Het is 17 mei 2025 17:00

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Auteur welke walk around lens ?
 welke walk around lens ?
BerichtGeplaatst: 14 jan 2012 13:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
hou iedereen,

ik zit er al een poos aan te denken om mn 18-55 te upgraden naar een betere walkaround. nu had ik in eerste instantie de 24-105mm in gedachten. maar nu heb ik ook mijn oog laten vallen op de 17-40 groothoek van canon. deze is iets goedkoper maar valt in een andere categorie .. nu mijn vraag is de 17-40 groothoek ook geschikt als 'kit'lens ? of is dan de 24-105 beter en zou ik de 17-40 puur als groothoek lens moeten laten dienen ? of de 17-40 en de 24-105 laten vervallen ? omdat ik dan 2 lenzen heb die voor dit bereik vallen ?
nu heb ik huidig de 1000d van canon. deze wil ik over een jaar upgraden naar de 60d.

ik twijfel nog aangezien de 24-105 uit de testen gigantisch goed komt. maar de 17-40 ook :shock en groothoeklensen behalen gewoon prachtig resultaat !

mn huidige 18-55 doet het goed voor nu ! en hij zit weer trouw in me tas. heb hem een tweede kans gegeven na vele reacties die ik erover heb gehad in een ander topic.

maar toch zou ik hem graag upgraden naar betere kwaliteit !

goetjes

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 welke walk around lens ?
BerichtGeplaatst: 14 jan 2012 14:41 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
de 24-105 want een kit lens wat een rare naam is, maar goed, heb je al, dus binnen kun je nog fotograferen en dan kun je later de 18-55 vervangen door een EF 10-22 als aansluiting en dan door sparen voor de EF 100-400. Dan heb je de mooiste lenzen set aansluitend voor crop camera's en dan kun je terzijner tijd die 1000D vervangen, maar ik zou niet voor de 60D gaan als je niet de meerwaarde daarvan gaat gebruiken maar dan zou ik eerder een 600D nemen.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 welke walk around lens ?
BerichtGeplaatst: 14 jan 2012 14:44 
Lid
Fotografie

hoi duckie het is wel de bedoeling dat ik daar het maximun uit ga halen :) dus die staat wel in mn planning ! dank je voor de reactie

welke walk around lens ?
BerichtGeplaatst: 14 jan 2012 15:02 
Lid
Fotografie

24-105 f/4 is een mooie lens, maar ik denk dat je wat groothoek zult gaan missen op crop..17-40 f/4 is ook een hele goeie, en die vind ik zelf beter dan de 24-105..

ken er eentje die een 28-300 L op zijn 5dmkII heeft staan, maar dat lensje is reteduur, geeft veel vervorming op 28mm, maar het is wel een echte walkaround lens maar eigenlijk vooral voor FF camera´s....en 28mm op FF heb ik nog nooit een lekkere brandpuntsafstand gevonden.. voor mij is het altijd een beetje vlees noch vis.. :D

17-40 lijkt me wel de beste keus.. ik doe af en toe ook wel es aan streetsweeping en ik heb dat zelfs een hele dag met een 50mm 1.8 gedaan icm een tamron 19-35mm groothoek op FF analoog.. gaf toch leuke plaatjes al zeg ik het zelf..

is een 17-55 2.8 IS USM mss iets voor jou? :dk

welke walk around lens ?
BerichtGeplaatst: 14 jan 2012 15:10 
Lid
Fotografie

sjinouck schreef:
24-105 f/4 is een mooie lens, maar ik denk dat je wat groothoek zult gaan missen op crop..17-40 f/4 is ook een hele goeie, en die vind ik zelf beter dan de 24-105..

ken er eentje die een 28-300 L op zijn 5dmkII heeft staan, maar dat lensje is reteduur, geeft veel vervorming op 28mm, maar het is wel een echte walkaround lens maar eigenlijk vooral voor FF camera´s....en 28mm op FF heb ik nog nooit een lekkere brandpuntsafstand gevonden.. voor mij is het altijd een beetje vlees noch vis.. :D

17-40 lijkt me wel de beste keus.. ik doe af en toe ook wel es aan streetsweeping en ik heb dat zelfs een hele dag met een 50mm 1.8 gedaan icm een tamron 19-35mm groothoek op FF analoog.. gaf toch leuke plaatjes al zeg ik het zelf..

is een 17-55 2.8 IS USM mss iets voor jou? :dk

dank je wel voor je reactie !! ik denk idd ook dat ik de groothoek ga missen !! en dubbel in de tas hebben is ook weer jammer.. naar de 17-55 heb ik ook gekeken.. maar voor minder geld heb je de 17-40 die stof en spatwater dicht is etc ! deze is wel licht gevoeliger maar aan de andere kant heb ik dan al 2 lichtgevoelige lensen. mn 50mm 1.8 en mijn 100mm 2.8 macro. dus daar hoeft het niet voor..

welke walk around lens ?
BerichtGeplaatst: 14 jan 2012 17:28 
Lid

Ik gebruik m niet dagelijks, maar het is een hele fijne lens: Sigma 17-70 F2.8-4 HSM met OS, ook nog. kost ongeveer 420,- Met een fluisterstille ingebouwde scherpstelmotor. Stof en spatwater dicht zijn mijn lenzen geen van allen maar daar trek ik mij niets van aan. Ik ben bepaald geen mooiweerfotograaf. Als het bijvoorbeel motregent dan leg ik een klein handdoekje over de camera heen, dat vangt het meeste wel op. Ik sta ook in de rivier of in de branding met mijn camera. Je moet je camera niet onder de kraan houden, maar een camera kan nog vrij veel hebben. Althans bij mij wel.
De 17-55 of 18-55 F2.8 Sigma of Tamron zijn ook uitstekende lenzen. Met de lens die ik heb, heb je wel meer mm's. Is erg goed uit de tests gekomen in zijn klasse.

welke walk around lens ?
BerichtGeplaatst: 14 jan 2012 18:23 
Lid
Fotografie

Als je rond wilt lopen met een grootoekzoomlens, dan heb je eigenlijk het verkeerde merk.... :angel

welke walk around lens ?
BerichtGeplaatst: 14 jan 2012 18:36 
Lid
Fotografie

haha is nikon ofzo daar beter in ?

welke walk around lens ?
BerichtGeplaatst: 14 jan 2012 18:44 
Lid

Citaat:
Als je rond wilt lopen met een grootoekzoomlens, dan heb je eigenlijk het verkeerde merk....

Niet iedereen heeft een Sony, Henry.... :rof

welke walk around lens ?
BerichtGeplaatst: 14 jan 2012 18:46 
Lid
Fotografie

Henry schreef:
Als je rond wilt lopen met een grootoekzoomlens, dan heb je eigenlijk het verkeerde merk.... :angel

en wil je supersnelle AF zit je ook weer bij een ander merk.. :angel :rof

welke walk around lens ?
BerichtGeplaatst: 14 jan 2012 18:47 
Lid
Fotografie

FrenchBull19 schreef:
haha is nikon ofzo daar beter in ?

eerlijk is eerlijk, nikon heeft betere groothoeklenzen dan canon, maar voor al het andere is canon natuuurlijk vele malen beter.. :rof

welke walk around lens ?
BerichtGeplaatst: 14 jan 2012 19:00 
Lid
Fotografie

haha geniaal canon rocks op vele punten :P blijft tog een eeuwige discussie:P

welke walk around lens ?
BerichtGeplaatst: 14 jan 2012 19:11 
Lid
Fotografie

Op vlak van groothoek en flitsen is er geen discussie (...) ;)

welke walk around lens ?
BerichtGeplaatst: 14 jan 2012 19:13 
Lid
Fotografie

nee dat klopt :)

welke walk around lens ?
BerichtGeplaatst: 14 jan 2012 23:57 
Lid
Fotografie

Henry schreef:
Op vlak van groothoek en flitsen is er geen discussie (...) ;)

True en ruis bij fotografie in donkere omstandigheden, wat wat anders is dan betere ruis prestaties overall :)

welke walk around lens ?
BerichtGeplaatst: 15 jan 2012 00:06 
Lid
Fotografie

De 24-105 bevalt mij prima.
Heb er wel een groothoek naast. :)

welke walk around lens ?
BerichtGeplaatst: 15 jan 2012 02:00 
Moderator
Fotografie

Is de 17-50mm. f/2.8 van Tamron niks?
Ik heb dat lensje ook, maakt mooie foto's en de prijs is heel goed te doen. ;)

welke walk around lens ?
BerichtGeplaatst: 15 jan 2012 02:31 
Lid
Fotografie

Als pure walk around obectief is de 17-40 en 17-50 denk ik wat te kort. Je mist dan behoorlijk wat tele.

Als je een walk around objectief wilt zul je moeten denken aan iets van 18mm tot 120mm Dan kun je goed around walken en dingen fotograferen.

Ik persoonlijk wil heel graag de 24-105 dus dat zou mijn advies zijn. Voor wat meer groothoek heb je de 18-55.

Overigens een kitlens, is niet een gebruik begrip. De kitlens zegt enkel en alleen dat de lens als kit wordt aangeboden bij een camera. Dit zijn in de niet pro series vaak budget objectieven. Dus een objectief als kit lens gebruiken kan dus eigenlijk gewoon niet.

welke walk around lens ?
BerichtGeplaatst: 15 jan 2012 09:49 
Lid
Fotografie

Ik heb eerlijk gezegd geen walk around lens. Ik weet ook niet goed wat mensen daar nu onder verstaan. Ik zet de lens er op waar ik op dat moment behoefte aan heb...
Als ik op vakantie ga en slechts 1 lens wil meenemen, dan neem ik mijn vakantielens mee: de 18-200mm, maar dit is in mijn ogen ook niet mijn walk aroundlens... :)

welke walk around lens ?
BerichtGeplaatst: 15 jan 2012 11:42 
Lid
Fotografie

had 2 jaar geleden mijn tamron 28-200 weggegeven aan een goede kennis van mij, krijg ik het jaar erop van iemand anders een sigma 28-200 ervoor terug.. :blink :rof

superzooms zijn niet echt mijn ding, al kan het soms wel eens handig zijn, ´vakantielens´ zoals henry het zegt, is eigenlijk nog het beste woord.. het is makkelijk als je niet teveel wilt meenemen, en niet wilt wisselen..

de term kitlens kan trouwens van alles en nog wat zijn, hangt ervanaf of die lens bij je camera meegeleverd wordt of niet.. 5dmkII´s zijn bv wel eens met 24-105-L geleverd, dus dan is dat een ´kitlens´..sony a77 wordt met een 16-50 2.8 geleverd als kit indien je dat wilt..

kitlens hoeft dus niet altijd negatief te betekenen, en het voordeel van een kitlens vind ik persoonlijk, dat als je net begint, je meteen aan de slag kunt.. soms kun je echt je voordeel doen met een kit te kopen, hangt er ook een beetje vanaf, welk objectief erbij geleverd wordt. ik gebruik overigens nog heel vaak mijn kitlens, ´t is een goedkoop lensje, maar ik heb er al ontzettend veel plezier van gehad.

heb jaren achtereen met alleen een 50mm f/2 op een analoge mamiya sekor 1000 dtl uit het jaar 0 rondgelopen op vakanties, en dat ging perfect..(van mijn ouweheer :D ) 50mm was destijds toch het standaardobjectief wat meegeleverd werd.. ik kijk nog steeds met regelmaat naar die holiday-pics, en die zien er gewoon hartstikke goed uit..´t is maar wat je gewend bent denk ik.. :foto

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende