Het is 27 jul 2025 21:40

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Remmen
 Remmen
BerichtGeplaatst: 02 aug 2011 01:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dit is op de hondenrenbaan in de zandbak waar ze na het rennen afstoppen
De muilkorven is dat ze tijdens het rennen niet op elkaar bijten, na het rennen worden ze onmiddellijk afgenomen
Ik ben een beetje voorzichtig met deze foto's hier heb ik al gezeik mee gehad, daar waren mensen die dachten dat deze aan het vechten waren
De renbaan is hier maar enkele km vandaan ik ga regelmatig foto's maken en heb nog nooit geweten dat er een hond zich gekwetst heeft
Hier is zeker geen! sprake van dieren mishandeling
1.
Fotografie
2.
Fotografie
3.
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Remmen
BerichtGeplaatst: 02 aug 2011 06:51 
Lid
Fotografie

nee ongelukken gebeuren er maar weinig in deze tak van sport.
hoogstens wat spierblesures.
maar je hebt er een mooie serie neergezet zeker de laaste is een hele mooie actie.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Remmen
BerichtGeplaatst: 02 aug 2011 07:25 
Lid
Fotografie

ik vind juist de eerste het mooie in deze serie.
je ziet goed wat ze aan het doen zijn.
bij de 2 de foto zie je maar 1 hond goed,en de derde kijk ik tegen het achterwerk van een hond,daardoor is 1 mijn favo uit deze reeks.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Remmen
BerichtGeplaatst: 02 aug 2011 07:29 
Lid
Fotografie

Afgeremd? Die honden komen ineens in een niet handelbare situatie waar niet in te rennen valt zo te zien. Na trouwe dienst op de baan flikkeren ze om en worden ze vuil?.. als een racewagen in diepe grind naast de baan..ook niet meer te sturen.
Tijd dan dat ze wat anders uit gaan vinden om die beesten af te remmen.

Remmen
BerichtGeplaatst: 02 aug 2011 09:22 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ik vind dit niet zo'n heel mooi beeld, eigenlijk om wat Peteralexander zegt. Voor mij komt daar nog bij dat de blik in de ogen van de honden toch wel paniek uitdrukt en daar kan ik niet zo goed tegen. Voor het vermaak van mensen moeten die beestjes rennen en hebben vervolgens in die zandbak inderdaad geen idee wat ze overkomt...
Fototechnisch zijn ze dan wel weer dik in orde natuurlijk.

Remmen
BerichtGeplaatst: 02 aug 2011 11:10 
Lid

Hondenrennen is weldegelijk mishandeling.
De blik in de ogen van honden zegt genoeg.
En dat weer voor de mens zijn 'vermaak'.

Remmen
BerichtGeplaatst: 02 aug 2011 14:49 
Lid
Fotografie

Mooi hoe je die dieren hebt "bevroren" en de beelden scherp hebt gehouden. Mooie actiefoto's... Ook mooi contrasten. Voorkeur voor de laatste foto.
Uitdrukkingen van de dieren geven een fractie van seconden weer wat mi geen weergave is van "paniek" reacties van de honden. Kijk maar eens naar bevroren foto's van atleten......

Remmen
BerichtGeplaatst: 02 aug 2011 16:46 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
geweldig!! Ik maak zelf heel graag foto's op de renbaan. Mijn hondje gaat af en toe, alleen om te trainen.
Niks zielig hoor Pommetje en Lein. :blush Deze honden houden hiervan. Die blik is geen paniek, al lijkt het zo, het is puur fanatiek. Kijk maar naar mijn laatste foto op het forum. Dezelfde blik maar dan probeert ze een balletje uit de lucht te pakken. Maar ik snap wel dat het zo lijkt, met die grote ogen. :D

In het buitenland worden de ren honden meestal slecht behandeld maar hier in nederland staat alles onder controle. Mijn hond doet geen wedstrijden maar als ik ga kijken dan wil ze niks liever dan meedoen. Ik dacht, voordat ik een whippet had, ook dat dit zielig was totdat ik echt ben gaan kijken en de honden gezien heb en de baasjes aldaar gesproken had. Mensen oordelen heel snel als ze alleen iets zien maar niet precies weten hoe en wat. Deze hondjes zij mega fanatiek en ja, dat ziet er soms heftig uit. Ik snap dat je voorzichtig bent met plaatsen. Maar ik lees nu al even mee op dit forum en volgens mij kun je hier heel rustig iets uitleggen voordat er meteen veroordeeld wordt.

