Mendel schreef:
Als ik nu een PC/Mac zou moeten aanschaffen, zou ik kijken naar een systeem met een SSD schijf voor het besturingssyteem.
Ik ook maar je kunt ook vragen waarom dan? Omdat je je systeem snel moet wakker hebben of opstarten. Voor foto bewerking is een goed scherm, video, kaart en genoeg en snel RAM geheugen slimmer.
Als je primair foto's bewekt zul je ongeacht pc of mac op hetzelfde bedrag uitkomen. Dat is nu juist waarom apple beter scoort, met zowel gsm als andere zaken. GEEN armetierige flut oplossingen. Alleen het beste. Echter als je een I5 systeem zou nemen met een goede 2D kaart en een goed scherm dan ben je net zoveel kwijt, maar het is estetisch minder mooi om te zien

Bij ons op het werk zijn er velen die voor apple kiezen of juist niet en ik doel dan op de creatieve website bouwers. Maar qua werkplek beheer kosten is het net zoduur. De ene wil alleen een PC met een NEC scherm en de andere wil ook dat de kast ed er mooi uitziet.
Als je een nieuw systeem wilt moet je je alleen afvragen wil ik een laptop of niet. En daarna ga je over op andere vragen.
Een I7 is niet nodig, net zoals een SSD, Adobe maakt niet gebruik van de rekenkracht van de I7 zolang je geen rendering doet. SSD's zijn juist voor OS en veel eisense applicaties slim en een SATA schijf voor data, tenzij je die weer heel vaak moet benaderen.
Ik zelf beschik over een Acer Notebook met AMD en 4Gb een SSD voor vergaderingen, een HP I7 probook met SSD laptop voor gewoon werk, en een IPAD en Samsung Note en S2 voor andere momenten, allemaal voor mijn werk

En ik ben maar manager van de web beheer club

Maar die I7 is alleen handig voor BattleField Vietnam ed

Dus wil je mobiel en niet veel geld, ga dan voor een I5 bak van bv Acer of Asus, dan kun je er altijd nog een beter scherm aanhangen.
Wil je en goed spul en estitiek en je niet schamen als mensen langkomen dan wordt het een mac. Maar ik zou met een beperkt budget toch voor een Wintel combinatie gaan met een Dell Ultrasharp series scherm, I5 based en Win7 64Bit en minimaal 4Gb RAM geheugen en misschien een externe HDD voor opslag of eventueel verwerking.