GTR1000 schreef:
Maissan schreef:
Marcel Spijker schreef:
Persoonlijk denk ik dat het echt niet meer uitmaakt of je een mac of pc gaat gebruiken. Tegenwoordig zijn beide snel en goed genoeg voor de meeste taken. Belangrijker is gewoon een goed scherm.
Ik kijk dan naar wat ik er verder nog mee zou willen doen en kom dan op de pc uit, maar dat is erg persoonlijk natuurlijk.
ja voor mij zou dus een pc ook een goede optie zijn omdat ik er niet alleen fotografie op wil doen
Inderdaad, volgens mij is een PC toch nog net iets polyvalenter dan een MAC. Vooral omdat je meer mogelijkheden hebt ivm sofware en freeware.
Ik heb op allebei gewerkt (en nu soms nog), maar wat betreft gebruiksgemak heb ik toch liever PC (kan ook aan mezelf liggen natuurlijk). Een MAC heeft natuurlijk een hoop troeven waar een PC niet kan aan tippen, maar heeft ook zijn beperkingen (of minder leuke kanten). Die hoef ik hier niet allemaal te herhalen (ik denk dat iedereen die welk kent).
Greetz, Peter
PS: ik heb ze allebei, maar ik denk dat dit voor jou geen optie is.
Ik ben nu als fervent Mac gebruiker nou wel eens nieuwsgierig welke software jij denkt te missen voor op een Mac. Dit is namelijk wat ik erg veel hoor, met name van onwetende Windows gebruikers. Nou zeg ik niet dat jij dat ook bent maar als je even op de Mac site of version tracker gaat pluizen dan zie je dat er belachelijk veel diverse free / share / software is voor de Mac. Het verbaasde mij zelfs hoeveel leuke en nuttige software er bestaat....
Daarnaast is het natuurlijk nog zo dat je vlekkeloos XP kan draaien terwijl Mac OSX op de achtergrond mee draait... Dat kan met een PC dan weer niet.
Misschien is het interessant voor je om voor een gebruikte MacBook Pro te kijken. Er is laatst een nieuw model uitgekomen dus er gaan er veel weg voor weinig!
Als laatste vind ik dat alleen Mac geweldig is om foto's te bewerken onzin. Zeker met jouw budget kan je een zeer fijne pc samenstellen waar je heerlijk je foto's mee kan bewerken. Als het gaat om gebruiksgemak, uiterlijk, duurzaamheid, met name je besturingssysteem, fun en afschrijving dan moet je zeker voor een Mac gaan. Een Mac is gebouwd om leuke dingen mee te doen en niet uren lang je systeem op orde te brengen en draaiende te houden. Het werkt gewoon! In de afgelopen 4 jaar heb ik nog nooit problemen gehad met de software, geen vastlopers, geen irritante virus waarschuwingen, spam en anti-virus software gezeik. Je kan hier weinig waarde aan hechten maar het is gewoon heerlijk productief bezig zijn!
Succes met je keuze!