De belichting vind ik erg mooi. De helderheid ook. Knap! Wat ik jammer vind is dat op de eerste en laatste foto telkens één whippet de ogen dicht heeft en in de middelste foto je helemaal geen whippetkoppie meer ziet. :rof Dat opstuifend zand is geweldig op renbaan foto's maar teveel zand neemt het zicht op wat er gebeurd teveel weg. Naar mijn mening dan hè. Op die laatste waar de hond omrolt zit je wel erg in z'n poepertje :blush :D te kijken...
(Ik zal binnenkort zelf eens een foto van de renbaan plaatsen)

groetjes
Nuelle

Remmen
BerichtGeplaatst: 02 aug 2011 18:22 
Lid

Ik veroordeel niemand, ik ben simpelweg tegen t gebruik van dieren op wat voor wijze dan ook.

Hobby-races vind ik nog op t randje, commerciele races zijn voor mij een definite no-go.

Vind windhonden prachtige dieren, dat ze graag rennen lijkt me duidelijk, maar dat hoeft m.i. niet op een renbaan die eindigt in een zandbak.

Remmen
BerichtGeplaatst: 02 aug 2011 18:29 
Lid
Fotografie

pommetje schreef:
Ik veroordeel niemand, ik ben simpelweg tegen t gebruik van dieren op wat voor wijze dan ook.

Hobby-races vind ik nog op t randje, commerciele races zijn voor mij een definite no-go.

Vind windhonden prachtige dieren, dat ze graag rennen lijkt me duidelijk, maar dat hoeft m.i. niet op een renbaan die eindigt in een zandbak.

Dus jij bent 100% veganist?

Remmen
BerichtGeplaatst: 02 aug 2011 18:47 
Lid

Guilty as charged!

Met als aanvulling dat 100% een hoop is, ik ben dr wel zo eentje die let op e-nummers ed.

Remmen
BerichtGeplaatst: 02 aug 2011 19:37 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
pommetje schreef:

Ik snap het. Ik ben het wel met je eens hoor. Ik ben ook tegen gebruik, nou ja eigenlijk misbruik van dieren. Op de renbaan doen ze waar ze goed in zijn en wat in de genen zitten. (lees maar eens de geschiedenis van deze honden) je hebt o.a drijvers, jagers, retrievers, en alle willen graag doen wat in de genen zitten.
Maar een renbaan hoeft niet. Je kunt ook gaan jagen (niet mijn ding) of heeel veel wandelen en rennen. (wij zitten op frisbee. Dat zal misschien in jou ogen ook gebruiken zijn maar het zit in het beestje en haar dat onthouden is te zielig voor woorden. Mijn hond remt exact zo af in het zand omdat ze nou eenmaal keihard gaan en veilig moeten kunnen remmen. Hier op het gras vliegen de pollen de lucht in :rof )
Maarre, ieder zijn hondje natuurlijk hè! :up

Terug naar het Topic: De foto's van de whippets!

Remmen
BerichtGeplaatst: 02 aug 2011 21:56 
Lid
Fotografie

Mooie scherpe actie foto's met mooi detail het rond vliegend zand.

gr
Menno

Remmen
BerichtGeplaatst: 02 aug 2011 22:01 
Lid
Fotografie

Ik denk zelfs dat deze dieren liever een muilkorf om hebben ook in hun vrije tijd dan dat ze alleen maar aangelijnt mogen, ken windhonden die met gemak een hertje vangen...is ook niet leuk, nee dan maar een muilkorf en hier om elkaar niet te beschadigen, denk dat als je in de sport zit je pas ziet hoeveel passie deze honden voor deze sport hebben en dat heel die muilkorf ze totaal niet intreseert, ze denken maar aan 1 ding...rennen!!.

Ik vind je foto's super gaaf vast gelegt. Vind het trouwens ook enorm knap denk ik als ik je Exif bekijk.

Remmen
BerichtGeplaatst: 02 aug 2011 23:12 
Moderator
Fotografie

Mooie foto's hoor, ragscherp en de actie spat er vanaf. :up