flashsplash schreef:
Drie maal is scheepsrecht

, bedankt om de tweede terug te plaatsen.
Het is een mooie reeks

Niet het WoW effect maar toch goed gedaan. Maar ik zou Flash niet zijn mocht ik niet mijn onverbloemde commentaar hebben, voor wat het waard is en het is goed bedoeld;
De eerste foto, Ik denk dat je hier een kans hebt laten liggen. Mooie modellen, goed materiaal. Alleen zit de compo niet zo goed, geen oogcontact, een storende achtergrond zoals de lijn (rand van het zwembad) die heel nadrukkelijk aanwezig is . De belichting is vrij vlak met weinig elasticiteit.
De borstpartij, niet echt flatterend en onderaan vind ik hem wat rommelig.
Mocht je zelf de belichting opzetten ? Of deed men dat voor U ? Waarom niet wat meer spelen met het licht (verloop, volumes, accenten).
De tweede foto, een gemiste kans op meer . De afgesneden modellen vind ik wat spijtig, een drukke achtergrond en de belichting kijkt niet zo goed, zie hoofd/oog model links (voor de kijker).
De compo vind ik ook maar wat raar, tenzij het voor een speciaal magazine zou zijn.
De derde foto, Mooie kleuren en goede belichting , wel niet zo zacht als ik dacht dat het zou zijn met sunbounce materiaal. Toch nog wat harde schaduwen aan het rechter oog en de kaaklijn. Maar kan wel.
Wat de compo betreft zou ik wat van de waterpartij onderaan weghalen. Brengt nu geen meerwaarde.
Bedankt voor de zeer volledige commentaar Flash
Ik kies mijn belichting altijd zelf. Nu ja, qua compo dat smaken uiteraard.
Oogcontact vermijd ik veelal in mijn meeste foto's tenzij het gaat om een publiciteitsshot n de vorm van een beautyportret, waar een product wordt verkocht.
Veelal vind ik en mijn klanten het meestel mooier als er gen oogcontact is.
Hetzelfde met afkappen van benen en armen. Dat is iets waar ik hel losjes over ga.
En bij mij valt het dan nog reuze mee hoor. Bekijk maar eens de foto's van bijvoorbeeld terre Bleue, daar wordt nog opvallender gekadreerd en gesneden.
Spelen met verloop etc... dat is voor mij een ander soort fotografie. Bij een bikinishoot vraagt de kijker en koper van de foto glamoureffect. Daar kwam de sparklingsun umbrella goed van pas...
Maar zoals gezegd apprecieer ik ieders mening en ben ik blij met je gefundeerde opmerkingen.
Grz. Peter