Wat voor tas? Ik bedoel wat er in past is fijn, maar ikzelf heb idd meerdere tassen waar vrijwel alles in past voor bepaalde doeleinden
Maar waar ik zelf niet aan moet denken, maar welk heel handig voor anderen kan zijn, zijn die Kata rugzakken waar je eventueel een riem van weg steekt en dan de andere riem aan de andere kant vast maakt. Op die manier heb je een rugzak voor langere afstanden of als je veel of zwaar spul hebt en een sling als je er vaak snel bij moet zijn.
Ik zelf zweer bij Lowerpro maar goed dat hoeft niet natuurlijk.

Ik heb een schoudertas met lussen waar allerlei lenscases en uitbreidings tassen aan vast gemaakt kunnen worden, en die kan ik dan ook weer gebruiken voor mijn Street and Field draagriemenstel, als ook dat ik op mijn rugzak een heupriem heb met diezelfde lussen. Dat is de reden dat ik voor Lowepro in de pro lijn kies, maar de volgende merken zijn goed:
Lowepro (de moeder aller moderne fototassen en rugzakken ed.)
Tenba (als Thinktank een zeer goed alternatief voor Lowerpro)
Thinktank (zie Tenba en Lowerpro, echter als je voor een van de 3 kiest blijf dan bij dat merk en wissel niet het is ook niet uitwisselbaar)
Kata (Komt uit de video en fotojournalistiek, hebben ook scherfvesten, en kevlar helmen

)
Naneu Pro (Relatief nieuw, niet overal verkrijgbaar erg goed, maar ik zou persoonlijk voor een merk kiezen die overal verkrijgbaar is.)
National Geographic (duur vaakt te klein, maar errug mooi)
Crumpler (uit de koeriers wereld, en het enige merk dat een beetje afwijkt, lekker hip, zeer degelijk en vooral anders, en ongelovelijk sterk. Crumpler tassen kun je aan een haak hangen en er zelf aan hangen, of je spieren of de haak geeft op

)
En niet in die volgorde.
Iets minder maar zeker niet slecht zijn de merken die meeroeien en graaien van de markt. Echt heeel slecht zijn ze niet meer, want zelfs HAMA doet haar best en is ervan terug gekomen dat rotzooi niet leidt tot meer omzet.
Maar te denken van dan zeker aan Tamrac, Samsonite, Vanguard. En er zijn er natuurlijk nog meer.
HAMA raad ik af. Als je dure spullen koopt en het dan in rotzooi vervoert, dan ben ik klaar met adviezen

Dan nog 2 zeker te benoemen merken die apart staan.
Billingham (traditioneel Engels, met mooie maar zeer dure afwerking)
Domke (De moeder alle schouder foto tassen voor menigeen foto journalist uit het analoge tijdperk

Maar de F2 is een klassieker
Nanuk, Pelican en B+W koffers zijn ook geweldig maar niet de vraag
http://cambags.com/