritiek kun je ook verwachten :)

Mijn foto's vallen ook niet bij iedereen in de smaak ;)
Bij lange na niet zelfs..

BerichtGeplaatst: 24 jun 2011 14:56 
Lid
Fotografie

DrZoom schreef:

AmyLee schreef:

Waarom zou een hoofd er altijd helemaal op moeten staan? Zijn hand staat er ook maar half op met de mic. Dit is een keuze die ik gemaakt heb.

Een keuze gebaseerd op welke onderliggende gedachte..je maakt me nieuwsgierig...
Of is het alleen maar je distantiëren van de "standaard"regels. :cool

BerichtGeplaatst: 24 jun 2011 16:51 
Lid

AmyLee schreef:
Een keuze gebaseerd op welke onderliggende gedachte..je maakt me nieuwsgierig...
Of is het alleen maar je distantiëren van de "standaard"regels. :cool

Het is niet zozeer een gedachte, maar een keuze die ik maak en waar ik de nadruk op wil leggen. In de eerste foto wil ik de nadruk leggen op de donkere schaduwen rond de ogen. De persoon is nogal kalend en heeft gewoon niet zo'n interessant hoofd en dat leidt nogal af, en maakt de foto minder mysterieus.

Ik heb eens een fotoreportage van een visser op de pier van IJmuiden gemaakt, daar heb ik ook een deel van zijn hoofd weggelaten. Lijkt misschien ook een 'rare uitsnede' of 'afgehakt hoofd', maar daar kies ik voor.

Fotografie

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp