Het is 29 aug 2025 09:10

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Curves (zelfportret)
 Curves (zelfportret)
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 17:33 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Deze foto's heb ik, om eens even te oefenen, gemaakt tijdens mijn laatste zwangerschap. De verlichting was niet top, mijn speedlight en een (goudkleurige) reflector. Bijkomend nadeel was dat ik nog geen afstandsbediening voor mijn camera had en alles dus met de zelfontspanner moest doen :S . Verder heb ik ze bewerkt met een action die wat verzacht. Ik ben heel benieuwd naar de tips en trucks :D . De eerste foto is een crop van de tweede, bij de tweede vind ik het alleen een beetje jammer dat de handen weg vallen, qua pose/ compositie vind ik hem wel geslaagd, maar als jullie een andere mening hebben hoor ik dat uiteraard graag.
Bij de derde foto vond ik vooral het blauwe 'hartje' wat precies op mijn buik gevormd wordt door het licht wel wat extra's geven :) .

Exif:
f 7,1
1/320 s
ISO 3200
18-55@29 mm
Fotografie

Fotografie

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Curves (zelfportret)
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 17:39 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
vindt ze alle te hard bewerkt 1 en 2 zit nu een halo om het lichaam.
3e vindt ik wel een mooie foto maar de blouwe kleuren op de buik spreken mij niet aan

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Curves (zelfportret)
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 17:47 
Lid
Fotografie

de pose van twee vind ik niet echt makkelijk kijken.

als experiment prima maar het resultaat meer voor de huiselijke kring.

de derde vind ik mooi kwa pose en compositie.

de bewerkingen doen de foto's geen goed.

1 en 2 lijkt een soort soft focus die in 1 te ver is doorgeschoten.

bij de derde lijkt het als of je een oplossing hebt gezocht voor een belichingsprobleem.

Curves (zelfportret)
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 19:39 
Lid
Fotografie

Eerste spreekt me aan vanwege de curve's maar ook de symertrie tussen onderlijf en buik, een spiegeling over de diagonaal.

Tweede is orgineel, en waarom ook niet smaakt mij wel, aan creativiteit geen gebrek.

Laatste is ook mooie opbouw, maar jammerlijk van de bewerking en de kleuren, die komen bij mij niet euhmmmm 'gezond' over.

Voor eerste en tweede geldt dat het erg jammer is van de overbelichting. Dit haalt de kwalitiet voor mij toch wel drastisch naar beneden :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Curves (zelfportret)
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 21:38 
Lid
Fotografie

Ook bij deze serie zou de laatste het in z/w goed doen....

Curves (zelfportret)
BerichtGeplaatst: 05 jan 2012 00:37 
Lid
Fotografie

Bedankt voor alle reacties! Laat weer wat nieuw 'licht'op het één en ander schijnen :D . Vooral over de pose van f2 had ik nooit zo nagedacht zoals sommigen hem hier lijken te bekijken :cool . Ik vond het gewoon leuk om eens een andere houding te proberen, geen standaard pose en ik vond deze wel mooi qua lijnen :) .

Eerst ook even excuses (erg lief overigens dat niemand dat als commentaar heeft gegeven ;) ), ik zag net dat ik de linker bovenhoek niet netjes heb gemaakt van f2 (ik wilde een andere crop plaatsen, maar zag dat ik die verkeerd gecropped had en besloot toen tussen het voeden/koken en kinderen tot de orde roepen toch deze maar te plaasten, zonder hem dus nog even goed na te kijken :blush )

Ook heel erg bedankt voor de reacties mbt de belichting en de bewerking, die halo zie ik inderdaad, wel bijzonder, maar daarmee niet erg logisch in zo'n foto.
Zelf vind ik de kleuren van 3 ook niet zo geweldig, maar ik vond dat 'hartje' van licht wat op de buik was ontstaan zo leuk..al is de kwaliteit van de rest van de foto, grotendeels door de belichting, op zijn best matig en de kleuren inderdaad niet erg mooi :blush .
Foto 2 vind ik zelf zo juist wel goed uitkomen, misschien, inderdaad meer een soort Photoart omdat hij qua kleuren en belichting niet 'gewoon' is...

In ieder geval bedankt voor jullie inzichten en meningen, ik leer weer een hoop zo! Ik leer ook steeds beter naar mijn eigen en andermans foto's kijken door de commentaren :good2 !

Curves (zelfportret)
BerichtGeplaatst: 05 jan 2012 01:33 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Heel aparte foto's, fijn creatief en knap als zelfportretten :up .
1. Is mooi vanwege de mooie curve die er in zit.
2. Vind ik geweldig. Lekker afwijkend. Zelf denk ik dat deze als hij volledig naakt was geweest een topper zou zijn maar ik begrijp goed dat je dat niet hebt gedaan hoor.
3. Is ook mooi alleen heb ik hier wat moeite met de kleur. Zwart wit zou het bij deze goed doen denk ik.

Curves (zelfportret)
BerichtGeplaatst: 05 jan 2012 17:09 
Lid
Fotografie

Ik vind 1 en 2 eigenlijk wel verrassend.... De 2e vooral door de apart, eigenwijze pose, eigenlijk "not done"..... En daarom spreekt ie mij wel aan.
De 3e vind ik niet zo, denk dat de kleurstelling vooral veroorzaakt wordt door te heftig schuiven aan de schuiven......

Curves (zelfportret)
BerichtGeplaatst: 05 jan 2012 19:29 
Lid
Fotografie

Ik ben best in voor nieuwe dingen.
Hier ben ik echter niet zo blij met je resultaat. Het spijt me, maar qua belichting, houdingen en bewerkingen vind ik al deze foto's beslist heel erg niet mooi... :blush

Curves (zelfportret)
BerichtGeplaatst: 05 jan 2012 20:42 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
nr 1 heeft potentie, maar dan wel de navel superscherp! Rest is al geschreven.

Curves (zelfportret)
BerichtGeplaatst: 05 jan 2012 23:50 
Lid
Fotografie

Bedankt voor alle eerlijke commentaren. Overigens wel grappig dat de meningen nogal uiteen liken te lopen :), maar dat kan denk ik ook haast niet anders. Belichting was sowieso een probleem hier, dus dat onderschrijf ik volkomen. Bewerking kan ik me ook heel wat bij voorstellen, zeker mbt de 3e foto en de halo bij de 1e.
Houding is denk ik een kwestie van smaak en interpretatie ;) . Voor de 2e foto ging het mij om het anders in beeld brengen van de vormen, niets meer, niets minder, maar volgens mij wordt hij hier ook geassocieerd met een meer seksueel getinte houding. Zo had ik er nog niet naar gekeken (misschien wat naief), maar dat is dan wel weer een eye-opener :) .
Misschien ga ik nog eens naar de originelen kijken om te zien of ik er nog wat beters van kan maken, maar waarschijnlijk neem ik alles gewoon mee voor toekomstige foto's.

Laatst bijgewerkt door ejb op 05 jan 2012 23:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Curves (zelfportret)
BerichtGeplaatst: 05 jan 2012 23:53 
Lid
Fotografie

ejb schreef:
Voor de 2e foto ging het mij om het anders in beeld brengen van de vormen, nets meer, nets minded, maar volgens mij worst hij hier ook geassocieerd met een meer seksueel getinte housing. Zo had ik er nog niet naar gekeken (misschien wat naief), maar dat is dan wel weer een eye-opener :) .

Och nee, zo keek ik er niet naar.
Ik vind em gewoon niet echt flatterend voor de dame.
Ik heb deze houding al wel eens gezien bij een zwangerschapsfoto, maar met een erg slanke zwangere, dat vind ik dan in deze houding echt beter 'passen'. :)

Curves (zelfportret)
BerichtGeplaatst: 05 jan 2012 23:55 
Lid
Fotografie

Gemini schreef:
ejb schreef:
Voor de 2e foto ging het mij om het anders in beeld brengen van de vormen, nets meer, nets minded, maar volgens mij worst hij hier ook geassocieerd met een meer seksueel getinte housing. Zo had ik er nog niet naar gekeken (misschien wat naief), maar dat is dan wel weer een eye-opener :) .

Och nee, zo keek ik er niet naar.
Ik vind em gewoon niet echt flatterend voor de dame.
Ik heb deze houding al wel eens gezien bij een zwangerschapsfoto, maar met een erg slanke zwangere, dat vind ik dan in deze houding echt beter 'passen'. :)

Bedoel je een niet al te volle buik? Want met maat 34 wil ik mezelf toch niet dik noemen ;)

Curves (zelfportret)
BerichtGeplaatst: 06 jan 2012 00:04 
Lid
Fotografie

Ik zeg niet dat je dik bent he!
Maar maat 34 zou ik op deze foto's niet zeggen, en zoals ik zei: niet al te flatteus voor het model.

De dame op de foto die ik bedoelde was écht heel slank, benen en alles. Geen idee hoe sommige mensen dat doen he... :wacko

Curves (zelfportret)
BerichtGeplaatst: 06 jan 2012 00:08 
Lid
Fotografie

Hmm, dan kom ik blijkbaar 'dik' over op de foto, want behalve dat mijn benen wel wat gespierd zijn, vinden mensen met enige regelmaat dat ik 'spillepootjes' heb... :S :)

Curves (zelfportret)
BerichtGeplaatst: 06 jan 2012 00:13 
Lid
Fotografie

Wat een 'foute' foto al niet kan doen ;) klaarblijkelijk nog een reden om de foto naar de prullenbak te verwijzen dan :), als ik dan een paar kilo van de foto af mag halen en er in het echt bij mag plakken, zou dat perfect zijn :) .

Curves (zelfportret)
BerichtGeplaatst: 06 jan 2012 00:22 
Lid

Ik vind zwangere vrouwen verschrikkelijk mooi, maar hier komt het voor mij niet uit de verf door de in mijn ogen te koude afstandelijke bewerking. Ik hoef echt geen David HH(blaast op de lens)amilton bewerking te zien, dat hele softe, maar dit vind ik veel te hard.

Curves (zelfportret)
BerichtGeplaatst: 06 jan 2012 18:11 
Lid
Fotografie

ook aan deze zijde geen associaties met iets seksueels.

vind de houding in twee vooral heel onhandig uitzien. insiders zullen eerder vertederd zijn. vandaar voor de huiselijke kring.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp