Het is 22 aug 2025 20:25

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!

Auteur Nog wat plaatjes uit de dierentuin+updates
 Nog wat plaatjes uit de dierentuin+updates
BerichtGeplaatst: 28 okt 2011 10:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Vanochtend weer een paar platen bewerkt en bekeken en ben weer benieuwd naar jullie oordeel:) Ook hier weer heb ik als thema van de dag mijn aandacht op de scherpte gelegd. Misschien zijn niet alle achtergronden even mooi daardoor, maar in deze "oefening" voor mezelf was die even secundair.

1. De baas van de kinderboerderij
Fotografie
f/5
sluiter 1/100
iso 200

update: ruimer in kader en eens een ander kader geprobeerd.
Fotografie

2. No eye-contact please
Fotografie
f/5
sluiter 1/125
iso 64

update: ruimer in kader en eens een ander kader geprobeerd. Zelf vind ik de achtergrond aan de bovenkant nu wel storender...
Fotografie

3. Grijze reus in z/w
Fotografie
f/5.6
sluiter 1/140
iso 64

Update: weggehaald omdat die bewerking minimaal is en ik plaats wil maken voor de update van de giraffe:)

4. Langnek in z/w
Fotografie
f/5.6
sluiter 1/140
iso 100

update: toch wat meer contrast, geen kader en meer kijkruimte erin gesjopt:)
Fotografie

5. Ik weet even niet hoe dit beestje heet...heb hier wat slagschaduw aan het kader toegevoegd, ben ook benieuwd hoe jullie dat vinden.
Fotografie
f/5.6
sluiter 1/180
iso 10

Laatst bijgewerkt door Lein op 28 okt 2011 16:14, in totaal 5 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 28 okt 2011 10:40 
Lid
Fotografie

Als je dit als oefening ziet, lijkt het mij handig als je je exif bij de foto's zet. :)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 28 okt 2011 10:44 
Lid
Fotografie

san schreef:
Als je dit als oefening ziet, lijkt het mij handig als je je exif bij de foto's zet. :)

Ow oeps...was ik ook van plan...heb duidelijk nog een kopje koffie nodig haha. Exif komen eraan!

BerichtGeplaatst: 28 okt 2011 10:46 
Lid
Fotografie

Lein schreef:
san schreef:

Ow oeps...was ik ook van plan...heb duidelijk nog een kopje koffie nodig haha. Exif komen eraan!

:up
Koffie staat klaar in de babbelbox :D

BerichtGeplaatst: 28 okt 2011 10:47 
Lid
Fotografie

san schreef:
Lein schreef:
san schreef:

:up
Koffie staat klaar in de babbelbox :D

Njammie! :D

BerichtGeplaatst: 28 okt 2011 15:00 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Gaia Zoo ???

Dierentuin ... en de eerste 2 zijn kippen :D
Als het om de scherpte gaat zit het zo te zien wel goed. De kadertjes (in de eerste vier) maken de beelden wel onnodig krap vind ik.
de zwart-witten mogen wmb wat meer contrast hebben.
de laatste, een dwergmangoeste, is door de zon wat hard (had ik laatst ook overigens :) )

BerichtGeplaatst: 28 okt 2011 15:14 
Lid
Fotografie

wilw schreef:
Gaia Zoo ???

Dierentuin ... en de eerste 2 zijn kippen :D
Als het om de scherpte gaat zit het zo te zien wel goed. De kadertjes (in de eerste vier) maken de beelden wel onnodig krap vind ik.
de zwart-witten mogen wmb wat meer contrast hebben.
de laatste, een dwergmangoeste, is door de zon wat hard (had ik laatst ook overigens :) )

gaia Zoo ja! En daar is een heuse kinderboerderij dus dan horen de kippen er ook bij:)

De krappe kaders waren een redelijk bewuste overweging, maar ik wil ze met alle liefde ook wel wat ruimer plaatsen hoor:)
Verder plaats ik ook even een update van de Neushoorn die ik zelf nu ik hem bekijk ook wat meer contrast gun. Bij de giraffe vind ik dat persoonlijk niet nodig.

BerichtGeplaatst: 28 okt 2011 15:44 
Lid
Fotografie

F1; zonder kader een prima plaatje. Scherpte is hier netjes, misschien had de snavel nog iets scherper gekund. Ik vind de compo hier prima.

F1 update; ik vind deze ruimere kadering geen verbetering. De haan komt nu in het midden terecht en dat doet het voor mij een stuk minder goed. (ik geloof ook dat Wilw niet zozeer veel meer ruimte bedoelde, maar dat hij doelde op de kaders die je hebt vervaagd ;) )

F2; vind ik zo wel netjes.

F2 update; ik ben het met je eens over het hekje in de achtergrond, die kan je beter niet teveel in beeld hebben.

F3; je hebt de achtergrond niet netjes bewerkt en dat stoort mij behoorlijk, waarom wilde je de achtergrond hier vervagen? Verder vind ik het niet heel erg boeiend als beeld.

F3 update; ik zie eigenlijk weinig verschil.. :dk

F4; de scherpte lijkt hier vooral op de hoorntjes te liggen ipv op de ogen / kop. Verder had ik deze graag iets meer ruimte in de kijkrichting gegeven.

F5; vind ik de allerbeste van deze serie. Scherpte is hier heel aardig, prima compositie en leuke pose van het diertje. Alleen had ook deze iets meer ruimte mogen hebben van mij. Dat probleem heb je zo opgelost als je het bewerkte randje weglaat en dat weer gewoon een deel van de foto laat ;)

BerichtGeplaatst: 28 okt 2011 15:58 
Lid
Fotografie

Dank voor de uitgebreide reactie Parfeme!
Ik heb de denkfout gemaakt om het kader bij de foto te rekenen merk ik. Doe ik eigenlijk altijd wel:) Weer wat geleerd.
Ik vind de haan in de update ook iets te centraal.
De neushoorn: Heb daar in de update ietsje meer contrast gegeven. Echt maar minimaal, anders zou t zo'n krantenfoto worden:)

Bij de giraffe ligt de scherpte inderdaad net niet goed. Meer kijkrichting zal geshopped moeten worden, aangezien dit geen crop of uitsnede is:) Maar het is me eerder gelukt, dus wellicht nu ook:)

Laatst bijgewerkt door Lein op 28 okt 2011 16:20, in totaal 1 keer bewerkt.

BerichtGeplaatst: 28 okt 2011 16:15 
Lid
Fotografie

Op de één of andere manier spreken de meeste foto's mij niet zo aan. De dierentuinsetting speelt daarbij wel een rol. Foto 3 en 5 vind ik wel goede foto's.

Je hebt geen bezwaar tegen bewerken. Ik heb daarom de neushoorn wat meer contrast gegeven. De parelhoen heb ik verwijderd waardoor de neushoorn wat meer aandacht krijgt.
Fotografie

Laatst bijgewerkt door Robjee op 28 okt 2011 16:20, in totaal 1 keer bewerkt.

BerichtGeplaatst: 28 okt 2011 16:17 
Lid
Fotografie

pafeme schreef:

F5; vind ik de allerbeste van deze serie. Scherpte is hier heel aardig, prima compositie en leuke pose van het diertje. Alleen had ook deze iets meer ruimte mogen hebben van mij. Dat probleem heb je zo opgelost als je het bewerkte randje weglaat en dat weer gewoon een deel van de foto laat ;)

Bij gebrek aan update-ruimte (max 8 foto's) bij deze de plechtige belofte dat ook deze wat meer ruimte heeft gekregen van mij:)

BerichtGeplaatst: 28 okt 2011 16:17 
Lid
Fotografie

Robjee schreef:
Op de één of andere manier spreken de meeste foto's mij niet zo aan. De dierentuinsetting speelt daarbij wel een rol. Foto 3 en 5 vind ik wel goede foto's.

Je hebt geen bezwaar tegen bewerken. Ik heb daarom de neushoorn wat meer contrast gegeven. De parelhoen heb ik verwijderd waardoor de neushoorn wat meer aandacht krijgt.
Fotografie

nice!!!! vond de hoen wel leuk in de achtergrond, maar brengt zonder meer rust in beeld. Thanx!
Ben het overigens met je eens wat de dierentuin-setting betreft, maar als dierenfan ben ik toch erg blij met een natuurlijk park als Gaia. Geen hokjes maar buitenverblijven en veel groen. Je blijft zien dat het niet op de Afrikaanse Savanne is, dat is waar:)

BerichtGeplaatst: 28 okt 2011 17:46 
Lid
Fotografie

pafeme schreef:
(ik geloof ook dat Wilw niet zozeer veel meer ruimte bedoelde, maar dat hij doelde op de kaders die je hebt vervaagd ;) )

Pesies :D

Lein schreef:
Ik heb de denkfout gemaakt om het kader bij de foto te rekenen merk ik

denk ik ook :D
1e stukje staart weg, 2e links wat krap, 3e rechts wat krap, 4e rechts wat krap. De vervaging zorgt ervoor dat ze krap ogen. Denk je deze weg dan is het probleem opgelost

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp