F1; zonder kader een prima plaatje. Scherpte is hier netjes, misschien had de snavel nog iets scherper gekund. Ik vind de compo hier prima.
F1 update; ik vind deze ruimere kadering geen verbetering. De haan komt nu in het midden terecht en dat doet het voor mij een stuk minder goed. (ik geloof ook dat Wilw niet zozeer veel meer ruimte bedoelde, maar dat hij doelde op de kaders die je hebt vervaagd

)
F2; vind ik zo wel netjes.
F2 update; ik ben het met je eens over het hekje in de achtergrond, die kan je beter niet teveel in beeld hebben.
F3; je hebt de achtergrond niet netjes bewerkt en dat stoort mij behoorlijk, waarom wilde je de achtergrond hier vervagen? Verder vind ik het niet heel erg boeiend als beeld.
F3 update; ik zie eigenlijk weinig verschil..
F4; de scherpte lijkt hier vooral op de hoorntjes te liggen ipv op de ogen / kop. Verder had ik deze graag iets meer ruimte in de kijkrichting gegeven.
F5; vind ik de allerbeste van deze serie. Scherpte is hier heel aardig, prima compositie en leuke pose van het diertje. Alleen had ook deze iets meer ruimte mogen hebben van mij. Dat probleem heb je zo opgelost als je het bewerkte randje weglaat en dat weer gewoon een deel van de foto laat