Het is 19 mei 2025 19:51

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wat kies jij?
Canon 44%  44%  [ 23 ]
Nikon 46%  46%  [ 24 ]
Anders 10%  10%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 52
Auteur Canon Vs Nikon
 Canon Vs Nikon
BerichtGeplaatst: 22 nov 2011 20:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Absoluut zijn nikor's betere fotograven....

Mensen met canon fotograferen..... :rof

Sorry intikker :angel

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon Vs Nikon
BerichtGeplaatst: 22 nov 2011 20:58 
Lid
Fotografie

Mendel schreef:
Absoluut zijn nikor's betere fotograven....

Mensen met canon fotograferen..... :rof

Sorry intikker :angel

:kwaad :rtfm :hit

Tssssssssssssss zpelfoudje :rof

Profiel op dit foto forum
 Canon Vs Nikon
BerichtGeplaatst: 22 nov 2011 21:00 
Lid
Fotografie

Ben blij dat ik het eens spot, meestal ben ik het lijdend voorwerp :blush

Canon Vs Nikon
BerichtGeplaatst: 22 nov 2011 21:06 
Lid
Fotografie

Mendel schreef:
Ben blij dat ik het eens spot, meestal ben ik het lijdend voorwerp :blush

:rof dan heb ik binnenkort er nòg eentje voor je :angel :rof

Canon Vs Nikon
BerichtGeplaatst: 22 nov 2011 22:51 
Lid
Fotografie

Gelukkig hebben ze een ding gemeen: ze eindigen allebei op ON......

Canon Vs Nikon
BerichtGeplaatst: 22 nov 2011 22:54 
Lid
Fotografie

Een van de twee merken hebben ze gauw genoeg van, kijk maar naar de rubriek AANGEBODEN...... :proost :jengel

Canon Vs Nikon
BerichtGeplaatst: 22 nov 2011 23:01 
Lid
Fotografie

Tom schreef:
Gelukkig hebben ze een ding gemeen: ze eindigen allebei op ON......

Haha ja en sony.. hmm zal vast geen toeval zijn

Canon Vs Nikon
BerichtGeplaatst: 22 nov 2011 23:03 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ik werk met Canon.
Ik had gisteren nog een Nikon D300 in mijn handen. Leuk, maar niet mijn ding. Maar ik ken genoeg fotografen met Nikon en het gaat om degene die op het knopje drukt in plaats van met welke camera

Canon Vs Nikon
BerichtGeplaatst: 23 nov 2011 10:55 
Lid
Fotografie

Als iedereen daarvan doordrongen was, moest de topicstarter lang wachten op een reactie..... :rof :rof :rof

Canon Vs Nikon
BerichtGeplaatst: 23 nov 2011 11:04 
Lid
Fotografie

Tom schreef:
Als iedereen daarvan doordrongen was, moest de topicstarter lang wachten op een reactie..... :rof :rof :rof

denk het niet. de vraag was heel simpel. wat kies jij. dat we er dan met zijn allen weer een heel feest van maken met allerhande dieptepsychologische en pseudowetenschappelijke onderbouwingen is punt twee. :rof

maar allemaal hebben we ooit een of meerder camera's aangeschaft en expliciet gekozen voor een merk.

Canon Vs Nikon
BerichtGeplaatst: 23 nov 2011 21:50 
Lid
Fotografie

Olympus :D

:jj :jj

Canon Vs Nikon
BerichtGeplaatst: 23 nov 2011 22:32 
Lid
Fotografie

Frans schreef:
dhldhldhl schreef:
I AM A

NIKON

ik zie het aan je avatar. lastig met lenzen wisselen lijkt me.

Nu volg ik je toch ff niet... :dk

Canon Vs Nikon
BerichtGeplaatst: 24 nov 2011 19:18 
Lid
Fotografie

toch nog een berichtje van mij hoor, want ik snap nog steeds die merkenvoorkeur niet. :jj

ieder merk heeft de basis-instellingen aan boord. het ene merk blinkt uit in dit, en het andere in dat.

als ik ff naar mijzelf kijk, en wat ik allemaal gebruik of uitgetest heb, dan zie ik zeer weinig verschillen.. ik heb met analoge en digitale nikons gewerkt.. nikon is fijn.. wat ik zo mooi vind aan nikon is dat de meeste lenzen altijd compatibel blijven door de jaren heen.. dubbele instelwiel en belichting met nikons zijn super.. de lensjes zijn ook de max

dan canon.. ik werk erg graag met canon.. retesnelle AF, ergonomisch ook zeer goed, het voelt gewoon goed aan, en volop keus uit lensjes.. voor ieder wat wils..werk er graag mee..

sony/minolta.. ik heb iets met minolta-sony.. eigenlijk meer met minolta dan met sony.. ik ben jarenlang een echte monoltanian geweest.. prijs/kwalititsverhouding is prima! minolta en sony staan bekend om hun vooruitstrevende techniek.. sony loopt voor wat betreft nieuwe technieken.. minolta deed dat vroeger ook.. sony/minolta is een durfal, de ene keer pakt het goed uit, de andere keer mss iets minder..ik heb nog nooit met een sony enig electronisch proleem gehad, die boel zit zeker degelijk in elkaar geschroefd! nog nooit een error-melding gehad, de enige keer dat ik een error melding kreeg, was met een hele oude sigma 24mm 2.8 en dat kwam omdat de contactpunten versleten waren.. sony/minolta vind ik geweldig vanwege de warme kleuren.. de cz en g-lenzen doen zeker niet onder voor die van de andere merken..slt´s en nex vind ik wat minder, ik ben old-school, don´t shoot me please..

pentax.. pentax maakt mijn hart altijd een beetje sneller kloppen, want pentax is en blijft het buitenbeentje.. wellicht dat pentax momenteel niet zo heel vele meer voorstelt, maar ik heb nog de tijd meegemaakt dat pentax stond voor eigenzinnig, vooruitstrevend en zeer goede kwaliteit! supercamera´s!

dan over leica.. ik hou van leica.. ik heb er zelf eentje, met wat lensjes.. dit is top off the bill materiaal, maar als je denkt dat een leica het fotograferen eenvoudigr maakt, kom je van een jouwe kermis thuis,, glaswerk is top, bediening is eenvoudig, en alles is gemaakt van krupstahl, maar ook die hebben hun mishaps.. zwaar is mss leuk voor het kwaliteitsgevoel, maar niet altijd een pretje om mee rond te lopen..leica heeft een naam, maar het is ook echt niet alles hoor!

olympus.. ik heb zo´n 20 oly´s liggen hier.. en die zijn allemaal goed! oly blinkt voornamelijk uit in het maken van compacte camera´s met uitstekende eigenschappen..

moraal van het verhaal is eigenlijk.. ieder merk heeft zijn voors en tegens.. ik pas me altijd aan aan het toestel.. wat bij het ene merk prima werkt, is bij het andere mss wat minder en vice versa..mij makt het in ieder geval niet zo heel vele uit..

ik ben vanmiddag met een canon a800 op pad geweest, gekocht in de aldi.. mss ga ik morgen wel met mijn leica van een paar duizend op pad.. but.. who cares??

persoonlijk vind ik die canon powershot veel makkelijker om mee te nemen ipv die leica of zelfs een dslr.. mij maakt het eigenlijk gene moer uit..

veel cam´s gebruikt, uitgetest, in bezit gehad en weet ik veel.. maar zelfs een 1dmkIII heeft mij niet DAT inzicht of voordeel gegeven om er betere pics mee te maken.. :blush

L-lenzen of niet, sony-G of carl zeiss, leica-lenzen of 3rd party..ik werk met van alles en nog wat, en voor mij maakt het niet zo heel vele uit..

oja, ik doe ook polaroid, middenformaat-fotografie, 35mm analoog en weet ik veel..
ik zie zo goed als geen verschil..

merk maakt me geen zak uit.. ik kijk naar mijn eigen wensen en verlangens, en bij ieder toestel kom je pro´s en contra´s tegen.. zaak aan de fotograaf om daarmee om te gaan..

het perfecte toestel bestaat imho niet..

(ik heb vanmiddag the time of my life gehad, met een analoge eos-3, een sony a200 en een canon powershot a800, met mijn leica sl met summicron 50mm f/2 als backup.. :) )

morgen ga ik es een rolletje t-max iso 400 in mijn canon ae-1 program pleuren.. we zien wel.. :rof

ik wens iedereen heel veel fotografieplezier toe! :upc :super

Canon Vs Nikon
BerichtGeplaatst: 24 nov 2011 19:44 
Lid
Fotografie

je schrijft dat je jarenlang een monaltanian bent geweest. neem aan dat je bedoelt een minoltafan.

waarom zouden er dan ook geen nikonfans, canonfans, olympusfans, sonyfans mogen zijn.

en of dat allemaal superrationeel is? nee. so what?

zo was het en zo zal het voorlopig nog heel lang blijven.

Canon Vs Nikon
BerichtGeplaatst: 24 nov 2011 19:49 
Lid
Fotografie

Kijk, Sjinouck, een man naar mijn hart....... :up
Heb ooit eens met een minolta 7000 en tig diarolletjes in een soort van "oorlogsgebied" gestaan. Toen ik thuis kwam bleek het diafragma niet goed te hebben gewerkt. Geen foutmelding,nada, niks....Had hier toch wel een flinke kater van en was meteen minolta af.......
Heb nu een Sony R1. 1 lens.... Ruisgevoelig, niet zo snel......
Dus ip geen sportfotografie, geen indoorfotografie, geen wildlifefotografie, etc. etc.......
Maar beperking leert je creatief te zijn en dat is denk ik de beste verdienste van een camera, welk type dan ook.....

Laatst bijgewerkt door momentum60 op 24 nov 2011 19:54, in totaal 1 keer bewerkt.

Canon Vs Nikon
BerichtGeplaatst: 24 nov 2011 19:54 
Lid
Fotografie

Frans schreef:
je schrijft dat je jarenlang een monaltanian bent geweest. neem aan dat je bedoelt een minoltafan.

waarom zouden er dan ook geen nikonfans, canonfans, olympusfans, sonyfans mogen zijn.

en of dat allemaal superrationeel is? nee. so what?

zo was het en zo zal het voorlopig nog heel lang blijven.

ben nooit fan geweest, heb jaren met minolta getrokken omdat het ´spul´ voor mij goed voldeed..(en nog steeds) ik mag nog steeds graag met mijn srt´s xg-m of xg-9 en diverse rokkor-lensjes op pad gaan..fan ben ik niet snel.. ik ga net zo lief met canikon, sony, minolta, pentax, leica of enig ander merk op pad.. systeem doet er voor mij ook niet toe.. 35mm point and shoot, 35mm slr, dslr, meetzoeker, polaroid of weet ik veel...

waarom moet ik fan van een merk zijn?ik kies dus echt iets uit wat geschikt is voor the job of waar ik op dat moment echt zin in heb..mij maakt het niet uit, of je nou van merk a of b houdt, en rationeel of niet geeft ook niet.. maar gezien de reacties hier, zie ik wel, dat menigeen denkt dat ze met ´hun´merk ineens betere pics gaan maken, en dat wil er bij mij gewoon niet in.. let the pics speak for themselves, en als je het mij vraagt, is er nog niemand op dit forum geweest, die zag, met welk toestel of lens een plaatje gemaakt werd.. of je moet nikon, canon of weet ik veel in je plaat zetten, en dannog.. ;)

exif zegt me niet zoveel, het is de plaat die aanspreekt of niet.. en wie fan wil zijn, be me guest.. ik rij momenteel in een seat, dat ding brengt me ook van a naar b, daarvoor reed ik peugeot, ford en weet ik veel.. mijn rijstijl is echt niet veranderd.. :)

Canon Vs Nikon
BerichtGeplaatst: 24 nov 2011 21:29 
Lid
Fotografie

sjinouck schreef:
... maar gezien de reacties hier, zie ik wel, dat menigeen denkt dat ze met ´hun´merk ineens betere pics gaan maken, en dat wil er bij mij gewoon niet in..

ik heb hier nog geen enkele reactie gezien die jouw veronderstelling staaft.

je bent een beetje in discussie met een windmolen lijkt het. :)

Canon Vs Nikon
BerichtGeplaatst: 24 nov 2011 21:33 
Lid
Fotografie

@dhldhldhl: i am a nikon. in je avatar lijk je vergroeid met je camera. verder leg ik hem niet uit. :D

Canon Vs Nikon
BerichtGeplaatst: 25 nov 2011 01:24 
Lid
Fotografie

Frans schreef:
sjinouck schreef:
... maar gezien de reacties hier, zie ik wel, dat menigeen denkt dat ze met ´hun´merk ineens betere pics gaan maken, en dat wil er bij mij gewoon niet in..

ik heb hier nog geen enkele reactie gezien die jouw veronderstelling staaft.

je bent een beetje in discussie met een windmolen lijkt het. :)

ik heb hier bv gezien : with canon you can )not).. daarmee suggereert men dus dat het met een ander merk wel zou kunnen..wat kan men dan? :D

het kan met alles.. hoe eea werkt, maakt niet uit, daarom zit er ook een instructieboekje bij je toestel, wat overigens alleen maar uitlegt hoe eea werkt.. het begint pas als je gaat fotograferen.. nikon-canon-of enigerlei doosje maakt dan niet zo veel meer uit..

ik gebruik zoveel doosjes.. meer mislukkingen als geslaagde pics gehad..met allemaal btw.. :rof

ik zie trouwens alles heel erg luchtig hoor, net als de meesten hier op dit forum of in deze discussie, we moeten af en toe kunnen lachen ook he? ik heb gewoon echt gene voorkeur..naturlijk kies je voor een systeem en alles wat erbij hoort, daarom zit je ook vaak gebonden aan datzelfde systeem van merk a of b, daar je geinvesteerd hebt in je glaswerk..daarom zijn dslr´s ook relatief goedkoop, en glaswerk relatief gezien erg duur..als je voor een paar duizend aan lenzen en accessoires hebt geinvesteerd, dan denk je wel 3x na voordat je overstapt.. zo was het ook bij mij..ik kwam van minolta dynax (analoog nog dus) dus werd het voor digitaal sony..

momenteel ben ik eerst wat lensjes aan het verzamelen voor canon en tzt stap ik over naar FF canon..echte reden heb ik daar niet voor, of he tmoet zijn, dat ik enorm gecharmeerd ben geworden door canon, maar het had evengoed nikon kunnen zijn..

heb met zowel canon dslr´s als met nikon dslr´s gewerkt, voor beiden is wat te zeggen en zeker ook voor sony..mooiste voorbeeld in mijn eigen fotografie was die trouw van afgelopen week.. liep zowel met een canon als met een sony dslr rond te shooten.. :foto :)

volgende week is de hele boel klaar en de opdrachtgevers gaan de verschillen echt niet zien..ze geven er ook niet om.. zolang de pics maar naar hun zin zijn en ik kan cashen, en mijn zo begeerde 5dmkII weer iets dichter in zicht komt.... :D

een goede vriendin heeft mij op die trouw haar 550d geleend, zij is beginnend met haar hobby, ik haal met haar toestel meer uit de pics als zij kan, we hebben wel es van toestel gewisseld, en het verschil was er nog steeds.. binnenkort wil ze van mij een mini-workshop krijgen, maar eerst krijgt ze een boek met de basisbeginselen der fotografie, voordat we beginnen..heb al meerdere keren met haar op pad geweest, en iedere keer zegt ze, die van jou zijn mooier..terwijl ze eigenlijk een moderner en beter toestel als de mijne heeft.. :wacko ik ga haar leren hoe ze meer uit haar toestel kan halen, en dan komt het ook wel goed.. daarna zal het voor haar ook echt niet meer uitmaken of ze nu een canon, nikon of sony vast heeft..ik geef trouwens liever workshops aan vrouwen dan aan mannen ,want de meeste vrouwen zijn meer geinteresseerd in fotografie dan in de merken en de techniek aan boord..(en mannen kicken gewoon meer op merken en techniek dan vrouwen is mijn indruk..) :)

leuk voorbeeld van hoe een doosje uit het jaar 0 toch leuke resultaten kan geven..

foto gemaakt met een olympus 70 superzoom 35mm cameraatje uit de kringloopwinkel, gekocht voor het schrikbarende bedrag van wel 2 euri.. :D

Fotografie
73220030 by sjinouck, on Flickr

Canon Vs Nikon
BerichtGeplaatst: 25 nov 2011 11:38 
Lid
Fotografie

En windmolen (Frans) commentaar op dit verhaal.....? :rof

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende